Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir inte direkt sugen på att försöka sälja av lite av de grejor jag samlat på mig när jag läser den här tråden. Själv försöker jag köpa sadel men många av alla annonser jag svarat på har jag inte fått någon respons på... Försöker svara seriöst och be om mer info då det ofta står ganska lite i annonserna. Undrar om folk inte vill sälja sina sadlar... Och om den nu är såld kan man väl svara det och ta bort annonsen.

Tyvärr hamnar ofta annonssvar i skräpkorgen, upptäckte jag när jag hade en annons på Hästnet.
 
@Flixon Har också märkt det, så är sadeln väldigt intressant har jag även försökt ringa/messa men inte alltid folk svarar ändå.

Känner även igen det där med att folk mailar och vill ha massa info, bilder osv och sen blir det bara tyst. Tråkigt, för det kostar ju inte direkt på att skicka ett kort svar med nej, tack. Sadlarna jag kollar på kostar 8 - 10 000, och är de så långt bort att de måste skickas så vill jag gärna se lite bilder på skicket och veta lite om sadeln. Men för 1 000 kr är det ju lite annorlunda...
 
Angående säljare som inte vill sälja.

Hittade en billig sadel som jag tror skulle kunna passa tillfälligt som inridning/tillridningssadel.
Säljaren skriver att hon kan skicka i annonsen.
Jag frågar om skick då det är en himla dålig annonsbild.
Får svar och skicket duger till det den skaaanvändas till.
Jag ber om fraktkostnad och kontonummer och hon skulle återkomma.
Har påminnt ett par gånger efteråt men inget svar.
Lite trist för jag tror verkligen sadeln hade passat och hittar ingen i samma storlek till salu :(
 
@Flixon Har också märkt det, så är sadeln väldigt intressant har jag även försökt ringa/messa men inte alltid folk svarar ändå.

Känner även igen det där med att folk mailar och vill ha massa info, bilder osv och sen blir det bara tyst. Tråkigt, för det kostar ju inte direkt på att skicka ett kort svar med nej, tack. Sadlarna jag kollar på kostar 8 - 10 000, och är de så långt bort att de måste skickas så vill jag gärna se lite bilder på skicket och veta lite om sadeln. Men för 1 000 kr är det ju lite annorlunda...

Jo och tyvärr verkar det låga priset "dra till sig" mer kufiskt folk. Sålde en för 7 000 kr för nåt halvår sen. DÅ mailade folk också om bilder osv, vilket de såklart fick, men där så tackade åtminstone folk för bilderna och förklarade varför de inte var intresserade om det var så. Inget "bara tyst".

Sista två personerna som hört av sig, så den första ville ha bilder. Jag sa jag skulle fixa det men kunde ta några dagar. Efter två dagar frågar hen om jag inte kan skicka bilder snart. Jag ber om mobilnummer och säger att jag kan mms:a bilder. Får direkt mobilnummer. Mms:ar efter 2 h, och ser att det läses. Sen ingenting. Är lite 'ful' och skickar ett mail efter några dagar och undrar om bilderna kom fram, inget svar. Då skickade jag ett sms med samma fråga, som läses - men inget svar.

Den andra var den som mailade att hen var jätteintresserad och undrade om sadeln var kvar (berättigad fråga då annonsen inte är helt ny). Jag svarade en h senare att "Ja den finns kvar". Sen är det tyst. Kanske fick personen bara en enorm tvångstanke om att veta om just den sadeln var såld eller ej, även fast vederbörande inte alls sökte en sån sadel, vad vet jag ;)
 
Lite of topic men som kanske kan vara bra för alla med lite småsaker hemma dom vill bli av med.

Men i min stad anordnas det bytardagar, allt från kläder, saker till blomer. Fungerade jätte bra sist för mig. Jag hade saker av visst värde som jag inte ville slänga men inte värt några direkta pengar och bara folk som strulade inte kom när dom sa inte hörde av sig trotts att dom inte dök upp å så vidare. Så jag tog med mina saker å kläder ditt och hittade annat som jag och partnern hade användning av.
 
Väldigt bra idé med bytardagar men finns inget häromkring vad jag vet :/

Men ibland så plockar jag ihop lite diversehästsaker och lägger ut som en enda annons på tradera. Ibland får jag mer än väntat ibland knappt inget men blir av med lite prylar iaf :)

Hrm kanske dags igen att vårstäda bland grejerna och göra ett nytt säljpaket.
 
Väldigt bra idé med bytardagar men finns inget häromkring vad jag vet :/

I min vänskapskrets brukra vi fixa egna klädbytardagar, ska på en stor i maj hos en tjej som bjöd alla på sin facebook :D Så det är ju också ett alternativ, man får inga pengar för sina saker, men man får nya saker och man blir garanterad av med det man ville få väck.
 
Angående säljare som inte vill sälja.

Hittade en billig sadel som jag tror skulle kunna passa tillfälligt som inridning/tillridningssadel.
Säljaren skriver att hon kan skicka i annonsen.
Jag frågar om skick då det är en himla dålig annonsbild.
Får svar och skicket duger till det den skaaanvändas till.
Jag ber om fraktkostnad och kontonummer och hon skulle återkomma.
Har påminnt ett par gånger efteråt men inget svar.
Lite trist för jag tror verkligen sadeln hade passat och hittar ingen i samma storlek till salu :(

ja en säljare som inte vill sälja är jag nog lite utav, är en velpotta och har svårt att skiljas ifrån mina saker. Hade jag haft större sadelkammare så hade jag blivit en samlare och haft jögar med saker som inte används, när jag var liten så slängde jag inget, inte ens gamla förpackningar :o.
Så jag säljer helst på plats, loppis osv. För att ska jag skicka det så velar jag alldeles för mycket :/.
 
Jag förstår ju att man kan ångra sig och inte vilja sälja, men det kan väl inte vara för mycket begärt att informera köparen om det.
 
Jag har flera olika sadlar till salu och jag blir galen på alla som ska ha bilder från alla håll, EFTER jag skickat dom länkar till alla bilder dom frågat om. ..

Hur vore det om folk klickar på länken innan dom ber om bilderna som redan finns där. ..

Tom jag klarar av att klicka på länkarna ;)

Eller om man har det dom letar efter och så får man höra att det ska ju vara av DET märket...
Inte att det ska PASSA :mad:
 
Förut skulle jag sälja en grej och hon jag sålde till var ju helt:down:
Jag sa att jag INTE kunde en dag, jag skulle till stallet och det var min "pryldag" (skulle träna tre hästar, mocka, tvätta grejer osv) och hann därför inte.
Sen letade hon reda på mitt mobilnummer och ringde och ringde och ringde när jag var i stallet och sa att jag skulle komma vi hade ju beslutat tid:meh: Och när jag sa att jag var i stallet så sa hon att jag skulle komma ändå annars skulle hon inte köpa, då svarade jag ok köp inte då, då svarade hon men kom då!! Är du dum i huvudet eller!? Vi hade beslutat tid! Vad oseriös du är. Kommer du snart??
Min reaktion var :nailbiting: Blockade henne på allt och stängde av mobilen
 
Nu är jag inte aktiv med vare sig att köpa eller sälja, men man kan inte låta bli att kolla på annonser och jag slås över vad en del tror de kan få för sina saker.

En ville ha 150 kr för ett vanligt tränsbett i syntet som var tuggat på. Borde väl typ vara nypriset? Eller någon som vill ha 150 kr för ett använt schabrak som kostar 200 kr som nytt.

Folk verkar antingen vilja ha på tok för mycket eller så vill de pruta helt orimligt, ingen rim och reson :meh:
 
Nu är jag inte aktiv med vare sig att köpa eller sälja, men man kan inte låta bli att kolla på annonser och jag slås över vad en del tror de kan få för sina saker.

En ville ha 150 kr för ett vanligt tränsbett i syntet som var tuggat på. Borde väl typ vara nypriset? Eller någon som vill ha 150 kr för ett använt schabrak som kostar 200 kr som nytt.

Folk verkar antingen vilja ha på tok för mycket eller så vill de pruta helt orimligt, ingen rim och reson :meh:

Jag är mest fascinerad av att det finns så många som försöker sälja sina "Börjes billigaste" westernsadlar (med ett nypris på under 2000) för 5-6000 begagnade. Svårt att veta om dom försöker lura folk eller om dom själva blivit blåsta när dom köpte sadeln.
 
Samma sak med Hööks konstlädersadel (typ plast) för tusenlappen. Säljs för det dubbla om inte mer på begagnatmarknaden...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
767
Senast: julgrisen
·
Ekonomi & Juridik Jag sitter och skriver på en bok och behöver lite information kring att ta med sig sin häst till England. Inte sälja den utan ta den med...
Svar
4
· Visningar
616
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 738
Senast: Johannna1
·
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
531
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp