Knorrevångens slakteri bygger ut

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Sen kunde du också låtit avliva hästen hemma istället för att köra till slakteri......faktiskt.....objektivt sett så är det ett alternativ!!!!

Men, det är väl ändå upp till var och en hästägare att bestämma hur man vill avsluta hästens liv? Varför inte respektera att det finns människor som väljer slakt framför avlivning?
Själv väljer jag definitivt slakt i första hand, men repekterar andra som väljer avlivning.
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

håller med, vad har min mamma med utbyggnaden av knorrevången att göra ?!?
:D


På det sätt diskussionen kom dit från början: Om ingen hästägare skänker bort eller säljer hästar för under slaktpris utan tar ansvar för sina hästar hela vägen, så hade den delen av Knorrevångens verksamhet aldrig kunnat existera.

Själva slaktandet på Knorrevången fungerar.
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

På det sätt diskussionen kom dit från början: Om ingen hästägare skänker bort eller säljer hästar för under slaktpris utan tar ansvar för sina hästar hela vägen, så hade den delen av Knorrevångens verksamhet aldrig kunnat existera.

Själva slaktandet på Knorrevången fungerar.

HAHA ja visst, säkert att det gör.
Enligt sveriges alla lagar och regler skall man ej kunna slakta en häst man inte är ägare till!?
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Men, det är väl ändå upp till var och en hästägare att bestämma hur man vill avsluta hästens liv? Varför inte respektera att det finns människor som väljer slakt framför avlivning?
Själv väljer jag definitivt slakt i första hand, men repekterar andra som väljer avlivning.

Jag avlivar alltid hemma och du vill slakta på slakteri.

Helt ok med mig. Hur man vill göra i den situationen är en mycket personlig fråga och det finns inget rätt eller fel. Tycker du att jag förbjudit dig att ha din åsikt i denna fråga eller vad var meningen med inlägget?
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Jag tycker uppriktigt synd om dig, inte för att hästen du sålde kan ha slaktats, utan för den livssituation du verkar/kan ha som borde vara mer stabil för en tjej i din ålder.

Just precis - man skall inte dömma andra...;)

Det finns så mycket mänsklig tragik bakom varje känt fall - händelser som vi alla kan drabbas av - som inte har något att göra med ansvarsförmåga....

Hästar är hästar - och - människor är människor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Livsmedelsverket åtalsanmäler Knorrevången Slakt AB i Glimåkra för brott mot djurskyddslagen. Orsaken är bristfällig bedövning av en...
Svar
0
· Visningar
748
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Knorrevångens slakteri AB i Glimåkra ska bygga ut. Slakteriet köper 5 000 kvadratmeter mark av kommunen för 75 000 kronor.... Källa /...
Svar
0
· Visningar
626
Senast: Gunnar
·
Anläggning Hej. Vet att det finns massor trådar om detta men jag skriver en ny för att kunna få svar på mina. Vi har nu bestämt hur vi vill bygga...
Svar
18
· Visningar
3 440
Senast: in2u
·
  • Artikel
Hästnyheter Slakteriet Knorrevången i Glimåkra har en ny strid att utkämpa. Nu är det Livsmedelsverket som hotar med rättsliga åtgärder. ... Källa...
Svar
2
· Visningar
1 389
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp