Koffeintabletter

Jag får börja lugnt ☺

(Gillar inte att du mådde dåligt såklart, tacksam över inputen)

Ja börja lugnt! Jag har också överdoserat, ellee har inte tagit mer än max men tog det på kort tid! Kanske inom loppet av fem sex timmar och jag dricker inte speciellt mkt kaffe i vanliga fall. Så kroppen är inte van vid koffeinet! Det blev inte kul, kallsvettades, darrade, svimfärdig osv! Men testa försiktigt så tror jag inte att det är någon fara :)
 
Inte helt sant, även vätskan gör ju sitt till. Jag springer inte på toa oftare när jag tagit koffeintabletter mot när jag inte gjort det. Eller av cola mot t.ex saft.

Det har du ju rätt i. Det var en föreläsare i fysiologi som sa att koffein är vätskedrivande (på samma sätt som alkohol), men nu när jag sökte på det ser jag att det är omtvistat. Hen var nog inte helt uppdaterad. Men nu är jag det. Tack! :)
 
Det har du ju rätt i. Det var en föreläsare i fysiologi som sa att koffein är vätskedrivande (på samma sätt som alkohol), men nu när jag sökte på det ser jag att det är omtvistat. Hen var nog inte helt uppdaterad. Men nu är jag det. Tack! :)

Å andra sidan är det ju alltid undantagen som bekräftar regeln :p
 
Jag blev jättesjuk av koffeintabletter, låg och skakade hela natten. Dricker iofs inte kaffe så jag har ingen tolerans. Men känner två personer som hamnat på sjukhus pga koffeintabletter. :(

Tycker det är helt fel väg att gå! Att stressa kroppen ännu mer när den redan är så uppe i varv att det inte går att sova är otroligt dumt. Skippa kaffe och koffeinpiller och hitta något att sova på istället. Valeriana funkar för många. Det är lugnande och rogivande. Det finns även sömntabletter som är okej att ta en kortare period men då krävs såklart läkarkontakt.
 
Jag blev jättesjuk av koffeintabletter, låg och skakade hela natten. Dricker iofs inte kaffe så jag har ingen tolerans. Men känner två personer som hamnat på sjukhus pga koffeintabletter. :(

Tycker det är helt fel väg att gå! Att stressa kroppen ännu mer när den redan är så uppe i varv att det inte går att sova är otroligt dumt. Skippa kaffe och koffeinpiller och hitta något att sova på istället. Valeriana funkar för många. Det är lugnande och rogivande. Det finns även sömntabletter som är okej att ta en kortare period men då krävs såklart läkarkontakt.
Med tanke på den lilla mängd koffein som tabletterna innehåller så måste de ha varit ordentligt koffeinkänsliga eller överdoserat rejält för att hamna på sjukhus. Är man van vid koffein via kaffe etc så är nog minimal risk för att något ska hända..
 
Jag håller med @Centaur , koffeintabletter kan vara luriga. Jag hade en klasskompis, kaffedrickare, som inför ett stort prov fick två koffeintabletter av en annan i klassen för att hon var så trött. Det blev ambulansfärd och inläggning. Hon blev jättesjuk och var helt övertygad om att det var något helt annat hon hade fått vilket det inte var.

Jag har inga problem med koffein i huvudvärkstabletter men rena koffeintabletter går inte alls. Jag får ont i magen och mår illa.

I ditt fall @Monkie hade jag under en begränsad period provat ginseng istället. Ta dem direkt på morgonen och ta valeriana till natten. Det är farligt att tvinga kroppen att köra på mer än den orkar under en längre period så gör inte det. Alla former av uppiggande medel gör att man också sover sämre. Ibland behöver man dock för att överhuvudtaget orka göra något fysiskt ta till sådant för att på så vis sova bättre när kroppen är fysiskt trött men det är undantagsfall och handlar isåfall om en övergångsperiod.
 
Jag har provat idag. Tog först en, efter en kvart tog jag en till. Märkte inget alls men vågade inte ta fler då jag tog dem efter lunch. Imorgon ska jag prova att ta två på morgonen.

Jag har inga bekymmer alls att somna på kvällarna, sätter Storyteltimer och vet att jag är vaken i max fem minuter. Det är runt 02-tiden jag har vaknat upp och är orolig. Ligger och grunnar lite och sen blir jag orolig för att jag inte ska somna om och för att jag ska vara trött och kan inte sova på grund av det. :banghead:

Vanligtvis har jag inga problem att sova och jag är mer rädd för att mixtra med sömnhjälp än med vakenhjälp :)

Obehagligt med era bekanta som behövt åka ambulans :crazy:. Läste det nu ikväll annars hade jag nog bara vågat testa en.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ ...ja det är ju himla jobbigt... och när jag dessutom insåg att jag faktiskt läckte inte bara när jag hoppade studsmatta eller gick på...
Svar
0
· Visningar
1 069
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 224
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Hästvård Jag kopierar in allt som hänt min fölunge de sista dagarna. Finns det någon som vart med om något liknande?? 11 mars 2009 Jag vet...
Svar
11
· Visningar
2 171
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp