Krater trädgård

Shettisar

Trådstartare
Jag måste få hjälp!!! :(
Hur stoppar man en hund som gräver precis överallt så fort man vänder ryggen till?
Han vet så väl att han inte får,men så fort han märker att man inte är i närheten så gräver han flera meter djupa hål precis överallt,ni kan ju tänka er hur vår trädgård ser ut.Samt rabatter,vad är det?
 
Sv: Krater trädgård

Ett litet tips är att du får gömma dig så han inte ser dig så du kan överlumpa honom när han gräver.
Min lagotto-tjej tänkte gräva i rabatterna på sommarstället när jag var inne - vad hon inte visste var att jag såg henne från fönstret så jag knackade hårt på det och använde vårt skällsord "fyy!". Gissa om hon såg snopen ut och funderade på var jag var.....
 
Sv: Krater trädgård

Ja jag har med sagt det till gubben, cement osv.Men han vill inte :angel:

HEMLIG: Jag har gjort det, hjälper för stunden.Jag har kommit på honom när jag kommit ut och fyat och tom sprutat vatten, hjälper föga. :(
 
Sv: Krater trädgård

Låta honom få ett eget ställe att gräva på?? Varje gång han gräver där han itne får så visa honom där han får gräva. en kompromiss alltså.
 
Sv: Krater trädgård

ja, han har "sitt" ställe, men när han är ca 2 meter ner i marken så tröttnar han på det hålet.Vi fyller igen för att han ska fortsätta på "sitt" ställe.Men då har han redan hittat andra "bra" ställen. :mad: Hopplöst! :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 985
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 666
Senast: Takire
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 206
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 519

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp