Kli i öra

turbofling

Trådstartare
Min JR kille (snart 5 mån) kliar sig mkt i öronen och skakar på huvudet. Det verkar bli värre. Har luktat i öronen och det luktar inte illa, men han är ganska smutsig. Finns det ngt jag kan göra hemma eller bör jag gå till veterinären med honom?
 
Sv: Kli i öra

Blir det värre så ska du nog ta en tur till veterinären.. Kan ju vara öroninflammation, öronskabb lr nått annat otrevligt....
 
Sv: Kli i öra

Du kan köpa öronrengöring receptfritt på apoteket och rengöra så ofta som varannan dag, blir det då inte bättre efter ett tag så kan du ringa veterinären och få ett receptbelagt kortisonmedel.

Det kan ha blivit obalans i öronen, så prova först själv att rengöra. Ofta är det nämligen så att om man börjar med starka gerejer i öronen så får du ta en kur då och då.

Jag har själv ett "öronbarn", så jag rengör ofta, både torrt och med medel, allt för att hon inte ska bli så irriterad och smutsig, dessutom försöker jag få henne att INTE klia i öronen.

//E
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 679
Senast: Takire
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 259
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 172
Skola & Jobb Jag skulle vilja ta truckkort. Det känns som en användbar grej när det gäller jobb. Eftersom jag tar det mycket för att göra mig...
Svar
3
· Visningar
435
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp