Krater trädgård

Shettisar

Trådstartare
Jag måste få hjälp!!! :(
Hur stoppar man en hund som gräver precis överallt så fort man vänder ryggen till?
Han vet så väl att han inte får,men så fort han märker att man inte är i närheten så gräver han flera meter djupa hål precis överallt,ni kan ju tänka er hur vår trädgård ser ut.Samt rabatter,vad är det?
 
Sv: Krater trädgård

Ett litet tips är att du får gömma dig så han inte ser dig så du kan överlumpa honom när han gräver.
Min lagotto-tjej tänkte gräva i rabatterna på sommarstället när jag var inne - vad hon inte visste var att jag såg henne från fönstret så jag knackade hårt på det och använde vårt skällsord "fyy!". Gissa om hon såg snopen ut och funderade på var jag var.....
 
Sv: Krater trädgård

Ja jag har med sagt det till gubben, cement osv.Men han vill inte :angel:

HEMLIG: Jag har gjort det, hjälper för stunden.Jag har kommit på honom när jag kommit ut och fyat och tom sprutat vatten, hjälper föga. :(
 
Sv: Krater trädgård

Låta honom få ett eget ställe att gräva på?? Varje gång han gräver där han itne får så visa honom där han får gräva. en kompromiss alltså.
 
Sv: Krater trädgård

ja, han har "sitt" ställe, men när han är ca 2 meter ner i marken så tröttnar han på det hålet.Vi fyller igen för att han ska fortsätta på "sitt" ställe.Men då har han redan hittat andra "bra" ställen. :mad: Hopplöst! :crazy:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 942
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 698
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 098
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2
Svar
33
· Visningar
1 303
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp