Bukefalos 28 år!

Konstiga påringningar på mobilen

Gammeln

Trådstartare
Den senaste tiden är det några som ringer på min mobil. Man låter två signaler gå fram sedan lägger man på. Varför då :banghead:. Det är från olika nummer och slår man upp dom på tex hitta eller eniro så "finns dom inte". Är det meningen att man ska ringa upp och sedan bli lurad att få betala skyhöga avgifter :crazy:. Fler som råkat ut för detta fenomen...........Och nej, jag tänker inte ringa upp :p
 
Sv: Konstiga påringningar på mobilen

Den senaste tiden är det några som ringer på min mobil. Man låter två signaler gå fram sedan lägger man på. Varför då :banghead:. Det är från olika nummer och slår man upp dom på tex hitta eller eniro så "finns dom inte". Är det meningen att man ska ringa upp och sedan bli lurad att få betala skyhöga avgifter :crazy:. Fler som råkat ut för detta fenomen...........Och nej, jag tänker inte ringa upp :p

Har du googlat numren? Då kan man ibland få fram om det är telefonförsäljare. Dessa har ju ofta flera samtal på gång samtidigt och om nån annan svarar före dig så lägger de på ditt. Jag har råkat ut för detta flera gånger och när jag söker på Google visar det sig ofta vara just callcenter.
 
Sv: Konstiga påringningar på mobilen

Ett tag hände det mig ofta. Jag kollade upp numrena på vemringde, det var alltid företag & telefonförsäljare från svartlistade elbolag & andra lustiga saker. Tror adressen är vemringde.se
 
Sv: Konstiga påringningar på mobilen

Har du googlat numren? Då kan man ibland få fram om det är telefonförsäljare. Dessa har ju ofta flera samtal på gång samtidigt och om nån annan svarar före dig så lägger de på ditt. Jag har råkat ut för detta flera gånger och när jag söker på Google visar det sig ofta vara just callcenter.
Jo det visade sig vara telefonförsäljare :rage:
 
Sv: Konstiga påringningar på mobilen

Ett tag hände det mig ofta. Jag kollade upp numrena på vemringde, det var alltid företag & telefonförsäljare från svartlistade elbolag & andra lustiga saker. Tror adressen är vemringde.se
:bow: det var en bra sida. Slog in nummret och fick en markering som "olämpligt" :meh:
 
Sv: Konstiga påringningar på mobilen

Ett tag hände det mig ofta. Jag kollade upp numrena på vemringde, det var alltid företag & telefonförsäljare från svartlistade elbolag & andra lustiga saker. Tror adressen är vemringde.se

Vemringde är bra!

Ofta är såna samtal automatiskt uppringda från nån telemarketing. Har hänt mig med.
 
Sv: Konstiga påringningar på mobilen

Jag har också haft en del konstiga samtal till mobilen. Första gången förra sommaren svarade jag och någon bablade i andra änden. Jag tryckte bort samtalet efter cirka 10 sekunder. När jag skulle ringa nästa samtal var mobilen tom på pengar. Numret började med 0044 = från England. Därefter har det ringt från 0044 ett par gånger till och då har jag inte svarat. Ändå har kontantmobilen tömts på pengar. Totalt 3 ggr har detta hänt.

Säljare får inte ringa mobilnr. Man kan anmäla dem om de gör det.
 
Sv: Konstiga påringningar på mobilen

Va? Var finns det angivet, att de inte får ringa mobilnummer? Har jag aldrig ens hört om, jag har ungefär 10 säljsamtal/vecka på mobilen.
 
Sv: Konstiga påringningar på mobilen

Nix Mobil startade ju för några veckor sen, de sa det till och med på ekonyheterna på morgonen.

Jag har inte fixat det ännu, men snart så.
 
Sv: Konstiga påringningar på mobilen

Aha, det gäller konsument. Har man företagstelefon är det fortfarande fritt fram för säljarna.
 
Sv: Konstiga påringningar på mobilen

*KL*

Jag har skyddat nummer så ingen kan få tag på mitt nummer. Har sluppit sådana samtal i ca 3-4 år nu :D Folk kan fortfarande se mitt nummer när jag ringer, men inte få tag på info från min operatör!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 667
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 642
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Något konstig rubrik kanske... I mina arbetsuppgifter ingår en viss del där jag ska vara behjälplig till utomstående när dom är hos...
Svar
2
· Visningar
1 006
Senast: Avalbane
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 630
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp