Bukefalos 28 år!

Klippa/slipa tänder på kanin

Sonic76

Trådstartare
Vad kostar det på ett ungefär? verkar som om min gammel behöver fixa sina tänder, för han dreglar. Han har inget medfött bettfel, det är kollat vid kastreringen.
 
Är ganska säker på att det är olika beroende vart du bor och att det är bäst och ringa och fråga din veterinär. Måste bara säga såhär; Har kaninen inget bettfel brukar man inte behöva slipa. Är även kaninen gammal så tycker jag att man ska fråga sig själv om det är värt smärtan det ger kaninen att slipa/klippa tänderna. Det är ingen trevlig eller smärtfri upplevelse alls för kaninen.
 
Är ganska säker på att det är olika beroende vart du bor och att det är bäst och ringa och fråga din veterinär. Måste bara säga såhär; Har kaninen inget bettfel brukar man inte behöva slipa. Är även kaninen gammal så tycker jag att man ska fråga sig själv om det är värt smärtan det ger kaninen att slipa/klippa tänderna. Det är ingen trevlig eller smärtfri upplevelse alls för kaninen.
Han är bara fyra men den jag har haft längst.
framtänderna är inget synligt problem med så det måste vara kindtänderna.
Jag velar mellan att slipa och att avliva då jag förstått att det kan vara svårt att få igång ätandet på dem efteråt och han har ingen vikt att spela med sen innan.
De tappar ju så fort allmäntillståndet med när de inte äter.
Ska ringa vet imorgon och rådgöra.
 

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 228
Senast: Stinaelin
·
Juridik & Ekonomi Jag var till veterinären med en av hundarna i tisdags för att fixa tänderna, veterinären kollade på honom för ett par veckor sedan och...
2
Svar
32
· Visningar
3 057
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kommit till skott och beställt medicin till mig själv online. Borde få det senast torsdag. Jag har också kommit till skott och...
Svar
9
· Visningar
908
Senast: IngelaH
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 675
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp