Bukefalos 28 år!

Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

Jag blir så AVIS!!!
Det är annat mot min superfeta shettis det-som jag inte tror jag att banta alls, gud så många fina hästar!!
Hur lyckas nu hålla era shettisar så smala??

Alla andra hästar var ju också HELT underbara!!
Skulle SÅ gärna vilja ha råd med både körhäst och fina körselar och vagnar... :smirk:
 
Sv: Kort på era körhästar!

det stavas rätt anpassad foderstat och motion .. inte så svårt som man kan tro :)
 
Sv: Kort på era körhästar!

En stor häst måste ju givetvis ha en stor bild, annars får han ju inte plats!! :D

Förhoppningen är att nån gång hitta en till som passar ihop färgmässigt så det blir ett fint par därhemma.
 
Sv: Kort på era körhästar!

* lånar knapp*
Gud va alla hästar var fina!! Mkt snyggare än hopp och dressy hästarna ;) Ge mig! :love:
Puss
 
Sv: Kort på era körhästar!

Motion, motion, motion och inte allt för mycket mat...
 
Sv: Kort på era körhästar!

ja.. å att inte ha dem i samma hage som en som kräver jättemängder med grovfoder under dagen antar jag ...
Motionerar så mycket jag bara kan, men ändå är hon fet som en gris tycker jag... får kämpa på :-)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Kan nog va det där med det tunna sällskapet... :smirk:
 
Sv: Kort på era körhästar!

*kl*

Här kommer min gammnordis. Bilderna är från 3:e passet hemkommen från betet, har stått större delen av förra året, men nu tänkte jag få igång honom!

Långsam lång trav på volten så vi får tid att trampa på ordentligt istället för att bara skyffla på med skallen i vädret:
r25.jpg


Skänkelvikning i skritt från medellinjen:
r51.jpg


Och så här kan det också se ut (tidigare i samma skänkelvikning) med följd att matte tappar balansen mega
och häst kan smita undan jobbet i flera steg :D :
r43.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Trygg skrev:
Det har varit så roligt att se bilder av era hästar som ni kör med!
Vet inte om man får lov att starta en sådan här tråd i detta forum..men vad jag förstår så finns här allt från shettisar, islänningar...till ardenner mfl.
Skulle vara kul att "samla" alla körhästar och se att faktiskt vilken hästras som helst används till körning!

Med bilden kan man ju skriva ålder o neg/bra köregenskaper för resp. hästras/individ.

Bara om ni vill! :D :love:

Pålla:
http://img.photobucket.com/albums/v281/Sanna_Plutt/Lina/Nyabilder014.jpg

Nordsvensk Brukshäst sto, 20 år.
Helt OTROLIGT SNÄLL :love: :love:, älskar att dra vagnen.
Dock E-N-V-I-S så in i h*lvete :devil: Men det är alltid kul med något att bita i :idea: :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kort på era körhästar!

Här e min lille påg! :love:

Maximilian,Haflinger, 11 år, okänd stam.
Inkörd i vintras och körs nu 2 ggr i veckan för tränare och det går UNDERBART bra! *stolt matte* :D
Målet var väl från början att kunna ta sköna turer i skogen även i vagn men eftersom han känns så fin att köra är det inte helt omöljligt att någon lättare klass nån gång då och då kan tänkas... Tränaren tyckte vi skulle satsa på vårt klubbmästerskap i mitten på oktober men jag vet inte om jag känner mig mogen för det! :eek: Har aldrig tävlat i någon diciplin och vet inte hur nerverna skulle klara de! :o Men vi får se! Har ju en månad till på oss att tänka! :D

camilla005.jpg


Maxi.jpg


camilla002.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Måste ju bara lägga in bilder på den nya stjärnan som kom hem i eftermiddag efter en dryg resa umeå-ljusdal-umeå. Han var hur cool som helst när vi hämtade honom men väl framme hade han samlat på sig lite energi under 7 timmar i transport med vanlig kraftfodergiva innan (ca 3 kg!!) och nytt stort ställe med nya kompisar!! Kallblodstravare såklart :D 5 år
55d49364e30a6914bff7fda005748f39.jpg

Den här vattenhinken var suuuperläskig vid en första titt! Och vid den andra hoppade han över den (hoppkarriär kanske??)
612f920e86228d9c0ebfb87c71085802.jpg

Förstå vad jag känner mig peppad nu!!!
 
Sv: Kort på era körhästar!

Så roligt, ÄNTLIGEN kom det en Haflinger!! :love:

Tänkte starta en tråd och efterlysa haflingern som körhäst här inne!!

Har själv haft två haflinger och kört med båda två men här i Sverige verkar dess köregenskaper inte utnyttjas på samma sätt som i Österike... :(

Va kul!

Nora, grattis till den nya familjemedlemmen. Va fin han är! Kommer han direkt från travet...tänker på klippningen ;)
Namn? Vad har du för stam på honom?
Kallblodstravaren är ju så mysig och fin men tyvärr är min lite för het... :D
Något som inte är helt ovanligt, skulle inte ens vilja kalla dom för kallblod..men å andra sidan så kommer deras framåtanda väl till pass inom många andra grenar än travets.
Min blir ALDRIG trött..och blir han det så fortsätter han på reserven!

Till er andra som visat kort..så fin alla är! :bow:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Jahapp. Här kommer min lilla körkompis. Hon heter Garino (uttalas dock "Karino", ingen aning varför.. Finnar vet ni...) och är en 15-16-årig shetlandsponny. En madame med massor av vilja, helst av allt skulle hon bara gå omkring och äta, därför blir det vissa konflikter ibland under körturerna. Men vi jobbar på det!
Kör bara för skojs skull. Tävlar inte och tränar inte heller. :D Kör runt i skogen och har roligt. :)

visaFullImage.asp


visaFullImage.asp
 
Sv: Kort på era körhästar!

Har lovar mig själv att jag någon vacker dag ska ställa upp är tävla denna busen i körning..just nu är han utlånad till travet,men inom rimlig tid så kommer hem hem igen ju :d

{090949c5-9a63-4704-b0fc-707275ab79d5}.jpg


{e3cd03c6-6e6d-4cbe-965e-43e11013466f}.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

RebeckaKihlberg skrev:
Har lovar mig själv att jag någon vacker dag ska ställa upp är tävla denna busen i körning..just nu är han utlånad till travet,men inom rimlig tid så kommer hem hem igen ju :d

{090949c5-9a63-4704-b0fc-707275ab79d5}.jpg


{e3cd03c6-6e6d-4cbe-965e-43e11013466f}.jpg


vad fin hon var ! :)
hur går det för henne på travet då?
lite kul å veta! ;)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Han ;) :D ..det går väl helt OK, det är hans första år på banan och han har sprungit in 3100kr (tror jag det är..kan vara någon hundralapp mer)..startar 2lopp idag, så nu måste jag iväg!
 
Sv: Kort på era körhästar!

Ja visst e Haflingern en underbar hästras! :love:
Finns inte många andra alternativ för min del när nästa häst ska köpas! :bump:
Men eftersom min lille påg ska bli minst 60 år ( ;) ) så lär det ju dröja innnan det blir dax att tänka i dom banorna!
 
Sv: Kort på era körhästar!

Tackar! Han kommer direkt från travet (med tanke på klippningen och allt kraftfoder :eek: ) men har bara gått tre lopp, 5 år bara. Han är lite för stor för trav, i alla fall 165 cm. Dans Jo heter han, efter Rigel Jo. Tömkörde honom idag och han är ju bara sååå otroligt duktig och snygg och ett jäkla steg för att inte vara halvblod! Och nog finns det en rejäl motor där med många reserver... :D
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 661
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 512
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 723
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 706
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp