Kollegan ska sluta, jag behöver pepp!

Mim

Trådstartare
Ja, som rubriken säger, min närmaste kollega, kan kallas för X, ska sluta och jag känner mej så.... övergiven och deprimerad.
Stortrivs ju med jobbet och med X! :banana:

Vi har utvecklat en massa nytt på jobbet och kompletterar varandra så bra att tanken på att byta jobb inte tänkts på allvar trots att vi pratat om det. ;)
Nu kom en chans att få vara med att starta upp ngt nytt, inom en helt annan inriktning är den vi nu jobbar med och då blir X- självklart- erbjuden detta. Ngt som X sökte till på "skoj".

Jag är uppriktigt jätteglad att X blivit erbjuden detta, X kommer passa perfekt till detta och kommer tillföra en massa ideér och energi till detta nya. :D

Men jag då...... jag är inte avundsjuk, vill inte byta jobb just nu, trivs mkt bra MEN kommer nu bli tvungen att samarbeta med ngn annan och det är där jag känner att NEEEEJ LÄMNA MEJ INTE!!! :banghead: :arghh: :cry: :rage:

Hur ska jag kunna gå till jobbet till veckan och hålla uppe humöret när jag helst bara vill :yuck: :arghh: :wtf:
 
Jag har haft två jobb där jag gått vidare när favvo-kollegan slutat. Det blev aldrig samma sak efter att andra halvan försvunnit.

Kanske inte vad du ville höra, men belysande hur viktig rätt kollega är.
 
Jag har haft ett jobb där favvo-kollegans avslut gjorde att det fungerade på ett helt nytt sätt. Och blev bättre.

Alla sådana förändringar kan vara en möjlighet till att det ska bli bättre.
 
Ja, det känns just nu hopplöst,:( det var jag som lärde upp X och det blir jag som kommer få lära upp nästa. Det i sej är väl inga problem men det tar tid och energi och är det inte en person där kemin stämmer så kommer det bli mkt tungt att gå till jobbet framöver! :meh:
 
Visst kan det kännas tråkigt och trist, men du kan fortfarande hålla kontakten med X även om denne byter jobb?
Jag stormtrivs på mitt jobb och skulle inte sluta om alla fantastiska kollegor jag pratar och umgås mycket med skulle sluta eller byta jobb. Kommer fortfarande kunna prata med dom på ett eller annat sätt.

Kanske behöver du inte tänka på det värsta som kan hända med en ny, det kan även bli bättre, det vet du inte förrän det händer. Jag brukar ta en dag i taget och försöka att inte oroa mig för framtiden. Det blir som det blir ändå, oftast riktigt bra trots allt. :)
 
X är den fjärde jag lärde upp och den första som verkligen "förstod" allt! Vi tänker lika och samarbetar enormt bra om man ska jämföra med våra andra kollegor.
Den första jag skulle lära upp hade den dåvarande chefen höga tankar om och efter två veckor var jag redo att säga upp mej för inget fastnade för denna person och nu målar jag fan på väggen att det kommer bli värre än då. :banghead:

Och att umgås utan att jobba ihop.... nej, tror inte att det kommer att ske.
 
X är den fjärde jag lärde upp och den första som verkligen "förstod" allt! Vi tänker lika och samarbetar enormt bra om man ska jämföra med våra andra kollegor.
Den första jag skulle lära upp hade den dåvarande chefen höga tankar om och efter två veckor var jag redo att säga upp mej för inget fastnade för denna person och nu målar jag fan på väggen att det kommer bli värre än då. :banghead:

Och att umgås utan att jobba ihop.... nej, tror inte att det kommer att ske.
Tänk positivt, måla inte fan på väggarna innan du vet hur det är, eller är du som mig som förväntar det värsta men hoppas på det bästa?
 
  • Gilla
Reactions: Mim
Tänk positivt, måla inte fan på väggarna innan du vet hur det är, eller är du som mig som förväntar mig det värsta men hoppas på det bästa?

Jo, det är nog så jag tänker. Men du har rätt, än är inget skrivet och än är det inte officiellt.:up:
Nu hoppas jag jag att X tackar ja och går vidare, för mkt talang och entusiasm för att inte utnyttjas till det nya! Och så hoppas jag att allt bara blir bättre för mej också! ;)
 
Jo, det är nog så jag tänker. Men du har rätt, än är inget skrivet och än är det inte officiellt.:up:
Nu hoppas jag jag att X tackar ja och går vidare, för mkt talang och entusiasm för att inte utnyttjas till det nya! Och så hoppas jag att allt bara blir bättre för mej också! ;)
Precis, gäller att tänka positivt. :up:
Jag är glad för dom kollegorna jag haft under årens lopp i olika jobb, pratar inte mycket med dom längre, men ändå glad att jag fick chansen att lära känna dom och ha kul på jobbet ihop med dom när det varande. :)
 
  • Gilla
Reactions: Mim
Precis, gäller att tänka positivt. :up:
Jag är glad för dom kollegorna jag haft under årens lopp i olika jobb, pratar inte mycket med dom längre, men ändå glad att jag fick chansen att lära känna dom och ha kul på jobbet ihop med dom när det varande. :)

Det beskriver rmkt bra det jag känner, X är ingen jag skulle umgås med annars men är så glad att få kalla min kollega! :)
 
Det beskriver rmkt bra det jag känner, X är ingen jag skulle umgås med annars men är så glad att få kalla min kollega! :)
Kanske, man får glädjas över det man fått möjlighet att lära känna och se fram emot att få glädjas på nytt av nya. Det är lite så livet är, folk kommer och går, både på gott och ont såklart, men mest gott. :)
 
  • Gilla
Reactions: Mim

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 006
Senast: Sasse
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 609
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb En vän har ledsnat på sitt nuvarande jobb och funderar på att säga upp sig. Hen har länge velat byta bransch och har sökt enstaka nya...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 287
Senast: TygerTyger
·
Kropp & Själ Hej, Under 1 års tid har jag gått runt och ständigt funderat över vad jag ska göra med mitt liv (kortsiktigt), flytta, plugga, jobba...
Svar
12
· Visningar
1 028
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Rumsväxter 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp