Bukefalos 28 år!

Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Säljer ett träns, nypris 800. Använt två gånger dvs nyskick. Satte ut på annons för 400.
Fick bud på 300 som jag godtog. Tjejen ville ha det skickat mot postförskott, 170 kr med bussgods. Sen ville hon vi skulle dela på frakten.
Så ca 200 skulle jag få till slut.

Är det verkligen så dåligt andrahandsvärde på träns?
Helt värdelöst att sälja isf. Haha det får isf stanna kvar här hemma i gömmorna tills jag hittar det om tio år och kanske har användning av det ^^
 
Förresten, ridstövlarna jag försökte sälja lade jag ut på Tradera och fick bud på halva nypriset :) väntar bara på betalning nu.
 
@Ackio
Ja jag vägrar också! Helst som köparen vill ha det med dyraste frakten.
Kostar bara 40 kr att skicka med posten a-post. lite skillnad mot 170 med bussgods och efterkrav!
 
@DarkInNight vill man ha postförskott så tycker jag att man banne mig ska betala det själv :mad: speciellt då man redan prutat.
Frakt har jag aldrig inkluderat i priset, främst då man måste ta 50 nya bilder ur alla vinklar och vrår så fort någon svarar på annonsen och frakten går inte att räkna ut exakt innan man vägt hela alltet. Senast så gjorde jag misstaget att skriva ut frakten till köparen innan jag vägt varan plus emballaget, vägde skydden och gissade på vikten på emballaget plus lite till tycker jag, blev ändå 60kr fel.
 
@Buck jag brukar inte heller inkludera frakten i priset. Antingen får köparen hämta eller stå för fraktkostnaden.

denna köpare verkar inte riktigt förstå varför jag inte ville sälja tränset för 200. Förmodligen en yngre tjej om jag får gissa utifrån sättet hon förmedlar sig i skrift.

Blir nog Tradera på även denna och blir det inte sålt så blir det inte. Att jag aldrig ska lära mig att det är enklaste att lägga ut på Tradera direkt :grin:
 
Vad har ni för prisgränser på saker ni köper av privatperson?

Själv tycker jag att halva priset på nya saker/saker i nyskick är ett bra pris om jag ska köpa något.
Eller är utbudet så stort på hästprylar numera att det inte alls är ett bra pris?
 
det beror på vad det är för ngt, hyfsat nya bra kvalitets saker tycker jag att man kan dra av en tredjedel av nypriset, äldre fina kvalitets saker halva priset.

är det ett budget märke så är halva nypriset ok om det är relativt nytt. en fjärdedel av nypriset om det är ordentligt begagnat.

fast har man köpt ngt på rea så kan man ju lika gärna gå med vinst om man har tur :p, sålde ett sett med skydd som kostar ca 700 nytt för 550kr, hade dock köpt dem på rea för 300kr :p. köparen vann på det och jag vann på det alla nöjda ^_^.
 
Lade ut en populär Ikea-möbel i mycket gott skick för halva priset, på Blocket. Fick först ett mail där avsändaren bjöd 2/3 av mitt begärda pris. Sen ringde en som inte dök upp som hon sa. Dag två mailade en brud och erbjöd 1/3 av mitt pris. Dag tre kom en och köpte objektet för begärt pris. Hon hade tänkt köpa en sådan ändå, nu slapp hon åka till Ikea och slapp montera. Vi fick cash och alla var nöjda och glada. Behöver jag säga att det var väldigt skönt att ignorera prutmailen?
 
Prut mail åker direkt i soptunnan här:p. Åtminstone sånna som vill ha det för 1/4av begärda pris.
 
Tänk om man kunde slippa alla drygmail ! Att de blir utsållade direkt så jag slipper se dem.

Vi lade ut en kökssoffa på blocket igår, det ringde direkt en som ville ha den. De ska hämta imorgon, håll tummarna för mig att det verkligen blir av och att affären går smidigt. Jag behöver peeengarna !! :)
 
Bästa och smidigaste affären måste vara när vi sålde vårt stora indiska matsalsbord på blocket.
En tjej mailade mitt i natten, prutade en femhundring (utsatt för 3500) vilket kändes ok. Sen dagen efter kommer hennes sambo och pappa, de ger mig pengarna direkt utan att ens tittar på bordet och sen bär de bara ut allt till sitt släp utan krusiduller eller krångel. De ville inte ens titta på de små skador jag ville visa (som jag även berättat i annons och mail).
Hade frugan bestämt sig så var det bestämt liksom. Snabbt, smidigt, trevligt och helt utan krångel, tänk om fler affärer var så :bow:
 
Lade ut en populär Ikea-möbel i mycket gott skick för halva priset, på Blocket. Fick först ett mail där avsändaren bjöd 2/3 av mitt begärda pris. Sen ringde en som inte dök upp som hon sa. Dag två mailade en brud och erbjöd 1/3 av mitt pris. Dag tre kom en och köpte objektet för begärt pris. Hon hade tänkt köpa en sådan ändå, nu slapp hon åka till Ikea och slapp montera. Vi fick cash och alla var nöjda och glada. Behöver jag säga att det var väldigt skönt att ignorera prutmailen?

Jag har lite svårt för sådana som prutar mycket på en sak som knappt hunnit ligga ute på annons. Bud på 1/3 av ett annonserat pris som var redan billigt blir jag bara irriterad över.
Om saken däremot har varit svårsåld känns prutning mer OK tycker jag.
 
Jag är så besviken. Inte fått betalt för stövlarna, verkar som att någon lånat tjejens konto och klickat hem stövlarna för skojs skull.

Hatar folk. Hatar att sälja saker.

Kökssoffan fick vi såld iaf.
 
Blir ju så drygt. De fem senaste som sagt att de ska ha något har endast en visat sig seriös och köpt saken.

Tränset. Hästnet
Tränset. hästnet
Stövlarna. tradera
Flugtäcke. Facebook
Soffan. Blocket

Blir så mycket onödig tid och energi som läggs på dem som krånglar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
826
Senast: julgrisen
·
Ekonomi & Juridik Jag sitter och skriver på en bok och behöver lite information kring att ta med sig sin häst till England. Inte sälja den utan ta den med...
Svar
4
· Visningar
659
Hästmänniskan Har nu lagt ut mina ponnyer på annons.🥺 Och det gör SÅ ont. Jag vet att det är för deras eget bästa, att de får ett mer aktivt liv med...
Svar
2
· Visningar
389
Senast: Twihard
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 810
Senast: Johannna1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp