Bukefalos 28 år!

Klantigheter på/vid galoppbanan

Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Eller hur ;)

Är det ingen mer som vågar dela med sig av sina klantigheter??
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Kanske inte direkt det värsta som hänt men ganska kul var det.

Tränaren jag praoade hos i nian släppte in mig i vågrummet innan torsdagslöpen eftersom det var så kallt ute. Jag satte mig på en stol och tittade på tv'n. Plötsligt fick jag för mig att vända mig om ut från killarnas kommer en jockey (Jakob?) spritt språngande naken. Inte en ända tråd på kroppen.
Saken var den att jag var den enda i hela vågrummet som tyckte det var konstigt.
Sen fick jag höra att det är normalt att de gör så men om man är lycklig ovetande så får man sig en rejäl skock. :) :smirk:
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

...dessutom så rodnar man ju för i princip allt i den åldern ;-) Jag skulle definitivt haft svårt att inte bli tomatröd i ansiktet (jag rodnar ju för allt! Fortfarande, fast jag inte går i nian längre!) och det hade nog slutat med att jag suttit med blicken fixerad vid tvn/taket/golvet :-)

Tur att man är så mycket mognare nu... Hmf... :-)
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Hmm, klantigaste jag gjort måste ändå varit på min första praodag då jag hade noll koll på hästarna och ställde in fel häst i en box :D
INte så pinsamt kanske då jag rättade till det ganska snabbt, tyvärr hade hon hunnit äta upp halva av den andra hästens mat :crazy:
Dock mådde hon fint ^^,
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Vi alla vet att det kan vara ganska så stressigt när man har flera hästar till löp på samma dag..

Iaf, jag och 2 andra var på jägersro, vi skulle träcka vars en häst och "min" hade löpt och jag och tränaren gick in för att duscha hästen.

Hästen som var ganska så uppe i varv stod inte still i spolspiltan utan dansade runder hela tiden. Tränaren drog då undan dusch-slangen så hästen inte skulle trampa på den, och pekar med dusch-slangen mot mig så HELA jag blir genom blöt !! :cool:

Och där står man, och försöker hålla en stirrig häst som ska bli duschad, och med en stirrig tränare som snart måste gå till banan igen och blir totalt ner duschad :rofl:

Ajja.. Tur det var mitt i sommaren så jag torkade ganska snabbt
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Jag har en tendens att varje gång jag spolar en häst som jag träckt och byter sida och hand på slangen för att spola andra sidan spola ner mina byxor. Varje gång!!! Jag fattar inte hur jag lyckats.
Så då går man där resten av dagen men blöta byxor, värst är det när man har en till träckning och kommer halvt genomblöt till någon tränare man inte känner. ^^ :angel:
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Kanske inte direkt det värsta som hänt men ganska kul var det.

Tränaren jag praoade hos i nian släppte in mig i vågrummet innan torsdagslöpen eftersom det var så kallt ute. Jag satte mig på en stol och tittade på tv'n. Plötsligt fick jag för mig att vända mig om ut från killarnas kommer en jockey (Jakob?) spritt språngande naken. Inte en ända tråd på kroppen.
Saken var den att jag var den enda i hela vågrummet som tyckte det var konstigt.
Sen fick jag höra att det är normalt att de gör så men om man är lycklig ovetande så får man sig en rejäl skock. :) :smirk:

haha första gången är alltid pinsammast, däremot var det värre när jag för första gången skulle rida i gbg, snacka om chock när jag insåg att tjejerna o killarna delade omklädningsrum:o
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Haha. Jo jag har hört många mardrömsberättelser om första gången de ridigt på gbg. :smirk: :d
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Menar du Sara Slot.
Hon pratar ju så fort,man får anstränga sig för att förstå :)

jag förstår knappt inte ett ord av vad hon säger. om de nu är Sara Slot vi pratar om.
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Var i Tyskland för något år sedan med en häst som skulle starta i ett större löp, det var även gr1 löp den dagen så allt skulle vara lite finare och jättemycket folk var där. 30 grader varmt var det oxå. Så jag tog på mig högklackat (hästen var som en hund) fin byxor en VIT ärmlös topp :cool: . När jag hade släppt hästen började det komma in grå äckliga moln över oss och när starten gick öppnade sig himmeln..... :crazy: Banan vi var på är lagd så att när hästarna kommer tillbaka måste man gå genom publikplats upp till invägningen och sen korsa publikplatsen igen på väg till stallarna... :( Tro jag fick höra "Ooooo Miss Wet T-Shirt" och busvisslingar hela vägen. Jättekul.... :o Men jag hade i alla fall en hyfsat täckande bh under. En stackars tjej som jag mötte på väg tillbaka (hon på väg till ledvolten) hade en vit skjorta på sig och fick gå och skyla sig med armen hela vägen. :D
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Hmm, klantigaste jag gjort måste ändå varit på min första praodag då jag hade noll koll på hästarna och ställde in fel häst i en box :D
INte så pinsamt kanske då jag rättade till det ganska snabbt, tyvärr hade hon hunnit äta upp halva av den andra hästens mat :crazy:
Dock mådde hon fint ^^,

jag gjorde något liknande på min praktik i åttonde klass. jag hade paro på ett galoppstall i mitten av skåne (okänt ställe) men iaf så hade ägarna lämnat mej för en halvtimme (ungefär) för att köra och handla (lindor eller något sånt kommer inte ihåg). och jag tyckte att de va lugnt. hästarna var ju i hagen och jag skulle bara mocka lite. Jag trivdes ganska bra och jag hade ganska bra kolla på hästarna. De var ju ändå i slutet av perioden, plötsligt kommer de en bil uppkörandes på uppfarten och säger att hon är spekulant på en speciell häst. Jag tänkte men de vet jag ju vilken häst de är så jag släpade ut henne i hagen och visade henne hästen jag var spiksäker på att de var rätt häst men sen kom ju ägaren tillbaka och de visade sig vara helt fel häst. Som tur ingen skada skedd men de var ju stört pinsamt.
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Kanske inte direkt det värsta som hänt men ganska kul var det.

Tränaren jag praoade hos i nian släppte in mig i vågrummet innan torsdagslöpen eftersom det var så kallt ute. Jag satte mig på en stol och tittade på tv'n. Plötsligt fick jag för mig att vända mig om ut från killarnas kommer en jockey (Jakob?) spritt språngande naken. Inte en ända tråd på kroppen.
Saken var den att jag var den enda i hela vågrummet som tyckte det var konstigt.
Sen fick jag höra att det är normalt att de gör så men om man är lycklig ovetande så får man sig en rejäl skock. :) :smirk:


HAHAHA jag har gjort EXAKT samma grej.... då var det "vår" stalljockey.. så jag var ju tvungen att träffa honom ett par ggr efteråt :p
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Hmm, klantigaste jag gjort måste ändå varit på min första praodag då jag hade noll koll på hästarna och ställde in fel häst i en box :D
INte så pinsamt kanske då jag rättade till det ganska snabbt, tyvärr hade hon hunnit äta upp halva av den andra hästens mat :crazy:
Dock mådde hon fint ^^,


Vilka tog du fel på? ;)
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Olga och ställde i Cassies box. FIck henne direkt från walkern. "Ställ henne i boxen" var det enda man hörde. Så jag fick gå ner med den då okända Olga och när jag frågade PA vem det var svarade han Cassie. Hyggligt :smirk:
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

:rofl:

Olika färg, olika storlek, olika lynne...

PA är snäll han... SPECIELLT eftersom han visste MYCKET väl att det var Olga... då hon väl var den enda fuxen vi hade då?
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Nope, Lassie fanns då med.
Men det är lugnt, jag fyllde hans hjälm med halm som straff :D
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

hahaha... men nu glömmer du bort att Lassie inte är en häst, utan en "tysk fält-ko...kapplöpningsvarianten" :rofl: ( nu kommer Meta bli arg)

Annars är liniment i hjälmen ett bra straff ( fast lite farligt) när man börjar svettas rinner det ner i ögonen :devil:
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Nej sååå elak skulle jag aldrig kunna bli :angel:
Han hade ju faktiskt sina snälla stunder *hosthost*
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 337
Senast: hollypolly
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 251
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
16 471
Senast: Tranan
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 382
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp