Bukefalos 28 år!

Klart man måste ställa upp!! Eller??

Fruktansvärd läsning.
Vadå kvinnor ska ställa upp? Herregud, fy så skrämmande att nån kan propagera för det i en föreläsning :banghead: .

Tacksam att min karl inte ställer såna krav. Då hade han å andra sidan inte varit min karl längre :wtf: .
 
Jag läste den där artikeln i morse, otrolig deprimerande läsning.

Jag har läst en del tankar om/av sexologen på andra plattformar och dennes budskap är horribelt. Det varande sagt, så kan jag själv ofta tänka "Why not?" om min partner är på humör även om jag kanske inte är det för tillfället, eftersom jag vet att partnern kan få mig att tända till (och inte har några problem att ta ett nej om jag inte skulle tända). :D

Dock så verkar ju den omnämnda sexologen snarare anse att en ska ställa upp på sex utan lust istället :yuck::down::turd:
 
Jag blev så upprörd. Naturligtvis för sexologens idiotiska åsikt. Men också mycket på grund av den del där artikelförfattaren beskriver hur hon försöker få en ung tjej att förstå att hon borde vara kåt för att ha sex och tjejen verkar vara oförstående.
Snälla lär era döttrar och söner att man ska sex när man är kåt.
 
Nu tror jag ju kanske inte att samtyckeslagstiftning är som att vifta med ett trollspö för att komma till rätta med alla sexuella övergrepp, men man SKULLE ju kunna inbilla sig att ordet "samtycke" ändå pekade på en viktig fråga gällande ömsesidighet. Och att vi var på rätt väg i det avseendet med de diskussionerna.

Och så kommer stenåldern och vill ha tillbaka "mannens rätt till sex" som det avgörande. Fy fan. :wtf:
 
Otroligt intressant läsning, men blir lite ledsen att det fortfarande är så här..... Och kan erkänna att visst, jag har ställt upp, för husfridens skull :crazy: och för att det förväntats. Hur frigjorda är egentligen vi kvinnor?

https://www.arbetaren.se/2016/10/12/med-fittan-i-huvudet/
Suck så trött och ledsen jag blir...

Kan man inte någon gång istället dels acceptera att människor har olika mkt lust. Samt tänka att det kanske inte är konstigt att vissa kvinnor tappar lust med tanke på huvudansvar för barn och hem samt jobb etc.
Sen tycker jag att man också någon gång måste börja satsa mer på att forska om kvinnor och sexualitet. Dvs jag läste en undersökning om kvinnor och sex och där hade man bla undersökt hur många kvinnor som tex har ont vid sex eller andra fysiska problem. . Det var en stor del! Dessutom fanns det en stor del kvinnor som uppgav i undersökningen att deras sexliv blev påverkat av tex tidigare övergrepp och ofrivilligt sex.
Gaaaaaah! Blir så trött! :wtf:
 
Jag hann bara läsa den här meningen "Kvinnor bör ställa upp på samlag för mannens och relationens skull." innan jag fick den här reaktionen -> :meh:

"Kvinnor bör ställa upp, och inte sura, det blir bara tråkigt. Ställ upp och var glad!" Seriöst? :eek:
Om man nu ska utgå från det, vad blir det då när MANNEN surar och inte ställer upp?

Nä, jag tror det blir bäst när båda vill, hur kul är det att ligga där som en död fisk för att man är "snäll" fast man egentligen inte vill och tycker kanske till och med att det är obehagligt?
 
Helt sjukt!

Jag blev så sur att jag skrev ett argt inlägg på Facebook om det. Det ni!

Ex-maken vägrade alltid om jag nu ville (och det är ju helt ok), men om han kom då blev det ledsna och besviken hundögon om man inte ställde upp (de få gånger det hände). Som att man hade sårat han lite elakt så där :crazy:
 
Ew. Ja. Jag har ställt upp många gånger. Min första pv hävdade bestämt att han fick blåpung om han inte fick ligga efter att man pussat på honom när man legat i sängen. Tyvärr är det inte ens en överdrift. Det var ledsen, anklagande röst och "jag får jätteont!". Sex var inte jättekul efter det faktiskt. Det har väl hänt någon gång efter det också men jag försöker att förtränga det.

Med nuvarande händer det inte. Är jag inte sugen från början blir det sex om han lyckas göra mig sugen. Han är oftast nöjd bara han får tillfredsställa mig en dag jag inte orkar ge så mycket tillbaka. Det är tydligen det viktigaste och gör honom nöjd :love: Han verkar inte ha samma sjukdom som exet :grin:
 
Kvinnor ska inte ta egna initiativ.

Tänk att skämskudden fortfarande ska fram om man är kvinna och kåt. Om kvinnan har mer lust i förhållandet är det synd om mannen som kan känna sig otillräcklig. Kan inte folk bara få vara så mycket, eller så lite, kåta som dom är? Oavsett kön.

Jag har för övrigt aldrig hört någon prata om att mannen borde ställa upp och slicka kvinnan åtminstone om mannen inte har lust/orkar/kan ha sex. Däremot har jag ofta hört att kvinnan väl kan ge en snabb avsugning åtminstone,

Jag tyckte nog det värsta var att inte hela salen reagerade med WTF?. Hur kan läkare sitta och hålla med om sånt jäkla skit?
 
Det som är med intressant här är ju att man tar bort kvinnans kåthet och lust helt?
Dvs hon ska inte ta initiativ utan bara ställa upp.
Dvs ska hon inte ha egen kåthet och lust utan bara något neutralt som ställer upp när mannen vill?
Kvinnor får då inte ha någon egen sexualitet utan finns bara i relation till mannen.
Dessutom vilken mesig man som inte klarar en kåt kvinna..:meh: viket trams.
 
Senast ändrad:
Helt sjukt!

Jag blev så sur att jag skrev ett argt inlägg på Facebook om det. Det ni!

Ex-maken vägrade alltid om jag nu ville (och det är ju helt ok), men om han kom då blev det ledsna och besviken hundögon om man inte ställde upp (de få gånger det hände). Som att man hade sårat han lite elakt så där :crazy:
jag blev också så upprörd att jag delade länken och då med #plågad ......
hur i helvete kan en person vara sexolog med en sådan enögd uppfattning om vem som har ansvaret för att det ska vara bra?!!

Det är väl snarare bra att männen får veta att de också har ett ansvar - lika för båda liksom
INGEN ska ställa upp- bara för att
Man ska kunna ta ett nej utan att man hävdar sina behov
Sedan är det klart att det blir problem om man har olika behov - men att just bara antyda att det skulle bero på kvinnan är ju ..... rätt förlegat !
Hur ser nämna sexolog på ett gay-par då? Som ju likaväl kan ha samma problem( oavsett om paret är kvinnor eller män) eller måste det alltid finnas en "kvinna" som fogar sig och en "man" som bestämmer för att ett förhållande ska fungera eller nåt :rage:
 
Har inte läst artikeln men har man inte lust så har man inte och det spelar ingen roll om det är mannen eller kvinnan som inte vill då ska man helt enkelt inte ha sex så enkelt är det !Och man klarar sig bra utan sex helt och hållet i ett förhållande !
 
Har inte läst artikeln men har man inte lust så har man inte och det spelar ingen roll om det är mannen eller kvinnan som inte vill då ska man helt enkelt inte ha sex så enkelt är det !Och man klarar sig bra utan sex helt och hållet i ett förhållande !

Men alltså. Först svara utan att ha läst och sen kategoriskt slå fast att "man" klarar sig bra utan sex i ett förhållande. DU kanske klarar dig bra, men det är då ingen allmängiltig sanning.
 
Om jag inte är kåt vill min man inte ha sex med mig. Oavsett hur kåt han är. Det är inte något underförstått utan har sagts i klarspråk. Något annat är aldrig acceptabelt. Sedan blir det väl som @Calyptra säger, man kanske inte är på jätte-g men kommer igång av lite hångel. Skulle det inte funka så ligger vi inte.

GIVETVIS går det åt andra hållet också, är jag kåt och han inte orkar/vill/vadsomhelst så blir det inget heller. Däremot är vi väldigt noga med att inte tappa den fysiska kontakten, dvs gosa behöver inte leda till sex men behövs för att vi båda ska må bra.

Edit: Jag är så hemsk att jag tar initiativ till sex också, fruktansvärt :grin: Man undrar om den där sexologen har hört talas om vestibulit någon gång :mad:

Edit 2: Jag kommer fan att vara förbannad hela dagen för det här, vilken sabla planta till sexolog! :banghead: :banghead: :banghead:
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 891
Senast: Gunnar
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 532
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 161
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 630
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp