Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

*kl*
Får hem denna lille knotten nästa vecka om han och nuvarande pålle går igenom besiktningarna :p
Han är hela 63 cm hög :D ,5 år inkörd och jag får med vagnen :)

31868538.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

har ingen aning om ifall jag visat min körhäst... en saddlebredvalack på 7 år,
fött upp själv, ridit och kört in själv, startade lätta körklasser i somras, tänkte fortsätta i sommar kanske...

krning20juli1011.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

kl

här kommer en nytagen bild på min lille kille som förhoppningsvis kan köras in i sommar, beroende på hur han växer :)

PB276940.jpg


Något speciellt att titta på när man tänker framtida körhäst?
 
Sv: Kort på era körhästar!

Det beror mycket på psyke och temperament och det går ju inte att se på en bild.

Miljöträning och "skrammelträning" kan du väl börja med redan nu. Ut på promenader med skramlande saker bakom er, i ett snöre som DU drar, inte hästen :)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Läger ut mina då dom förökat sig lite :p

Prinsen, denna killen är den enda som redan är inkörd utav mina.
Han är en mini-shettis valack på 6 år.
32656457.jpg


Nalle, mini-shettis hingst på 6 år. Tömkörd, dragit däck och ledd med vagn utan problem :)
32656469.jpg


Ove, Amerikansk Miniatyr hingst på 1½ år. Anländer i veckan, knappt hanterad så blir vänjas vid grimma och bli ledd nu först :p
32693785.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

KL

Introducerar min körhäst.. Kallblodstravare på 10 år som tävlat för första gången i år, lokal LA i dressyr och precision.

SNV32903-Kopia.jpg


SNV32899-Kopia.jpg


SNV32792-Kopia.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

har ett nordsvenskt sto på sju år, tyvärr ej inkörd, då fasta skaklar är jätte obehagligt säger hon, hon är en dam som är mycket rädd om sina bakben, men att dra pulka etc. funkar kanon, då har hon lite svårt att stå still, men bättre det än att hon inte verkar gilla det!

annars är det tömkörning, bus i skogen och dressyr som gäller! :)

img_0753_137801648.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Knapplån.

Vet att jag visat min förra ponny i den här tråden (för typ 5-6 år sedan.. :D) men är osäker på om den nuvarande hästen fått visa upp sig? Här kommer han iaf. Helu, finnhästvalack på 15 år. Har tidigare gått på travet men fungerar numera som ridhäst men vi brukar köra lite nu som då för nöjes skull. :)

32219508.jpg


32624868.jpg


32762557.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

*kl*

Här är senaste bilden på min lilltjej. Shetlandsponny, 4 år & 91 cm stor. Världens coolaste, supertrygg trots sin unga ålder. Jag är övertygad om att hon kommer att bli ngt stort så småningom :)

Sonen (9 år) som kör på bilden:

314483_10150478178624428_752229427_10933442_694190366_n.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

*KL*
Här min blivande körponny, Har henne på foder just nu, men ska köpa loss henne snart.
Vi har dock en svacka i tömkörningen nu. Vet ej om det berått på pälssättning eller att hon fick regnskollor.
Bilden är från i somras när vi var ut och tömkörde 1 timme.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 283
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 264
Senast: jemeni
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 630
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 650
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp