Bukefalos 28 år!

Kloka råd behövs!

Idas

Trådstartare
Jag har fått ett erbjudande om ett extrajobb på ca 20 timmar/vecka under våren. Det är relevant till min utbildning och skulle vara en bra erfarenhet. Problemet är att jag redan har ett extrajobb sedan tidigare och om jag tackar jag till detta erbjudandet kommer jag inte ha tid med studierna.

Jag läser ett masterprogram just nu och det handlar alltså om att göra en paus på 15 hp. Jag har 7,5 hp extra sedan innan och skulle då ligga totalt 7,5 hp "efter".

Hade ni hoppat på detta erbjudandet och riskerat att få läsa dubbelt under hösten/i värsta fall ta examen lite senare? Finns det några nackdelar med att pausa en stund mitt i programmet? De behöver svar ganska snabbt så jag hinner troligtvis inte få till ett möte med studievägledaren innan.
 
Jag håller med @athena_arabians - ger det fördelar inför framtida jobbsök så hade jag tagit det. Undantaget är om arbetsgivare i de aktuella branscherna är besatta av betyg och studietakt men jag tror att det är väldigt ovanligt. Många har pluggat men få har relevant arbetslivserfarenhet.

Tillägg: Om du vill skriva vad du pluggar och vad du vill jobba med så har du chans att få mer branschspecifika synpunkter. :)
 
Det är också ett relevant extrajobb som ger bra erfarenhet :)

Jag skulle personligen hellre väga mellan jobben vilket som ger bäst erfarenhet/mest meriter istället för att senarelägga examen men jag antar att det är en smaksak (och kanske annorlunda på masternivå). :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 266
Senast: Badger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 319
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 659
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Behöver hjälp att reda ut lite vad jag ska göra med livet 2021.. Erbjudande: 75% januari-december, vikariat inom ett område som...
Svar
7
· Visningar
833
Senast: Masqueradee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp