Krafsar på garderob

gul_zebra

Trådstartare
Göte har hittat ett nytt nöje som driver mig till vansinne - en garderob. Han bara SKA in där, och går det inte så står han och krafsar på dörren. Det är lugnt om han kan ta sig in så en nödlösning får väl vara att stuva om så han kan vara där utan att förstöra nånting eller göra illa sig, men helst ser jag ju att han helt enkelt ger fan i garderoben... Men hur?
 
Klart Göte ska ha en garderobkoja.;)

Alternativet skulle jag säga är att säkra garderoben så att den inte går att öppna och att skydda den där han krafsar så att han inte krafsar sönder den. Med tiden ger han sig. Lönar sig inte krafsandet slutar han... så småningom. När du har blivit knäpp på honom.:banghead:
 
Min filosofi runt sådana där saker är "You can't fight the power". :p Just för att katter är som de är väljer jag mina strider väldigt noga. Den enda jag håller benhårt på när det gäller Isola är att hon inte får vara på eller runt spisen eller diskbänken, just för skaderisken. I övrigt får hon vara överallt, nu för tiden så blir allt kattanpassat från början på ren automatik. :p
 
Klart Göte ska ha en garderobkoja.;)

Alternativet skulle jag säga är att säkra garderoben så att den inte går att öppna och att skydda den där han krafsar så att han inte krafsar sönder den. Med tiden ger han sig. Lönar sig inte krafsandet slutar han... så småningom. När du har blivit knäpp på honom.:banghead:
Haha jamen absoluuuuut, för fuck förvaring :p
Det finns inget jag kan skydda med som katter ogillar tro? Garderoben tenderar inte att gå att öppna annat än om man råkat stöta till den och jag kan inte riktigt modifiera den då den hör till lägenheten (som är en hyresrätt). Vill inte gärna låta Göte få sin vilja igenom i det här fallet då jag bor trångt och behöver utrymmet till förvaring och inte till koja :p
 
Min filosofi runt sådana där saker är "You can't fight the power". :p Just för att katter är som de är väljer jag mina strider väldigt noga. Den enda jag håller benhårt på när det gäller Isola är att hon inte får vara på eller runt spisen eller diskbänken, just för skaderisken. I övrigt får hon vara överallt, nu för tiden så blir allt kattanpassat från början på ren automatik. :p
Ja mina har hyfsat fria tyglar de också. Jag tänker inte bråka om krukväxter och whatnot om jag kan låta bli. Men garderoben behöver jag :p

Annars är Göte rätt awesome som aldrig fattat att man kan hoppa upp på diskbänken - det var inte förrän Igor flyttade in som jag ens behövde tänka på det och då helt enkelt började stänga köksdörren :D
 
Haha jamen absoluuuuut, för fuck förvaring :p
Det finns inget jag kan skydda med som katter ogillar tro? Garderoben tenderar inte att gå att öppna annat än om man råkat stöta till den och jag kan inte riktigt modifiera den då den hör till lägenheten (som är en hyresrätt). Vill inte gärna låta Göte få sin vilja igenom i det här fallet då jag bor trångt och behöver utrymmet till förvaring och inte till koja :p

Plastmatta typ linoleum brukar inte vara så kul för dem att krafsa på så sätt upp något liknande för att skydda? Sandpapper borde kunna vara obehagligt att krafsa på... eller så låter det kul, man vet aldrig med katter.
 
Plastmatta typ linoleum brukar inte vara så kul för dem att krafsa på så sätt upp något liknande för att skydda? Sandpapper borde kunna vara obehagligt att krafsa på... eller så låter det kul, man vet aldrig med katter.
Får fixa nåt sånt!
Göte är som han är så sandpapper vore nog bara kul :p
 
Min katt har lärt sig öppna garderobsdörrarna, han krafsar med klorna runt kanten och böjer ut dörren på nå sätt.

Testade ugnsfolie i sängen när han hade en kissperiod. I början va det läskigt men det tog inte lång tid innan han å syrran började leka koja i sängen under foliet istället ;)
 
Mina två har en viss krukväxt som det alltid ska lekas in eller ätas av (stor kruka) den testade jag lägga folie i, slutade med att ena katten blev livrädd och den andra tog folien i munnen och kutade runt med för att sen strimla i bitar... :cool:

Något som hjälpt en del är att ta sån eteriskolja med citruslukt och sätta på kanten av krukan, det tycker båda luktar pyton. Kan inte äta apelsin i det här hemmet utan att katterna flyr och den ena som ändå måste sniffa lite först ser ut som hon ska vända sig själv in och ut sekunden efter och får världens kväljningar :P
 
Kan inte äta apelsin i det här hemmet utan att katterna flyr och den ena som ändå måste sniffa lite först ser ut som hon ska vända sig själv in och ut sekunden efter och får världens kväljningar :P
Åh, du har en Igor! Igor måste se om allt jag stoppar i munnen är ätbart - det är det inte ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: BornAgain
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 748
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 146
Senast: iNTOHiMO
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 896
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Avla utan fullständig stam?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp