Bukefalos 28 år!

Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så besviken. Inte fått betalt för stövlarna, verkar som att någon lånat tjejens konto och klickat hem stövlarna för skojs skull.

Hatar folk. Hatar att sälja saker.

Kökssoffan fick vi såld iaf.

Skicka ett mail och skriv att om stövlarna inte är betalda inom 3 dagar, så skickas det vidare till inkasso. Det brukar sätta fart på folk, har funkat för mig iaf. ;)
 
Just ja. Och så Piabsadeln jag ville köpa, har inte hört något mer från henne så nu skiter jag i det.
Och en annan sadel i grannbyn som jag sagt att jag köper den, kan hämta. Ge mig telefonnummer så ringer jag. Stendött.

Nej nu blir det barbacka tills skrället gått ner i vikt och kan ha sin sadel igen.
 
Oj vilka historier. @DarkInNight ta kontakt med Tradera! Så kan dom kontakta köparen och bedöma om hon ljuger eller ej. Bara för att det är lätt att klicka hem saker på internet betyder inte att man kan bära sig åt hur som helst.

Själv blir jag irriterad på folk som inte tar sig besväret att ta en ordentlig bild på det de säljer. Jag ville ha en sadelväska i obehandlat eller naturläder i ungefär samma färgnyans som mitt sadel. Hittade en som var i den modellen jag ville ha men bilder var liten, suddig och cyan. Jag mejlade med säljaren ett antal gånger för att försöka ta reda på färgen. Men hon svarade i stort sett bara "nej, den är mörkare" på alla förebilder jag skickade, och fattade inte att det kanske är en bra ide att försöka ta en bättre bild om man vill sälja.
 
@StrawberryWine
Jag satt ett negativt omdöme och orkar inte riktigt dra det längre än så.
Muttrar och spyr galla här i tråden istället :)

Håller med om bilderna. Såg igår en annons på en lampa, var så suddig bild så det syntes inte vad det var.
 
Jag köpte ett par klapperboots på tradera för ett tag sen.

Fick sen veta att hon redan hade sålt dom då hon glömt bort att hon la ut dom där.
Men hon hade ett par till i andra färger som jag kunde få för samma pris.

När dom sen kom var dom det skitigaste prylar jag sett på år och dar....
Men men dom går ju att tvätta iallafall. ...

Av olika anledningar blev tvättandet uppskjutet till häromdagen.

Och igår när dom var torra skulle jag ta och sätta ihop dom, dom kom isär plockade, upptäckte jag något som gjorde mej fullständigt rosenrasande....

Av 10 blå delar var 3 trasiga :(
Och av 10 röda var, hör och häpna, 10 TRASIGA :mad: :mad: :mad:

Hur faaan kan folk med att sälja skitiga OCH trasiga saker ???

Och hur faaaaan kan jag vara så korkad att jag går på det flera gånger i rad :cry: :cry: :cry:
 
Av 10 blå delar var 3 trasiga :(
Och av 10 röda var, hör och häpna, 10 TRASIGA :mad: :mad: :mad:

Hur faaan kan folk med att sälja skitiga OCH trasiga saker ???

Och hur faaaaan kan jag vara så korkad att jag går på det flera gånger i rad :cry: :cry: :cry:

Men nää så trist :(
Fattar inte heller hur folk kan ha mage att sälja trasiga saker. Själv vill jag helst tvätta allt/smörja innan jag lägger ut på annons.
Vill ju bara sälja sånt som man själv kan tänkas köpa.

Lade ut en travsele/delar till travsele på tradera som kom direkt från en kompis (snodde bara den del jag behövde). rejält skitig var den så jag lade en timme på att tvätta igenom den med sadeltvål för att kunna beskriva skicket och kunna skicka iväg den med gott samvete.

Har du kontaktat säljaren? Du ska ju ha pengarna tillbaka!

och angående gå på det... du är inte ensam ;) , vi är för naiva och har för god syn på folk helt enkelt.
 
Kan jag göra det när jag gett henne ett positivt omdöme ?

Varför kan man inte längre ge neutralt omdömen som man kunde förr i tiden och på ebay ???
 
Jag köpte ett par klapperboots på tradera för ett tag sen.

Fick sen veta att hon redan hade sålt dom då hon glömt bort att hon la ut dom där.
Men hon hade ett par till i andra färger som jag kunde få för samma pris.

När dom sen kom var dom det skitigaste prylar jag sett på år och dar....
Men men dom går ju att tvätta iallafall. ...

Av olika anledningar blev tvättandet uppskjutet till häromdagen.

Och igår när dom var torra skulle jag ta och sätta ihop dom, dom kom isär plockade, upptäckte jag något som gjorde mej fullständigt rosenrasande....

Av 10 blå delar var 3 trasiga :(
Och av 10 röda var, hör och häpna, 10 TRASIGA :mad: :mad: :mad:

Hur faaan kan folk med att sälja skitiga OCH trasiga saker ???

Och hur faaaaan kan jag vara så korkad att jag går på det flera gånger i rad :cry: :cry: :cry:

Men vafan, jag hade blivit galen!
 
Du om någon Alexandra fattar hur vansinnigt arg och förtvivlad jag blev :cry: :mad:

Japp. Som sagt jag hade blivit galen. Vad säljer säljaren om det hela?
Att saker är skitiga kan jag ta, även om jag blir irriterad om det inte framgår av annonsen/auktionen (för mig spelar det nämligen in på priset jag är villig att ge), men sönder - nej dra åt...
 
Vad gäller egentligen när saker försvinner i posten? Jag köpte ett bett på Tradera för flera hundra kr (Sprenger) och betalade. Säljaren har sagt att hen skickat, men inget bett och nu har det gått ett bra tag… Vi har haft kontakt, hen säger sig ha kontaktat posten som bara säger att vi ska avvakta och jag har anmält brevet som försvunnet men inte hört något.

Säljaren har så gott som enbart positiva omdömen sedan tidigare, så jag tror inte hen har lurat mig.
 
Bri - det gäller det ni kommit överens om. Posten tarINGET ansvar för brev, om de inte är skickade REK eller liknande. Tyvärr.

Enda gången det klickat med en traderagrej för mig var just ett bett. För 650 kr. Som försvann i posten. Säger säljaren, jag vet inte...
 
Jag blir så förundrad över människor som köper begagnade saker för småpengar och betalar lite mindre än nypris och sedan betalar frakten så att i slutändan så blir det mer än nypriset..?
Jag har sålt massor via hästnet och är väldigt förskonad då det alltid fungerat bra! :)
 
Vad gäller egentligen när saker försvinner i posten? Jag köpte ett bett på Tradera för flera hundra kr (Sprenger) och betalade. Säljaren har sagt att hen skickat, men inget bett och nu har det gått ett bra tag… Vi har haft kontakt, hen säger sig ha kontaktat posten som bara säger att vi ska avvakta och jag har anmält brevet som försvunnet men inte hört något.

Säljaren har så gott som enbart positiva omdömen sedan tidigare, så jag tror inte hen har lurat mig.

Är det inte så att ungefär 10% av postens brevförsändelser försvinner och att de är nöjda med den siffran? För mig att jag läst det någonstans men ta siffran med en nypa salt.

Säljaren har ju gjort sin del av affären - lämnat in på posten. Så det är nog bara att vänta och hoppas på att bettet kommer fram. Och nästa gång skicka spårbart =)
 
Ja, det känns ju otroligt dumt i efterhand att inte ha propsat på att det skulle skickas spårbart när det ändå var så pass mycket pengar :banghead:
 
Ja, det känns ju otroligt dumt i efterhand att inte ha propsat på att det skulle skickas spårbart när det ändå var så pass mycket pengar :banghead:

Alltid lätt vara efterklok. Jag dunkade mitt huvud med att jag inte åkte och hämtade bettet istället (typ 8 mil, det är helt okej att åka damnit..)
 
Ja, det känns ju otroligt dumt i efterhand att inte ha propsat på att det skulle skickas spårbart när det ändå var så pass mycket pengar :banghead:

Ja man tänker ju att det ska komma fram som de ska (och brukar) :(

Hur länge har bettet varit på vift?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
826
Senast: julgrisen
·
Ekonomi & Juridik Jag sitter och skriver på en bok och behöver lite information kring att ta med sig sin häst till England. Inte sälja den utan ta den med...
Svar
4
· Visningar
659
Hästmänniskan Har nu lagt ut mina ponnyer på annons.🥺 Och det gör SÅ ont. Jag vet att det är för deras eget bästa, att de får ett mer aktivt liv med...
Svar
2
· Visningar
389
Senast: Twihard
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 810
Senast: Johannna1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp