Bukefalos 28 år!

Knorrevångens slakteri bygger ut

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Efter all dålig uppmärksammhet det slakteriet fått. Så förvånar det mig att dom över huvud taget har en ända häst kvar att bygga stall till på det stället.. Jag hade inte kört min häst dit!
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Håller med. Vem vågar skicka hästen dit?:confused:
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Freaky_Em och vigmir: Vem kan öht komma på tanken att skicka sin häst dit och låta den stå i en box och vänta på slakt?
Självklart är man väl med hästen in i det sista och ser till att allting går rätt till.
Och själva sättet att avliva/slakta hästar har väl detta slakteri aldrig fått någon kritik för?
 
Senast ändrad:
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Jag bor nära, och kör förbi ibland, och kan lova dig att det knappast är något "härligt" ställe...:crazy:
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Helt otroligt att människan kan fortsätta hålla på med sin verksamhet när det sköts så dåligt...:devil:
Jag tror inte hästarna i de 14 boxarna får det ett dugg bättre än de utmärglade stackarna i hagen.
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Jag bor nära, och kör förbi ibland, och kan lova dig att det knappast är något "härligt" ställe...:crazy:


Hur kan du få det till att jag tycker det är ett "härligt" ställe?:mad:

Jag tycker inget slakteri är något "härligt" ställe.Däremot tycker jag det är härligt att det finns ett slakteri som kommer erbjuda hästslakt på hemmaplan, i Sverige, och påminner att jag alltid tyckt och gör som Immer förespråkar- jag lämnar aldrig häst på slakteri, utan är själv kvar och med tills hästen är död.Beställer tid, helt enkelt.
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Härligt?????

Läs denna helt färska artikeln om hur hästar har nödslaktats av djurskyddet som var menade för slakt på Knorrevången.......är detta härligt tycker du?

Har jag påstått det?:eek:
Nej, tänkte väl det, bra att myndigheterna har koll på slakteriet men bra att slakteriet ändå tydligen väljer att fortsätta slakta hästar.
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Har jag påstått det?:eek:
Nej, tänkte väl det, bra att myndigheterna har koll på slakteriet men bra att slakteriet ändå tydligen väljer att fortsätta slakta hästar.

Ja det var exakt vad du skrev "Härligt" :crazy:

ginnies
Universumkastare


Reg.dat: 2007-06-05
Inlägg: 7.367 Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

--------------------------------------------------------------------------------

Det verkar som de tänker fortsätta slakta hästar! Härligt!
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Helt otroligt att människan kan fortsätta hålla på med sin verksamhet när det sköts så dåligt...:devil:
Jag tror inte hästarna i de 14 boxarna får det ett dugg bättre än de utmärglade stackarna i hagen.

...det är såååå otroligt att människan får fortsätta så det luktar riktigt illa....vem kan man lasta för det tro :confused:
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Ja, och slutklämmen i artikeln var också skrämmande:

"Efter händelsen överväger nu länsstyrelsen att ställa krav på att Inge Larsson ge erforderlig tillsyn och vård till sina djur. Följs det inte kan det i en förlängning bli tal om vitesförläggande".

Han skulle fått mer krav på sig för länge, länge sedan:mad:!
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Jag tycker inget slakteri är något "härligt" ställe.Däremot tycker jag det är härligt att det finns ett slakteri som kommer erbjuda hästslakt på hemmaplan, i Sverige,

Det är inte härligt med slakteri som sköts som Knorrevången gör. Ska vi slakta hästar i Sverige, och det har jag absolut inget emot, så ska det skötas på ett proffsigt sätt och hästarna ska erbjudas ett värdigt slut enligt djurskyddslagen. Inte tryckas in i smutsiga, trånga boxar eller släppas vind-för-våg på bete någonstans.
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Inte tryckas in i smutsiga, trånga boxar eller släppas vind-för-våg på bete någonstans.

Där håller jag med-självklart ska de hästar som kommer till slakt slaktas omgående, om inte erbjudas box, som jag hoppas det blir nu , vid slaktanläggningen, i nödfall tills nästkommande dag, med då foder och vatten.

Och detdär med betet vet vi inte hur det ligger till, om det är hästar som släppts där som kommit in för slakt är det såklart förkastligt-då ska de slaktas.

Men det kan också vara sådana hästar som köps in som liv-och då har han ingen skyldighet att slakta direk MEN självklart tycker jag att livhästar som erbjuds bete före slakt ska vara i sådant skick att de klarar att gå på bete, de ska alltså vara friska, krassliga hästar och hästar som blir krassliga ska man slakta omgående allt annat är förkastligt.

Och till inköpta livhästar som är friska så ska det givetvis erbjudas bete i väl tilltagen beteshage, inte paddockliknande förvaring.
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Ja det var exakt vad du skrev "Härligt" :crazy:

[/B]



Tja, jag skrev exakt såhär:
Det verkar som de tänker fortsätta slakta hästar! Härligt!

Jag skrev alltså inte bara "härligt", utan "härligt" syftar på meningen innan.
Jag kunde lika gärna skrivit: Jag tycker det är härligt att det verkar som de tänker fortsätta slakta hästar.

Jag tycker som så bara för att jag verkligen hatar slakttransporter till Europa, oavsett djurslag, och all slakt i Sverige hurrar jag för(förutom halal), dessutom så har Knorrevångens personal verkligen fått goda vitsord vad gällande både bemötande och slaktkunnighet, vilket jag ser som positivt.

Sedan tycker jag självklart inte att ägaren ska få hålla liv eller slakt hästar som ibland gjorts, men om det nu byggs nya boxar vid anläggningen kan jag inte se det som annat än positivt, positivt för det bl.a underlättar kontroll från myndigheter.
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

...det är såååå otroligt att människan får fortsätta så det luktar riktigt illa....vem kan man lasta för det tro :confused:

Helt otroligt och ännu mer otroligt är att folk fortsätter lämna sina hästar där.
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Ja, och slutklämmen i artikeln var också skrämmande:

"Efter händelsen överväger nu länsstyrelsen att ställa krav på att Inge Larsson ge erforderlig tillsyn och vård till sina djur. Följs det inte kan det i en förlängning bli tal om vitesförläggande".

Han skulle fått mer krav på sig för länge, länge sedan:mad:!

Håller helt med dig - helt sanslöst att han får fortsätta år ut och år in...det är helt fel någonstans......
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Helt otroligt och ännu mer otroligt är att folk fortsätter lämna sina hästar där.

Ja tydligen lämnar folk sina hästar till honom fortfarande - helt otroligt:confused: Men som jag förstått det så är det väldigt många hästägare som abslout vill slakta och kanske inte har så mycket annat val.
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Men som jag förstått det så är det väldigt många hästägare som abslout vill slakta och kanske inte har så mycket annat val.

Valet man har även om man absolut vill slakta är att man tar ansvar och själv är med och försäkrar sig om att hästen slipper komma i någon form av kösystem och blir avlivad på plats.

Man bokar en tid-det går alldeles utmärkt att göra även på Knorrevången.
Det är ju faktiskt inget fel på personalen som slaktar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Livsmedelsverket åtalsanmäler Knorrevången Slakt AB i Glimåkra för brott mot djurskyddslagen. Orsaken är bristfällig bedövning av en...
Svar
0
· Visningar
749
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Knorrevångens slakteri AB i Glimåkra ska bygga ut. Slakteriet köper 5 000 kvadratmeter mark av kommunen för 75 000 kronor.... Källa /...
Svar
0
· Visningar
626
Senast: Gunnar
·
Anläggning Hej. Vet att det finns massor trådar om detta men jag skriver en ny för att kunna få svar på mina. Vi har nu bestämt hur vi vill bygga...
Svar
18
· Visningar
3 441
Senast: in2u
·
  • Artikel
Hästnyheter Slakteriet Knorrevången i Glimåkra har en ny strid att utkämpa. Nu är det Livsmedelsverket som hotar med rättsliga åtgärder. ... Källa...
Svar
2
· Visningar
1 389
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp