Körforumets "Bakom skärmen" - presantationer

MadicDomino

Trådstartare
Ursäkta jag är bara tvungen :angel:. Alla som brukar skriva här inne måste (enlig mig :angel: ) presentera sig :)! Bild är kul om ni sätter in med !

Jag börjar :)!

Jag heter Emma och blir 16 i sommar. Har varit aktiv här inne i ca 1 år och har hållt aktivt på med körning i snart 3 år (har borträknat mina pauser), hobby ridit i ca 4 år och höll på med trav i ca 1 år.
Jag tar nog inte körningen på helt allvar utan jag gör det nog mer som en hobby, men ev. i framtiden när jag har egen häst, pengar och tid skall jag prova på att tävla. Lika dant med ridningen.

Min favorit del av körning är att racea lite och köra ut. Fast allt är nästa lika kul inom körning. Specielt att lära sig nya saker.

Det bästa med forumet är att kunna diskutera och hjälpa andra.
Det sämsta är nog allt skit om skitselar, så ge upp att köpa dem okej :rofl:.

På fritiden spenderar jag min tid att vara i stallet, tränar min hund,kompisar,plugga och sitta här :idea:. Jag pluggar ganska hårt just nu för att kunna in på Svalöv gymnasium och därefter utbilda mig till mitt dröm yrke, djursjukvårade!.
Kännetecken för mig är nog alla mina glada smillisar :p.

Är det något du undrar om mig :) Får ni gärna fråga!

Mvh
Emma
 
Sv: Körforumets "Bakom skärmen" - presantationer

Å vilken kul ide... :bump:


Heter Anna är 20 år bor i härliga halland, sjäv har jag varit aktiv här ett bra tag men lite från och till. Körning har jag hållit på med sen liten då min pappa alltid kört häst. den körningen´jag håller på med är enbart bruks och skogskörning, vi andvänder dom till det mesta här hemma, har också tävlat i skogskörning och fick äran att köra för halland på SM förra året. Finn just nu 5 hästar hemma av raserna ardenner å nordsvensk, väntar två föl iår.

Gick naturbruk inriktning hästhållning på gymnasiet, jobbat sen med grisar å nu med kor men okcså på äskhults by vilket jag hoppas ska göra i år igen.

Presis skaffat mig hund med en border collie hane som ska valla våra nötkreatur å får.
 
Sv: Körforumets "Bakom skärmen" - presantationer

Jag är en liten tant som lägger näsan i böt här och där...
Snart 40 :eek: år och har ridit sen jag var nio, kört sen jag var 15 (tror jag).
Är väl mest renodlad "bonnmora" men jobbar med djurläkemedel på apotek. "Bonnakör" och har inga som hellst tävlingsambitioner! :D
Tycker att utflykter med häst och vagn är roligast, näst efter det körträningar... precision och maraton är kul, dressyren grunden till att komma någon vart. :crazy:
De flesta tar mig inte på allvar eftersom jag gillar smajlisar ;) och har en mycket knepig humor i kombination med en disskusionsiver som övergår alla rimliga normer... :p
Vi äger 5 hästar och har 4 hemma i eget stall på gården.
O så heter jag ju Lotta...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Körforumets "Bakom skärmen" - presantationer

Jag heter Maria (kallas för Majs) och är 14 år och är nog okänd för många då jag inte har hängt här så länge...:)
Har två islandshästar som heter Binna från Strand (uttalas Binja) och Hilda från Wederslöf. Jag delar dem med min syster Anna.
I nuläget håller vi på att köra in dem (med hjälp av en erfaren kusk såklart) och det är väldigt roligt då de är så lätta att köra in.
Hästarna går på lösdrift med en nordsvensk travare och en shettis.

Förövrigt så bor jag uppe i Gällivare, ett litet samhälle som ligger ganska nära Kiruna.:p

Kan bjuda på en ganska färsk bild:

18414718.jpg

Majs
 
Sv: Körforumets "Bakom skärmen" - presantationer

Hej,
Mitt namn ger jag ogärna ut, men kan berätta att jag är 22 år och har två shetlandsvalacker. Lägger undan pengar för nästa körhäst, får se vad framtiden har med sig. Det blir inga fler shettisar iallafall :) Inriktningen är ponnytrav, var tidigare skolkörning men har en travkanon här hemma som förtjänar att tävlas i detta.
Har varit på detta forumet lääänge, alldeles för länge tror jag :)
Mig finner man i NV-Skåne.
Utöver hästar så gillar jag att "plugga" teckenspråk.
 
Sv: Körforumets "Bakom skärmen" - presantationer

Roligt med en sån här tråd! :D

Jessica heter jag är 24 år och bor utanför Uppsala. Är delägare på en liten shettisdam vid namn Sessan som är en jättehärlig ponny och en väldigt trevlig läromästare inom körning. På gården finns även min systers (tappsveden) två hästar, 20-åriga Starlight och hennes föl Thengilya som nu är 2 år av rasen American Saddelbred. Starlight är även hon inkörd och en väldigt trevlig att köra och tanken är att även Thengilya ska gå att köra.

Jag har ridit sen jag var 10 år och haft egen häst 7 år (tror jag). Ridit mest men har av olika anledningar gått över nästan helt till körningen nu vilket jag tycker är superroligt! Var på min första träning för 2 veckor sedan och det gav verkligen mersmak :) Så himla roligt! Målet är att lära mig så mycket som möjligt inom körningen och när Sess och jag är redo ta oss ut på tävlingsbanorna.

På forumet är jag aktiv i perioder då jag oftast tycker att trådarna håller väldigt låg nivå diskussionsmässigt. Håller mig mest till att lurka runt :cool:

När jag inte är i stallet så läser jag gärna en bra bok, umgås med sambon eller gosar med mina kaniner.
 
Sv: Körforumets "Bakom skärmen" - presantationer

Tjena heter Emelie och är 17 år, kommer i från Mölndal en liten ort i Göteborg.
Innan jag börja med körning, red jag på ridskola men det tröttna jag på. Var ofta med min faster och en kompis i stallet när jag var mindre. Jag skaffa häst när jag var 14 år. En shetlandsponny som heter Underbar. Just nu tömkör vi mycket, men annars håller vi på mycket med körning. Tävlar inte något får bli längre fram kanske.
När jag inte är i stallet är jag med kompisar,stan ,skolan.
Går Hotell och resturanglinjen.
Hockey är ett stort intresse förutom hästar :D Eller bara att kolla på inte spela själv. Mitt favorit lag är såklart, Frölunda :banana:
 
Sv: Körforumets "Bakom skärmen" - presantationer

kul tråd! men vilken tur att jag inte kn lägga in bilder:angel:
jag heter karin, fyller 24 nästa eländiga vinter även om jag tvivlar på det själv.:crazy:
jag har två ardennrar en gammelgrå och en liten kille som är den nya stjärnan här i skogarna.
jag har inte kommit igång med nån körning ännu, men tanken är att jag ska köra åtminstone den lille i bruks sen.

jag har en dotter och en sambo, en hund, en katt, numera bara tre hönor(j*vla räv:devil:) fyra ankor en ödla ett akvarie och en hel drös med kor, som dock inte är mina.:D

mig hittar ni i mörka steniga småland..:bump:
 
Sv: Körforumets "Bakom skärmen" - presantationer

Heidi heter jag, fyller 27 den här månaden! Börjar bli gammal snart..
Gick naturbruksgymnasie inriktning hästhållning där jag kom i kontakt med körning, men har tyvärr inte kört sen dess. Nu har jag en shire på 3,5 år som ska köras in, och sen får vi se! Jag kommer aldrig bli någon stjärn-ryttare, men kanske stjärn-kusk?:idea:
jag bor utanför Jönköping, i Habo, men har nu köpt hus så vi flyttar en bit om ca 2 veckor!
Ridit har jag gjort sen jag var 8 år. Jag läser till arbetterapeut, och är klar till sommaren. Förutom häst har jag en hund, som jag tränar och tävlar i agility med. Och ett fult kort på mig..
17672854.jpg
 
Sv: Körforumets "Bakom skärmen" - presantationer

Jag läser också till arbetsterapeut och är klar till sommaren :)

Heter Karin är snart 24 år och bor uppåt i landet. Har två hästar, en 20 åring korsning och en 2 årig fjording som går ute dygnet runt. Fjordkillen, Järn, ska köras in, och vi försöker lära oss efter bästa förmåga. Kom i kontakt med körning förra året när jag tog hjälp att komma igång med tömkörningen. :)
Den äldre hästen har jag alltid ridit, men hon är inkörd som unghäst, så nu när hon börjar ha lite ålderskrämpor har jag börjat tömköra henne med. Har även åkt pulka efter henne genom byn :angel:
 
Sv: Körforumets "Bakom skärmen" - presantationer

Kul ide! :D

Jag heter Moa och är 19 år. Bor i Vindeln hemma med familjen än så länge. Jag har min häst i ett fint litet stall ca 3 kilometer från oss. På gymnasiet gick jag naturbruksprogrammet med inriktning mot djurvård och naturvetenskap. Har ridit sedan någon gång på högstadiet. Jag började med körning för ca 3,5 år sedan. Har tävlat 2 säsonger och har stora ambitioner inom detta. Bara hästen blir frisk nu så ska vi sätta igång på allvar. Började skriva här på buke för kanske ett år sedan.

Jag är arbetslös för tillfället, vickar bara ibland som lärare på högstadiet i byn, eller på förskolan. Jobbar i stallet också. Förutom allt som har med hästar och körning och göra så gillar jag friluftsliv, speciellt fjällvandringar om sommaren :D Även utekvällar på puben är ett uppskattat inslag, och vännerna betyder oerhört mycket för mig :)

Ruggigt stor bild, men..
05fd89a46ebbd36139d903bf771e7e9e_375_499.jpg
 
Sv: Körforumets "Bakom skärmen" - presantationer

Jenny här! Näst äldst i tråden än så länge med mina 34 år... :angel:

Jag köpte mig en shirekille i april för snart ett år sedan. Det är det bästa jag någonsin gjort. Tom är 4½ (ja jag vet att det "heter" att han är 5 år men han är ju faktiskt bara 4½...) och en snäll men ganska bestämd herre. Lättlärd och klok, har betydligt lättare för att lära sig än matte.

Är återfallsryttare och red några år när jag var liten. Sedan trillade jag av på en turridning i vuxen ålder och då bestämde jag mig för att börja rida igen (har alltid funkat tvärtemot normala människor) och letade reda på Blossom ett shiresto som jag fick vara medryttare åt. Besinningslöst förälskad i Blossom och rasen shire så var det självklart att det var en shire jag skulle ha när jag efter att ha varit medryttare och senare fodervärd åt Blossom bestämde att det var dags för en egen häst.

Sagt och gjort. Jag åkte på turné och letade häst. Skulle ha en 8-10 årig valack eller möjligen ett sto. Välriden och välkörd var ett krav för mig som är nybörjare inom båda delarna.

Vet inte hur det gick till men jag kom hem med en fyraårig hingst som var lite riden och lite körd :rofl:

Än så länge har jag inte ångrat mig en sekund dock! Tom är numera valack och min alldeles egen underbara vän!

Jul002.jpg
 
Sv: Körforumets "Bakom skärmen" - presantationer

Härlig bild! Och sån söt häst, man vill ju bara pussa på den där gosemulen. :love:
 
Sv: Körforumets "Bakom skärmen" - presantationer

Fin bild!

:eek:Men vad jag blev förvånad när jag såg att du var 34.... har alltid upplevt dig som mycket yngre :D
 
Sv: Körforumets "Bakom skärmen" - presantationer

Jag heter Therese och är 25 år. Jag bor i dem Småländska skogarna i en liten by som heter Skeppshult.
Utbildad barnskötare, men jobbar på Gjuteriet här i skeppshult. (Där man gör stekpannor) :D
Jag har två hästar, ett Halvblod på 9 år Regina och en Shettis på 2 år Butterfly´s Primadonna.
Regina har jag haft som min egen sen hon föddes, köpte henne vid 8 månaders ålder. Och har själv ridit in henne, och ska nu påbörja inkörning.
Donnisen köpte jag som sällskap till Regina förra vintern men kommer även hon köras in så småningom.
 
Sv: Körforumets "Bakom skärmen" - presantationer

Jag heter Anna-Carin och är 35 år..
Bor i Flarken i västerbotten. Hemma på gården finns två underbara hästar och två katter se http://web.telia.com/~u97805001/
Big Money Pellini född -90 och Krutrök född -93
Körhästar som rids för husbehov båda två.
Är numera arbetssökande och trivs INTE med att gå hemma..
Anna-Carin
 
Sv: Körforumets "Bakom skärmen" - presantationer

:eek:Men vad jag blev förvånad när jag såg att du var 34.... har alltid upplevt dig som mycket yngre :D

Hmmm det kan ju vara en komplimang eller en förolämpning vilket som :rofl:

Men jodå jag är så "gammal" - bara lite oerfaren inom hästeriet och det är nog därför jag kanske uppfattas som yngre? De flesta som fortfarande håller på med hästar i min ålder har ju hållit på sedan de var barn.

Men man kan ju lära som lite äldre också - man är bara lite mer tröglärd!
 
Sv: Körforumets "Bakom skärmen" - presantationer

Härlig bild! Och sån söt häst, man vill ju bara pussa på den där gosemulen. :love:

Det är precis det som är det bästa jag vet! Fast Tom-kraken brukar tröttna efter en stund... han tycker nog att matte är lite väl klängig av sig :D
 
Sv: Körforumets "Bakom skärmen" - presantationer

Jag heter Åsa och är hela 38 år !! i oktober..:angel:
Äldst hittills ?:)
Även jag bor i mörka småland, på höglandet.
Är en gla skit som jobbar heltid inom fastighetsbranschen. I stallet hemma på gården står 4 kusar. Stallet rymmer även några inackorderingar, så totalt är det 9 st.
Äger tre nordsvenska brukshästar på 2, 4 o 5 år. Och även en frieser på 3 år. Unghästar hela skocken som utbildas inom körning. Två åringen är ett sto efter Kronprins som jag köpte i höstas. 4 åringen är en valack efter Malvin som också kom i höstas.
5 åringen är ett sto efter Granat. Dock "sjuk" då hon drabbats av en fistelgång...:cry:
Hon är min första egna nordsvensk som jag köpte när hon var 1½ år.
Tre åringen är från Holland och hämtades på Öland när han var 1 år.
Goa hästar allesammans som ger mig många underbara stunder.
I övrigt när jag inte håller på med hästar är jag rätt engagerad i föreningslivet.. Som ni kanske redan fattat så är jag ju då insnöad på körning och nordsvenskar...:banana:

/Åsa
 

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 145
Senast: escodobe
·
Hästvård Som många säkert vet så har jag en kallblodstravare(9 år), dock aldrig travtränad eller startad men körd med speedcart dom första 4...
Svar
17
· Visningar
1 571
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö För lite mer än ett år sedan.Fick för mig att jag skulle dela med mig av den.Jag är intresserad av foder och hästars beteende så jag...
Svar
6
· Visningar
1 211
Senast: Kaki
·
Körning Min lilla ponny debuterade idag med sele på kroppen och bett i munnen. kan tyckas att allt kom på en gång, men hon är lite speciell...
Svar
6
· Visningar
1 182
Senast: Skydark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp