Bukefalos 28 år!

Klart man måste ställa upp!! Eller??

ja, problemen uppstår främst i relationer där sexlusten har förändrats efter några år ihop.
Frågan är varför vi helt plötsligt tappar lusten till vår partner. (Utan synbar anledning)
Småbarn är nog svaret :D man prioriterar tiden och orken annorlunda. Vissa perioder här kan det gå veckor emellan antingen pga brist på ork eller att vi faller in i olika dygnsrytmer. Andra perioder är det betydligt tätare mellan gångerna. Jag kan inte se perioderna med längre tid emellan som onormala men å andra sidan har vi alltid haft det så utan att det har känts konstigt. Man får ge varandra kärlek på andra sätt helt enkelt.
 
Småbarn tas alltid upp när det talas om bristande lust. Jag vet inte, men jag tror kanske att andra situationer behöver lyftas också. Just för att det kan kännas väldigt jobbigt att vara i en relation med "alla rätt" förutom att sexlusten inte finns. Googlar man så är det nästan uteslutande situationer med småbarn och/eller riktigt ojämställda eller dåliga relationer där kvinnor beskriver att de tappat lusten.

Hur ska man tänka när man som jag är ung, barnfri och i en (i mitt tycke) jämställd, riktigt bra relation men sexlusten är helt borta?
 
Småbarn tas alltid upp när det talas om bristande lust. Jag vet inte, men jag tror kanske att andra situationer behöver lyftas också. Just för att det kan kännas väldigt jobbigt att vara i en relation med "alla rätt" förutom att sexlusten inte finns. Googlar man så är det nästan uteslutande situationer med småbarn och/eller riktigt ojämställda eller dåliga relationer där kvinnor beskriver att de tappat lusten.

Hur ska man tänka när man som jag är ung, barnfri och i en (i mitt tycke) jämställd, riktigt bra relation men sexlusten är helt borta?
Har det alltid varit så eller försvann den?
Vill du ha mer lust eller är du en person som har mindre lust?
jag tänker att mediciner, stress, p-piller etc kan påverka lusten.
 
Har det alltid varit så eller försvann den?
Vill du ha mer lust eller är du en person som har mindre lust?
jag tänker att mediciner, stress, p-piller etc kan påverka lusten.

Ja alltså jag har ju tänkt flera varv på allt det där känns det som. Mixtrat med flera preventivmedel under året som gått, gav upp i somras och trodde att det skulle bli bättre då. Men det har snarare blivit sämre. Nu känns det som innan jag träffade min kille - dvs noll intresse för sex. Hade inte legat på drygt ett år innan vi träffades. Men i början var det toppen (som det ju ofta är) och jag saknar verkligen att vilja ha sex, det var ju jättehärligt. Har dock ingen aning om hur jag ska hitta dit!
 
Småbarn tas alltid upp när det talas om bristande lust. Jag vet inte, men jag tror kanske att andra situationer behöver lyftas också. Just för att det kan kännas väldigt jobbigt att vara i en relation med "alla rätt" förutom att sexlusten inte finns. Googlar man så är det nästan uteslutande situationer med småbarn och/eller riktigt ojämställda eller dåliga relationer där kvinnor beskriver att de tappat lusten.

Hur ska man tänka när man som jag är ung, barnfri och i en (i mitt tycke) jämställd, riktigt bra relation men sexlusten är helt borta?
Det är en jobbig situation och det leder till dåligt samvete, viljet i sin tur leder till ännu mindre lust. Det är en ond cirkel.
Mitt tips är att du själv försöker hitta din lust på egen hand, experimentera som en gör i tonåren.
När/om du sen vill få med dig din partner i leken, så ta det lugnt och fortsätt experimentera ihop.
Fram för allt tala om för din partner hur du tänker och känner och hur du vill försöka få tillbaka din lust.
Låt det ta tid, ingen stress.
 
Nja det beror nog på var man bodde. I en småstad var det inte så lätt, gamla strukturer
hängde i rätt länge. Att gå till mamma och be om att få p-piller var värsta skämskudden för en 15-åring. I storstan var det nog lättare.
Men visst var det en härlig tid (även fast man oftast bara kommer ihåg det bra/roliga)

Varför skulle någon gå till mamma för att få p-piller? Just den saken, att fixa p-piller är nog lika jobbigt för många unga tjejer idag med.
 
Varför skulle någon gå till mamma för att få p-piller? Just den saken, att fixa p-piller är nog lika jobbigt för många unga tjejer idag med.
På den tiden måste man ha en förälders godkännande för att få p piller utskrivna. UM fanns inte.
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag läste expressen-artikeln och såg klippet från svt där hon försöker försvara sig.
Om det nu är så att hon inte förespråkar att man ska ställa upp och vara kåt, glad och tacksam så är det ju solklart att det är så hon uppfattas. Dessutom uppfattas hennes föreläsning som väldigt heteronormativ och gammalmodig.
Hur kan hon ha fått hålla så många föreläsningar och tydligen ha fått positiv feedback på dem tidigare?
 
Småbarn tas alltid upp när det talas om bristande lust. Jag vet inte, men jag tror kanske att andra situationer behöver lyftas också. Just för att det kan kännas väldigt jobbigt att vara i en relation med "alla rätt" förutom att sexlusten inte finns. Googlar man så är det nästan uteslutande situationer med småbarn och/eller riktigt ojämställda eller dåliga relationer där kvinnor beskriver att de tappat lusten.

Hur ska man tänka när man som jag är ung, barnfri och i en (i mitt tycke) jämställd, riktigt bra relation men sexlusten är helt borta?
Alla har ju inte lika mkt lust.. En del har mindre lust utan att det behöver vara ngt fel alls..
Alternativt att attraktionen inte finns som den skulle behöva.

Annars - stress, mående, ond spiral med prestationsångest och spänning, smärta, preventivmedel, depression..
 
Tråd låst för städning. Eller kastning. Beror lite på tålamod hos modden/moddarna.

/moderatorn
 
Låser upp igen. Fet rensning, många egentligen oskyldiga inlägg rök med för att rädda tråden.
En visad respekt för varandra framöver skulle uppskattas. Och om det inte kan ordnas så finns Ignore-funktionen att ta till.

/moderatorn
 
Låser upp igen. Fet rensning, många egentligen oskyldiga inlägg rök med för att rädda tråden.
En visad respekt för varandra framöver skulle uppskattas. Och om det inte kan ordnas så finns Ignore-funktionen att ta till.

/moderatorn

Typiskt dig @ullo , när man äntligen fått ett erbjudande om att bli gift. Suck. :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 891
Senast: Gunnar
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 538
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 161
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 630
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp