Bukefalos 28 år!

"kosse-häst"

B

Billy_the_Kid

Någon som vet var man kan hitta en tävlingstränad "kosse-häst" som är till salu. Fick tyvärr avliva:cry: :cry: hästen jag tävlat på igår p.g.a skada och letar efter en kompis att tävla med. Låter kanske lite illa att bara skaffa en ny men med all otur under året behöver jag tillbaka för att inte tappa lusten att rida helt...:(
 
Sv: "kosse-häst"

Titta i senaste Lucky Rider tidningen. Där fanns en del kosse-kusar.

Tråkigt att du mist en kompis..

Lycka till!!
 
Sv: "kosse-häst"

Hon är väl ngt för gammal om man vill ha en tävlingshäst, är inte hon född -89? In i avelsboxen!?
 
Sv: "kosse-häst"

Lazy Lady skrev:
Hon är väl ngt för gammal om man vill ha en tävlingshäst, är inte hon född -89? In i avelsboxen!?

De har redan tagit ett antal föl på henne och säljer henne som fölmärr eller läromästare.....:) Hade man råd så....;)

/Carina :eek:
 
Sv: "kosse-häst"

Tackar för hjälpen.. Har 3 andra hästar som är igång till nästa säsong så jag känner att jag inte vill lägga 100.000 på en säsong. Letar efter något för 40-50 som jag kan använda i år och sedan har som läromästare till de andra........Den hästen som jag fick avliva hade jag lånat för årets säsong och skulle sedan använda som läromästare. Tyvärr hann jag med Chappen och sedan blev hästen sparkad i hagen med krossat bäckenben som följd....:cry:
 
Sv: "kosse-häst"

Kan man få en tävlingstränad kossehäst för 40.000-50.000?

undrar Carina
 
Sv: "kosse-häst"

Jodå det går.... man behöver kanske inte välja värsta kohästen, det finns många duktiga och vältränade araber som funkar kanon på kor........
 
Sv: "kosse-häst"

Leta massor i annonser, hör med tränare, uppfödare, klubbar?

En quarter i den prisklassen kanske du får en äldre läromästare för, eller en arab som sagt eller annan ras. Men ska du ha en yngre quarter/paint får du nog hosta upp några fler kronor...
 
Sv: "kosse-häst"

Ring stybbe (Styrbjörn) och hör! Han har alltid hästar! Om inte i eget stall så via kontakter!
 
Sv: "kosse-häst"

TCJ skrev:
Ring stybbe (Styrbjörn) och hör! Han har alltid hästar! Om inte i eget stall så via kontakter!

Är inte han i tyskland och snurrar eller har han kommit hem.....
 
Sv: "kosse-häst"

gubben skrev:
Leta massor i annonser, hör med tränare, uppfödare, klubbar?

En quarter i den prisklassen kanske du får en äldre läromästare för, eller en arab som sagt eller annan ras. Men ska du ha en yngre quarter/paint får du nog hosta upp några fler kronor...

Tanken är att använda hästen till sm (hinner ju ej till Hjo) och sedan ska den bli läromästare så den behöver ju inte vara pyrfärsk.....
 
Sv: "kosse-häst"

Det vet jag faktiskt inte. Har precis flyttat ifrån stan så ja har ingen koll på gubben längre :devil:
 
Sv: "kosse-häst"

Billy_the_Kid skrev:
Jodå det går.... man behöver kanske inte välja värsta kohästen, det finns många duktiga och vältränade araber som funkar kanon på kor........
Lessen men en arab är ingen kohäst. Kanske i dina ögon men definitivt inte i mina.

mvh Eva
 
Sv: "kosse-häst"

_Eva_ skrev:
Lessen men en arab är ingen kohäst. Kanske i dina ögon men definitivt inte i mina.

mvh Eva

Det finns många duktiga "ko-hästar" som är av andra raser....

Team Penning 2005 SM med andra plats: Team Wildhorses
1 Arab, 1 Bland paint/varmblod och en "travare"

Anser att det utan problem går att få andra raser duktiga på kor.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 518
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
21 436
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 749
Senast: JohannaB
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
564
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp