Bukefalos 28 år!

Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

Vet inte om man är välkommen med en penisonerad travare! Men här kommer vi! Jag och Herrn, vi har hållt i hop sedan januari i år och började med våran körning tillsammans tidigare i våras.
Vi åker omkring med världens fulaste rockard!! Men den är under renovering, hittills har vi höjt sitsen ock lite små fix! :P
Kan inte ta åt mig äran för inkörningen, han är ett varmblod, som gått på travet till pensionsålder, så det där med sele och vagn är hans grej!

019-1.jpg

Hittade ingen "helkroppsbild" på honom så ni får hålla till godo med "bussväntarbilden"!
 
Sv: Kort på era körhästar!

Eller hur!? Han sparar gärna benen och åker kommunalt! =)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Häftigt! :laugh:

*KL*

Här är en bild på vår fis när vi provade selen första gången... Hon behöver nog växa liiite till. Kanske den passar bättre nu efter betet. :)

32047_10150184645835261_879800260_12861955_7835561_n.jpg


Annars ser hon ut såhär. Lite knepig vinkel.

46295_10150234668310261_879800260_14351645_468610_n.jpg


Magnolia f. 2009, e. Viking.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Ja det är kanske så man ska göra! Ge sig ut i byn och börja KÖRA kommunalt med Herrn istället för att åka! :)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Kolla sidan WWW.allehanda.se -härnösand skrolla ned och se helge hest

Haha, ja det där med att ha en buss bakom gör att man inte direkt känner sig så stor som kusk kan jag säga! Speciellt inte när hästen bajsar så att man måste åka åt sidan på något sätt och släppa av en person som får mocka...

Nästa gång det blir stadskörning för min del får det nog bli någon form av sådan där gödseluppfångare tillverkad först!
 
Sv: Kort på era körhästar!

Åhh va fin! Vill med ha en musblack fjord när jag blir stor! =)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Tack vad gullig du är.

Det är svårt att få bilder på sig själv, man har bara bilder på alla andra ;-) Men, den här gången var det riktigt bra bilder på oss.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Haha, ja det där med att ha en buss bakom gör att man inte direkt känner sig så stor som kusk kan jag säga! Speciellt inte när hästen bajsar så att man måste åka åt sidan på något sätt och släppa av en person som får mocka...

Nästa gång det blir stadskörning för min del får det nog bli någon form av sådan där gödseluppfångare tillverkad först!

Kolla i Driveout och selar.se (tillbehör för vagnen)..... de finns att köpa, så inga ursäkter ;)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Tack vad gullig du är.

Det är svårt att få bilder på sig själv, man har bara bilder på alla andra ;-) Men, den här gången var det riktigt bra bilder på oss.

Ja jag förstår det :D

Ja fyrspann med musblackar och så satsar jag på röda då. Fast musblackarna är läckrare, men Pärk med son får duga :p
 
Sv: Kort på era körhästar!

Kolla i Driveout och selar.se (tillbehör för vagnen)..... de finns att köpa, så inga ursäkter ;)

Jag vet... men vi hade inte köpt någon och dessutom är jag lite skeptisk till "one size fits all"... så jag tänkte nog försöka sy ihop en själv till just mina skacklar.

Fast känner jag latmasken så köper jag väl en förr eller senare när jag insett att jag är för lat för att sy!
 
Sv: Kort på era körhästar!

När helge hest bajsade i villaområdet kom det en tant och tog upp det till rosorna .Det plattas ut och försvinner fort .
 
Sv: Kort på era körhästar!


Min lille nyhemkomna skit:laugh:

Gick som föl brevid mamma när hon kördes, sen påbörjade vi inkörnigne men kom av oss av olika skäl (inte problem med hästen dock) så sen var de som skulle låna honom snälla och körde in honom klart och gjorde körprovet med honom för 1 år sen. Men efter det tror jag inte att han är körd något alls. Så det blir väl att jobba lite lungt och kolla läget.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 661
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 495
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 716
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 705
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp