Bukefalos 28 år!

Kom tomten med en GRIS ?

KungTulle

Trådstartare
Har hemma firade 5 glada grisar jul med massor av extra gott! Alla fick god god risgrynsgrot. Gissa om det ar kul att mata grisar med sked! Deras munnar ar liksom skapade for sked!
:D

Dagen innan nyar var det grisbrottning. Dvs efter att storstadat i grisboxarna sa fick lilla Nasa en manikyr. Hyfsade till hennes framklavar men sedan blev tradgardssekatoren slo...

Husse har slipat den med diamantbryne sa snart ska vi ta fas 2 i klipperiet dvs bakklovarna. Nasa ar bra att klippa pga av att man kan ha henne pa sidan i knaet utan att hon protesterar allt for mycket.

Trissa far man sitta bredvid medans hon ligger och sa far man klia henne pa magen sa attt hon glommer tid och rum. Har man da en vass sekator kan man hinna klippa en hel klov innan hon anar ugglor i mossen.

Aknot daremot far man typ ge somnmedel och sedan klippa honom medans han ligger dackad och det ar ett jobb for veterinaren att sova honom....

Det ar konstigt med minigrisarna. Dom blir oftast helt tossiga nar man ska fixa med deras fotter och dom verkar alltid ha klovar som vaxer helt pa tok! Nar jag hade stora produktionsgrisar hande detta aldrig! Och behovde jag fixa med en fot var det bara att lyfta den ungefar som nar man kratsar hovarna pa en hast grisarna stod helt kolugna och brydde sig inte.

/KT
 
Sv: Kom tomten med en GRIS ?

Min Ebba-Gris bryr sig inte så mycket när det gäller manikyr bara man mutar lite först med gottissaker :smirk:
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 478
Senast: Raderad medlem 120709
·
Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: niardasp
·
Övr. Hund Framfor allt den mentala biten du kampar emot. Vad gor du som gor det lattare att jobba med din hund's "arv"? Miss Mandy sa "vass" med...
Svar
9
· Visningar
1 139
Senast: Migo
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag blev pahoppade av en Finsk Lapphund for ett par veckor sedan och efter det ar hon klart misstanksam mot andra hundar...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 541
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Bärstol
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp