Konisering och narkos

sockerdricka

Trådstartare
Hej!

Fick igår veta att jag nu har måttliga cellförändringar och att de vill söva ner mig och operera bort detta. Är självklart livrädd mest bara för att det bara verkar vara en allmänt obehaglig upplevelse. Är det någon som har gjort detta? Vet att vissa klarar sig med lokalbedövning men antar att de behöver ta lite mer på mig och därför behöver söva.

Hur har det varit efter en sån här operation? Började såklart googla och får ont i snippan av att höra hemska upplevelser. Vad händer efteråt? Kommer jag blöda som en galning i veckor efteråt? När kan man bada och ligga igen!?

Lugna mig någon.

Tack tack!
 
Blöder du som en galning ska du nog ta kontakt med dem. Jag blödde såpass att jag gick och bad som något mer än trosskyddet de gav mig. Då tog de in mig i det där rummet igen och började bränna ihop något trasigt blodkärl och så var det inte mer med det. Det var något som luktade skumt efter ett par veckor också. Inget farligt visade det sig, någon obalans tror jag. Det var 4 år sedan så minnet är svagt :p man kunde få något läkemedel för det men jag ammade och den mixen var tydligen dålig.

Bada och ligga.. kanske 4 veckor? Som sagt, svagt minne.

Jag levde på som vanligt i övrigt. Hade lite flytningar typ. Sårvätska har jag för mig att de kallade det.

Skönt att du får göra det under narkos :) jag tyckte att det var lite obehagligt och kommer dra med mig maken nästa gång om jag behöver göra om det där :p

Lägger till: jag var alltså vaken
 
Jag gjorde det med lokalbedövning, hade önskat att jag kunde blivit sövd. Nu visade sig att jag hade mer förändringar än de trott så de fick bedöva om osv.

Blödde minimalt efteråt. Var flera år sedan nu men tror jag klarade mig med trosskydd i någon dag.

Gällande resten så har jag för mig att det var restriktioner så länge jag blödde.
 
Jag gjorde min för 15 år sen ungefär, så minnet är inte purfärskt direkt. Jag blev sövd, fick åka hem när jag kunde äta och dricka igen. Hade lite ont i magen, typ mensvärk, men inte mer än så. Kommer mest ihåg att man skulle använda kondom vid samlag första tiden, men kommer inte ihåg hur länge man skulle vara helt utan.
 
Jag har gjort en liknande operation och var glad att jag var nedsövd. Hade inte vidare mycket ont av själva ingreppet.
 
Gjorde nåt liknande för 10 år sedan och jag vart också sövd, vilket jag är glad över trots att jag var sjukt trött efteråt. Tog tid på mej att bli tillräckligt pigg för att kunna åka hem och väl hemma sov jag resten av dagen. Men återställd dagen efter. Hade inte velat gå igenom det vaken då jag verkligen inte tycker om gynundersökningar!

Ang blödning så kommer jag inte ihåg att jag blödde nåt nämnvärt, tjockt trosskydd första dagen, vanligt dag 2 typ. Kommer inte ihåg att jag hade särskilt ont heller.
 
Jag gjorde det på en lunch, under lokalbedövning. Inga konstigheter utan det mest störiga var att jag inte fick ha sex på fyra veckor. (Tror att jag höll ut 2,5 vecka eller så :rofl: )
 
Hej!

Fick igår veta att jag nu har måttliga cellförändringar och att de vill söva ner mig och operera bort detta. Är självklart livrädd mest bara för att det bara verkar vara en allmänt obehaglig upplevelse. Är det någon som har gjort detta? Vet att vissa klarar sig med lokalbedövning men antar att de behöver ta lite mer på mig och därför behöver söva.

Hur har det varit efter en sån här operation? Började såklart googla och får ont i snippan av att höra hemska upplevelser. Vad händer efteråt? Kommer jag blöda som en galning i veckor efteråt? När kan man bada och ligga igen!?

Lugna mig någon.

Tack tack!

Jag gjorde detta förra året, hade måttliga eller svåra förändringar men behövde inte sövas utan hade bara lokalbedövning vilket funkade bra. Jag var jättenervös innan men det gick superfort och enkelt, kändes nästan inte alls. De var väldigt bra på att förklara vad de gjorde tycker jag. Tror inte att jag blödde jättemycket efteråt, litegrann i nån vecka kanske. Hursomhelst var det verkligen mindre avancerat än vad jag trott!
 
Hej!

Fick igår veta att jag nu har måttliga cellförändringar och att de vill söva ner mig och operera bort detta. Är självklart livrädd mest bara för att det bara verkar vara en allmänt obehaglig upplevelse. Är det någon som har gjort detta? Vet att vissa klarar sig med lokalbedövning men antar att de behöver ta lite mer på mig och därför behöver söva.

Hur har det varit efter en sån här operation? Började såklart googla och får ont i snippan av att höra hemska upplevelser. Vad händer efteråt? Kommer jag blöda som en galning i veckor efteråt? När kan man bada och ligga igen!?

Lugna mig någon.

Tack tack!

Jag var jättenervös efter att ha googlat runt (övervägde narkos, men var så lång väntetid)

MEN det hade jag inte behövt vara, fick inget lugnande, mitt numera ex var med som stöd, det gick snabbt, kändes inte och jag hade inga komplikationer efteråt.

Tog ledigt en vecka från jobbet efteråt, det hade jag inte behövt göra heller. Blödde litegrann och hade nog sex igen efter kanske 2 veckor? Var ett tag sen så minns inte jättebra :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 237
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 083
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 047
Senast: Sel
·
Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
3 719
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp