Knorrevångens slakteri bygger ut

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Gick back? Du köpte hästen för 500 så du sålde en 6-årig, frisk, ridbar häst för under 500 kr?

Han kostade i mat, vaccinationer, hovslagare, osv under tiden?

Är det vesentligt för dig vad jag fick för honom? då kan då gångra summan med tre. Det är ungefär vad han kostade i månaden:)
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Ja det är mycket viktigt vad man säljer sin häst för. Billiga hästar råkar inte ut för sånt här. Har du aldrig hört de rekommendetionerna?

Fick du 1500 för en 6-årig, frisk, ridbar häst? Du har alltså sålt under slaktvärdet.

Och vad han kostat då du ägde honom spelar knappast någon roll. Det kostar med nöjet att ha en häst.
 
Senast ändrad:
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Knapplån:
Jag tycker att det är bra att dom bygger ut. Jag tror att dom behövs men jag tycker att det borde skötas bättre.
Som jag upplever en del som skrivs i tidningar mm så verkar han mest jäklas med folk runtomkring.

Sen en annan sak, den gamla hästen som fick avlivas i hagen borde ju inte ens ha kommit i deras händer. Den borde ju varit bortagen tidigare.
Tror att dom får ta en del "skit" som dom egentligen inte skulle behövt ta.
Att djuren fick dricka vatten från ån ser jag inte som en stor brist.
Finns nog fler djur som får sitt vatten så, men dock ska det vara ett bra ställe där dom kan gå ner och dricka det på. Detta är bara min syn på det hela.
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Men ja visst, du verkar veta det mesta, För 34343 gången så såldes han inte som rent sällskap. Veronica L lovade dyrt och heligt att hennes vänner skulle rida honom när hon red rolex :D

Jag menade inte att du köpt hästen som sällskap men för mig är att lova en häst "en chans" inte att prångla iväg den billigt till vem som helst.

Och vidare.

Om min 15-åriga dotter köpte en häst fast jag som mor, ägare till stallet, gården och också med huvudansvaret, varit emot affären och du som omyndig, utan fast inkomst, ändå köpte en häst ovanför mitt huvud så skulle jag bli heligt förbannad.
Så omoget och oansvarigt av dig.
Och vad är det för uppfödare som säljer en häst till omyndig person utan någon förälders godkännande?:mad:
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Jag menade inte att du köpt hästen som sällskap men för mig är att lova en häst "en chans" inte att prångla iväg den billigt till vem som helst.

Och vidare.

Om min 15-åriga dotter köpte en häst fast jag som mor, ägare till stallet, gården och också med huvudansvaret, varit emot affären och du som omyndig, utan fast inkomst, ändå köpte en häst ovanför mitt huvud så skulle jag bli heligt förbannad.
Så omoget och oansvarigt av dig.
Och vad är det för uppfödare som säljer en häst till omyndig person utan någon förälders godkännande?:mad:

min mamma var med när han köptes och hon var inte emot det, men hon BLEV emot det när jag flyttade igen.

du är mogen du med :) hacka på någon jämnlik istället för att hacka på mig.
Kan vi bara sluta diskutera en massa skit som denna tråd inte gäller?
Tack
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

min mamma var med när han köptes och hon var inte emot det, men hon BLEV emot det när jag flyttade igen.

Då är det synnerligen oansvarigt av er båda- att bara sälja hästen vidare, som man ändå lovat en andra chans- såfort galoscherna för tillfället inte passar.
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

min mamma var med när han köptes och hon var inte emot det, men hon BLEV emot det när jag flyttade igen.

du är mogen du med :) hacka på någon jämnlik istället för att hacka på mig.
Kan vi bara sluta diskutera en massa skit som denna tråd inte gäller?
Tack

...om det är någon tröst Cilla...ginnies hackar på alla som av olika anledningar inte gillar knorevången och de som ginnies tror inte gillar slakterier...det kallar ginnies för diskution.....för ginnies vill verkligen till varje pris slakta häst. Att man kan avliva som alternativ finns inte med alls i resonemanget.

så är det bara:D ta inte åt dig:)
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Då är det synnerligen oansvarigt av er båda- att bara sälja hästen vidare, som man ändå lovat en andra chans- såfort galoscherna för tillfället inte passar.

usch ginnies....hur kan du bara dömma någon så som du gör. Det blir ju bara personangrepp av alltihop som ingen har någon behållning av....

Gör som Cissi föreslår och som även boj föreslagit - håll dig till ämnet i tråden.
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

...om det är någon tröst Cilla...ginnies hackar på alla som av olika anledningar inte gillar knorevången och de som ginnies tror inte gillar slakterier...det kallar ginnies för diskution.....för ginnies vill verkligen till varje pris slakta häst. Att man kan avliva som alternativ finns inte med alls i resonemanget.

så är det bara:D ta inte åt dig:)

Om jag varit mor så hade jag aldrig sparkat ut min dotter, aldrig bytt lås och aldrig valt försäljning av denne halvskadade häst till ringa värde. Jag hade själv kört till slakt, lugnt och fint och dessutom så har jag aldrig motsatt mig de som avlivar hemma, mer haft en diskussion om påståendet att hästen far så illa av att åka till ett /bra/ slakteri, vilket jag menar mer sitter i den som körs huvud.

Och det där med bedrägeri- jag tycker det är fel av VL att lura till sig hästar och påstå sig något med dem som inte är sant- men gäller det även då andra försäljningar?? Som hästen som säljs som läromästare till lätta klasser pga ålder men snart går msv igen?, eller stoet som enbart ska vara i avel och som rids fast hon har en gammal ryggskada osv, osv, är det också bedrägeri och ska dömas som så?
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Om jag varit mor så hade jag aldrig sparkat ut min dotter, aldrig bytt lås och aldrig valt försäljning av denne halvskadade häst till ringa värde. Jag hade själv kört till slakt, lugnt och fint och dessutom så har jag aldrig motsatt mig de som avlivar hemma, mer haft en diskussion om påståendet att hästen far så illa av att åka till ett /bra/ slakteri, vilket jag menar mer sitter i den som körs huvud.

Och det där med bedrägeri- jag tycker det är fel av VL att lura till sig hästar och påstå sig något med dem som inte är sant- men gäller det även då andra försäljningar?? Som hästen som säljs som läromästare till lätta klasser pga ålder men snart går msv igen?, eller stoet som enbart ska vara i avel och som rids fast hon har en gammal ryggskada osv, osv, är det också bedrägeri och ska dömas som så?

Bra - då vet vi alla att du är en perfekt mamma och att andras inte är det (enligt dig). Sen kunde du också låtit avliva hästen hemma istället för att köra till slakteri......faktiskt.....objektivt sett så är det ett alternativ!!!!

Se det fetmarkerade - ja men anmäl dessa då om du upplever att det är bedrägeri. Det står dig fritt att göra...

Själv är jag överlycklig att vi kommit så här lång med vår bedrägeri misstankar och att det går att bevisa.........:banana::banana::banana:
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

usch ginnies....hur kan du bara dömma någon så som du gör. Det blir ju bara personangrepp av alltihop som ingen har någon behållning av....

Gör som Cissi föreslår och som även boj föreslagit - håll dig till ämnet i tråden.

Jag dömer ingens handlande här egentligen om det inte vore en massa gnäll i efterhand om vad som hände med hästen man gav bort eller sålde billigt, en massa gnäll för en sak som i livet som helhet måste bedömmas som en skitsak.

Om de inte har blivit utförda och slaktade utomlands.
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Se det fetmarkerade - ja men anmäl dessa då om du upplever att det är bedrägeri. Det står dig fritt att göra...

Jag undrade om du tyckte det är bedrägeri, det är faktiskt lite samma sak.En utlovad skötsel som inte hålls, för inte är det slakten som upprör?
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Bra - då vet vi alla att du är en perfekt mamma och att andras inte är det (enligt dig).

Nej, jag är inte perfekt så låt bli att insinuera det, men jag hade aldrig kastat ut ett av mina barn, dessutom så hade jag om jag tillåtet ett hästköp, vilken häst det än må vara, aldrig sparkat ut den för en osämja.
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Jag dömer ingens handlande här egentligen om det inte vore en massa gnäll i efterhand om vad som hände med hästen man gav bort eller sålde billigt, en massa gnäll för en sak som i livet som helhet måste bedömmas som en skitsak.

Om de inte har blivit utförda och slaktade utomlands.

Hur jag än vänder och vrider på det jag läser som du skrivet så tycker jag att du verkligen dömmer och anklagar.

Om det är en "skitsak" eller inte för Cissi avgör hon själv - inte du eller någon annan. Retar du dig på det så är det ju enkelt att avstå att medverka....så behöver du inte bli upprörd...
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Jag undrade om du tyckte det är bedrägeri, det är faktiskt lite samma sak.En utlovad skötsel som inte hålls, för inte är det slakten som upprör?

Vet inte detaljer så jag avstår från att dömma eller ha en uppfattning...
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Nej, jag är inte perfekt så låt bli att insinuera det, men jag hade aldrig kastat ut ett av mina barn, dessutom så hade jag om jag tillåtet ett hästköp, vilken häst det än må vara, aldrig sparkat ut den för en osämja.

Ok - du är inte perfekt men du är bättre än Cissis mamma....eller hur skall det du skriver tolkas...och vad fasiken har detta med Knorrevången utbyggnad att göra:confused:
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Ok - du är inte perfekt men du är bättre än Cissis mamma....eller hur skall det du skriver tolkas...och vad fasiken har detta med Knorrevången utbyggnad att göra:confused:


håller med, vad har min mamma med utbyggnaden av knorrevången att göra ?!?
:D
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Ok - du är inte perfekt men du är bättre än Cissis mamma....eller hur skall det du skriver tolkas...och vad fasiken har detta med Knorrevången utbyggnad att göra:confused:

Det var inte jag som tog upp det från början, men eftersom du menade jag menade jag var perfekt måste jag motsvara-jag är självklart inte perfekt- men en sak vet jag- jag skulle aldrig kasta ut mitt barn och inte heller hennes häst, stackars barn, stackars häst.
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Det var inte jag som tog upp det från början, men eftersom du menade jag menade jag var perfekt måste jag motsvara-jag är självklart inte perfekt- men en sak vet jag- jag skulle aldrig kasta ut mitt barn och inte heller hennes häst, stackars barn, stackars häst.

Jag tror jag måste tacka för det du skrev där.
Jag vill bara förklara att jag inte grämer mig över min försäljning av Lukas, det var helt och hållet mitt, och min familjesituations fel att hästen fick säljas. Dock accepterar jag inte att han kan ha blivit svartslaktad eller miss skött. Det är enda anledningen till att jag inte släpper detta fall... Du har rätt i mycket du skriver, och det har jag med.

Cissi
 
Sv: Knorrevångens slakteri bygger ut

Jag tycker uppriktigt synd om dig, inte för att hästen du sålde kan ha slaktats, utan för den livssituation du verkar/kan ha som borde vara mer stabil för en tjej i din ålder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Livsmedelsverket åtalsanmäler Knorrevången Slakt AB i Glimåkra för brott mot djurskyddslagen. Orsaken är bristfällig bedövning av en...
Svar
0
· Visningar
748
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Knorrevångens slakteri AB i Glimåkra ska bygga ut. Slakteriet köper 5 000 kvadratmeter mark av kommunen för 75 000 kronor.... Källa /...
Svar
0
· Visningar
626
Senast: Gunnar
·
Anläggning Hej. Vet att det finns massor trådar om detta men jag skriver en ny för att kunna få svar på mina. Vi har nu bestämt hur vi vill bygga...
Svar
18
· Visningar
3 441
Senast: in2u
·
  • Artikel
Hästnyheter Slakteriet Knorrevången i Glimåkra har en ny strid att utkämpa. Nu är det Livsmedelsverket som hotar med rättsliga åtgärder. ... Källa...
Svar
2
· Visningar
1 389
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp