Bukefalos 28 år!

Klart man måste ställa upp!! Eller??

Otroligt intressant läsning, men blir lite ledsen att det fortfarande är så här..... Och kan erkänna att visst, jag har ställt upp, för husfridens skull :crazy: och för att det förväntats. Hur frigjorda är egentligen vi kvinnor?

https://www.arbetaren.se/2016/10/12/med-fittan-i-huvudet/
Oj, hade de den föreläsningen på riktigt :eek:

(Det låter (många knappar kvinna en knapp man osv) knastergammalt och söndertuggat. Och som att sexologen förutsätter att kvinnor knappt kan bli kåta.)
 
har en kompis som anser att man måste ge och ta när det gäller sex. man får faktiskt ställa upp på sånt man inte gillar ibland :banghead: :arghh: vi hade en diskussion om att ta satsen i munnen, och jag sa att det vägrar jag. skulle han komma i munnen på mej så skulle jag spotta det rakt på honom om jag inte spyr. då kontra hon med att det är väl kanske inte så trevligt för honom att ligga kvar med huvet mellan benen på mej när jag kommer. man får ju ge och ta var hennes resonemang. det är väl upp till honom om han vill vara kvar där nere när jag kommer. jag tvingar ingen att gå ner på mej och jag suger inte av vem som helst heller. jag gör det för att jag vill. vill jag inte så blir det inget. jag gör inget jag inte gillar.

samma person anser att den som drar in mest pengar bestämmer över allt. hon fick inte köpa häst när hon sålde sin enduro. men rövhatten (ja han är verkligen en sådan) har rätt att slänga ut mer pengar på sin enduro och sitt tävlande i månaden än vad en häst hade kostat. för han tjänade mest då fick han bestämma. fastän hon tjänade tillräckligt för att ro runt det själv.

tack och lov har hon kommit ur det värsta sen dom gick isär. tack vare kompisar med lite sundare åsikter. men när det gäller sex så är hon fortfarande inte riktigt med. visst att man kan testa en sak några gånger för att se om det kan bli bättre. men gillar man inte eller inte vill då ska det respekteras!
 
I så fall är ju konferensen inte riktigt kloka som bjudit in henne. Speciellt inte när vestibulit precis, med lite tur, börjar stå på dagordningen. (och precis när folk har kommit fram till att p-piller kan ge minskad sexlust för vissa och depression för vissa.)

Som tur är verkar personen ha gått i pension (men jobbade tydligen tidigare på en IVF klinik :crazy: bästa stället för en person med sådana åsikter eller...). Om nu min väns googlande lyckades vända upp rätt person. Denna sexolog går därmed enbart på någon konferens nu och då, och sprider sina nymodigheter till fältet så att alla som fortfarande jobbar kan ta del :cool:
 
Det här svarar hon på alla som skrivit om artikeln på hennes företags facebooksida.
Här är en artikeln som har Massor med missförstånd och direkt lögn Jag har alltid värnat om Kvinnor och mäns fria sexualitet Svar på artikeln Kommer via Arbetaren och via SVT I veckan

Men efter att ha läst hennes tidigare artikel, har jag väldigt svårt att tro det.
 
Jag tycker artikeln som länkades till i trådstarten är riktigt dålig.

Här är artikel i SvD som beskriver den kritiserade sexologens inställning och jag ser inget särskilt anmärkningsvärt i det hon säger.

http://www.svd.se/jamstalldhet-ger-ingen-sexkrydda
Det gör jag. Dvs ser problem.
Hon säger att jämställdhet kan innebära problem i sexlivet.

Dessutom börjar hon med någit prat om att kvinnor vill ha en lejon hanne. Vad vet hon om det?

Även i denna artikeln är ju grundtonen att kvinnan borde ställa upp. Dvs hon säger om det jämställda paret att mannen vill inte tränga sig på och kvinnan känner att hon inte ska ställa upp.
 
Jag tycker artikeln som länkades till i trådstarten är riktigt dålig.

Här är artikel i SvD som beskriver den kritiserade sexologens inställning och jag ser inget särskilt anmärkningsvärt i det hon säger.

http://www.svd.se/jamstalldhet-ger-ingen-sexkrydda
Även i den här artikeln trycker hon ju på att man minnsann ska ställa upp på sex trots att man inte vill, för relationens skull. Och att männen vill ha sex, men inte kvinnan.
 
Det gör jag. Dvs ser problem.
Hon säger att jämställdhet kan innebära problem i sexlivet.

Dessutom börjar hon med någit prat om att kvinnor vill ha en lejon hanne. Vad vet hon om det?

Även i denna artikeln är ju grundtonen att kvinnan borde ställa upp. Dvs hon säger om det jämställda paret att mannen vill inte tränga sig på och kvinnan känner att hon inte ska ställa upp.
Jag läste det som att man kan analysera sönder sexlivet: "De här paren snackar sönder sin åtrå, menar Helena Cewers." Tycker inte det låter orimligt.
 
Det blir också illa när hon tycker att man ska ställa upp. "och sen när man väl bestämt sig ska vara man försöka vara i situationen, njuta av att vara nära sin partner, söka sin egen lust. Inte bara "ställa upp". citat från artikeln.

Så... om man inte har lust så ska man ändå ställa upp. Men man ska inte tänka så utan man ska njuta..
Jäklar vilka krav.. Ha sex om du inte vill. Och se fasiken också till att njuta av det...
 
–Någonstans tror jag att killen här längtar efter ett lejon som säger: ”Jag vill ha dig!” Gärna en lejonhona som är varm, omtänksam och inte aggressiv, men en som är tydlig i sin lust till sin man.

Skriver hon inte, och då undrar man ju varför.

(Om det råkade blir citat Niphredil så var det bara för att jag snodde texten :) )
 
Jag blir också så himla ledsen. Jag vet ju många vänner som berättat om att man haft sex när man inte vill bla med smärta som följd.
 
Jag har läst båda artiklarna och googlat.
Det som stör mig mest är att det inte läggs något som helst ansvar på mannen. Tvärt om är det synd om män, och det är kvinnorna som ska skärpa sig och lösa problemen.
Precis.
Hon pratar också om att problem kommer när man fått barn bla pga sömnlöshet.
Men det är väl inte så konstigt? Både rent kroppsligt har det ju hänt en del samt trötthet och att kvinnor tar största ansvaret.
 
Även i den här artikeln trycker hon ju på att man minnsann ska ställa upp på sex trots att man inte vill, för relationens skull. Och att männen vill ha sex, men inte kvinnan.
Fast lägger man in det i sammanhanget som handlar om hur man skall kunna hitta tillbaka till ett bra sexliv efter att barn kommit in i bilden där hon säger att sex leder till mer sex och har man tappat den biten till följd av allt som att få barn medför kan en väg vara att kanske i början inte ställa så höga krav på att allt skall vara perfekt, man måste ha jättestor lust osv. utan låta det ta lite tid att hitta tillbaka och där kan jag nog hålla med.

"– Vänta inte för länge med att närma er varandra. Sex föder sex och det måste inte vara toppen varje gång. Snabbisar kan vara fantastiska.
Visst kan det vara himmelskt att hålla på länge, men om det nu är svårt att passa in det i vardagen under småbarnsåren – tänk att kort är underbart.
Helena Cewers är ofta ute och föreläser om lust. När det är obalans i lustförhållandena kan den ena parten tänka: Why not? Varför inte?
– Det är i mina egna tankar jag kan bestämma mig för hur jag ska tolka situationen. Han vill ha mig, jag har inte precis lust. Ska jag verkligen ställa upp? Tja, why not? säger Helena Cewers."
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 255
Senast: Gunnar
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 391
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 193
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 658
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp