Köpa häst av sentimentala skäl

alltidhvit

Trådstartare
jag behöver lite råd. Jag har en häst jag har haft på foder i nästan två år, men för ca ett hal år sedan va jag tvungen att lämna tillbaka henne till ägaren pga brist på passande Stallplats o tidsbrist pga en medryttare som slutade o en sambo som jobbade borta veckorna o då blev jag ensam hemma med två barn. Men saknaden efter en häst blev för stor så när sambon började vara hemma under veckorna köpte jag en ny ponny o de va bättre med tid o jag va mammaledig. Men nu har de ändrats, kommer flytta till en gård med eget stall o lösdrift o sambon kommer vara hemma under veckorna. Kommer börja jobba igen efter mammaledigheten o kommer då ta med den nya ponnyn o en Shettis som sällskap till den.
Jag har alltid haft en speciell känsla för foderhästen jag hade, de klickade inte alltid i ridningen men hon blev speciell för mig o jag fastnade för henne. Har nu fått möjlighet att köpa tillbaka henne o jag vill görna göra de för hon är speciell för mig. Men de är flera som avråder mig pga hon är speciell men de vet jag om men för mig gör de inget. Jag har eget stall o om jag köper henne ska jag bygga en lösdrift på 24km2, för hon trivs bäst på lösdrift o de gör ponnyerna också. Men vad hade ni gjort? Om jag inte köper henne är de en så kallad "vän" som gick bakom ryggen på mig o försökte köpa henne som mest troligt kommer köpa henne, men hon känner inte henne o vet vad hon trivs bäst med. Jag vet att jag kommer ångra mig om jag inte köper henne, men är de nån fler som har fastnat för en viss häst o känner att
Den ska jag bara ha. För så är hon för mig. Jag vet att de kostar att ha häst, så kostnaden är jag medveten om att den ökar.
 
jag behöver lite råd. Jag har en häst jag har haft på foder i nästan två år, men för ca ett hal år sedan va jag tvungen att lämna tillbaka henne till ägaren pga brist på passande Stallplats o tidsbrist pga en medryttare som slutade o en sambo som jobbade borta veckorna o då blev jag ensam hemma med två barn. Men saknaden efter en häst blev för stor så när sambon började vara hemma under veckorna köpte jag en ny ponny o de va bättre med tid o jag va mammaledig. Men nu har de ändrats, kommer flytta till en gård med eget stall o lösdrift o sambon kommer vara hemma under veckorna. Kommer börja jobba igen efter mammaledigheten o kommer då ta med den nya ponnyn o en Shettis som sällskap till den.
Jag har alltid haft en speciell känsla för foderhästen jag hade, de klickade inte alltid i ridningen men hon blev speciell för mig o jag fastnade för henne. Har nu fått möjlighet att köpa tillbaka henne o jag vill görna göra de för hon är speciell för mig. Men de är flera som avråder mig pga hon är speciell men de vet jag om men för mig gör de inget. Jag har eget stall o om jag köper henne ska jag bygga en lösdrift på 24km2, för hon trivs bäst på lösdrift o de gör ponnyerna också. Men vad hade ni gjort? Om jag inte köper henne är de en så kallad "vän" som gick bakom ryggen på mig o försökte köpa henne som mest troligt kommer köpa henne, men hon känner inte henne o vet vad hon trivs bäst med. Jag vet att jag kommer ångra mig om jag inte köper henne, men är de nån fler som har fastnat för en viss häst o känner att
Den ska jag bara ha. För så är hon för mig. Jag vet att de kostar att ha häst, så kostnaden är jag medveten om att den ökar.

Jag förstår inte vad som är problemet?
 
jag behöver lite råd. Jag har en häst jag har haft på foder i nästan två år, men för ca ett hal år sedan va jag tvungen att lämna tillbaka henne till ägaren pga brist på passande Stallplats o tidsbrist pga en medryttare som slutade o en sambo som jobbade borta veckorna o då blev jag ensam hemma med två barn. Men saknaden efter en häst blev för stor så när sambon började vara hemma under veckorna köpte jag en ny ponny o de va bättre med tid o jag va mammaledig. Men nu har de ändrats, kommer flytta till en gård med eget stall o lösdrift o sambon kommer vara hemma under veckorna. Kommer börja jobba igen efter mammaledigheten o kommer då ta med den nya ponnyn o en Shettis som sällskap till den.
Jag har alltid haft en speciell känsla för foderhästen jag hade, de klickade inte alltid i ridningen men hon blev speciell för mig o jag fastnade för henne. Har nu fått möjlighet att köpa tillbaka henne o jag vill görna göra de för hon är speciell för mig. Men de är flera som avråder mig pga hon är speciell men de vet jag om men för mig gör de inget. Jag har eget stall o om jag köper henne ska jag bygga en lösdrift på 24km2, för hon trivs bäst på lösdrift o de gör ponnyerna också. Men vad hade ni gjort? Om jag inte köper henne är de en så kallad "vän" som gick bakom ryggen på mig o försökte köpa henne som mest troligt kommer köpa henne, men hon känner inte henne o vet vad hon trivs bäst med. Jag vet att jag kommer ångra mig om jag inte köper henne, men är de nån fler som har fastnat för en viss häst o känner att
Den ska jag bara ha. För så är hon för mig. Jag vet att de kostar att ha häst, så kostnaden är jag medveten om att den ökar.

Det är ju perfekt att köpa en häst som du redan bekantat dig med och vet att ni passar ihop. Jag hade inte tvekat.
 
Du får väl köpa precis vilken häst du vill ha. Det är det som är det fina med att vara vuxen och ha egna pengar, man kan göra precis vad man vill. Folk kan väl tjattra bäst de vill, du ska ju göra det som är bäst för dig. Det är ju du som ska bli glad av det, inte andra.
 
Klart att man ska köpa en häst som man fastnat för och är speciell! Gjorde det själv för 12 år sen, flera avrådde, jag köpte hästen ändå och har aldrig ångrat mig. Det är du som ska leva med hästen, gör som du själv vill och strunta i andras åsikter.
 
Alla säger att jag ör dum som ens tänker på att köpa henne därför börjar jag fundera om jag är de tiden har jag nog så de tror Jag går bra. Hästen är en halvblodskorning född 02 o ca 160. Lite speciell i hantering o ridning. Kan tex inte vara ensam i stall o hage o är inte den lättaste häst att rida men allt de vet jag om. Något svår skodd bak ibland. Har haft problem med bak knäna tidigare men finns inget på röntgen så berodde nog på fel underlag o överansträngning. Världens gosigaste o snällaste häst enligt mig priset på henne är 10 tusen är de ett ok pris?
 
Jag ska nog köpa henne i skita i vad alla säger ponnyn jag köpte är också speciell ungefär som hon så jag fastnar nog för lite såna hästar har tidigare sålt en häst jag kände samma för o de ångrar jag varje dag o den är borta för alltid nu o vill knte att de ska bli så med henne.
 
Det ska ju kännas rätt för dig och det är du som ska spendera din tid med hästen. Ingen annan känner ju hästen som du gör antar jag?
För mig brukar jag känna på en gång att det här är rätt.
Har du ekonomin och vet om vad du ger dig in på ser jag ju inga problem alls egentligen.
Folk lägger sig i för mycket tycker jag i andras liv och val nuförtiden.
Din tid. Dina pengar. Ditt val.
 
Säger som alla andra, köp. Du har ju ett perfekt läge, med egen gård + lösdrift.
Tror att du ångrar dig om du inte köper.
 
Alla säger att jag ör dum som ens tänker på att köpa henne därför börjar jag fundera om jag är de tiden har jag nog så de tror Jag går bra. Hästen är en halvblodskorning född 02 o ca 160. Lite speciell i hantering o ridning. Kan tex inte vara ensam i stall o hage o är inte den lättaste häst att rida men allt de vet jag om. Något svår skodd bak ibland. Har haft problem med bak knäna tidigare men finns inget på röntgen så berodde nog på fel underlag o överansträngning. Världens gosigaste o snällaste häst enligt mig priset på henne är 10 tusen är de ett ok pris?

Vem är "alla"?
 
Har du möjlighet att köpa en häst som du uppenbarligen tycker väldigt mycket om, och nu har möjlighet att ha henne iom flytt till egen gård är det väl inte så mycket att fundera på. För dig gör det inget om hon är lite svår och speciell, du känner ju henne och känner till det eventuella negativa. Köp du hästen och strunta i vad andra eventuellt tycker och tänker. Det är ju inte de som ska ta hand om hästen, eller hur?
 
Alla säger att jag ör dum som ens tänker på att köpa henne därför börjar jag fundera om jag är de tiden har jag nog så de tror Jag går bra. Hästen är en halvblodskorning född 02 o ca 160. Lite speciell i hantering o ridning. Kan tex inte vara ensam i stall o hage o är inte den lättaste häst att rida men allt de vet jag om. Något svår skodd bak ibland. Har haft problem med bak knäna tidigare men finns inget på röntgen så berodde nog på fel underlag o överansträngning. Världens gosigaste o snällaste häst enligt mig priset på henne är 10 tusen är de ett ok pris?


Så länge inte "speciell" innebär livsfarlig så köp om du gillar och har råd. Du vet ju vad du får.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 645
Senast: Lhas
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 058
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 940
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 022
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Omplacera problemhund?
  • Shop to you drop, del 4

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp