Bukefalos 28 år!

Knäckt häst?

Sv: Knäckt häst?

Du har nu ett STO , dem får man offtast lämna in ansökningar till med frågor..gillar du det här ..ska vi testa det här.? ston kan vara mkt speciella och måste hanteras med silkesvantar ibland men också med lagom betämdhet:p Ta ner kraven nu ett tag och bli bästis med henne innan sen går säkert allt mkt lättare. Vill hon ex inte gå framåt ..rygga henne istället..sen vill dem fram..mkt jobbigare att rygga:p lura henne när hon testar, lycka till:D
 
Sv: Knäckt häst?

Precis, har kommit tillrätta med de flesta av dessa problem, även om hon kommer testa då och då för resten av sitt liv antagligen. Tycker nästan det är roligt att se andra rida henne och hon börjar testa, då kan man tänka att jäklar vad skönt att man blivit av med dom problemen!

Hon är verkligen en underbar häst, som inte alls var omtyckt av någon i stallet till en början. Alla säger nu att hon blivit mer social, glad och lätthanterlig. Något hon aldrig var den första månaden. Känns väldigt skönt och positivt. KANSKE kan jag ta med henne på hoppträningar i framtiden, tills dess är det kanske ett år. Under den tiden ska vi njuta och ha roligt och ta fram det roliga med att vara på banan nån gång i veckan!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 488
Senast: MiniLi
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 761
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 763
Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
15 227
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp