Bukefalos 28 år!

Kriterieauktionen?

Sv: Kriterieauktionen?

Nåväl..har min lilla flicka nu..(se bilden)..så jag får nöja mig med det.
Men vem vet vad det kan bli..?! Spännande !!:banana:
 
Sv: Kriterieauktionen?

Gud, jag har haft en helt underbar kille efter running sea :love:

Han var väl inte bäst , men jävligt trevlig o SNYGG
(Running Pride)
 
Sv: Kriterieauktionen?

Ooops, han hade ju lubbat in 900 000 :eek:

Inte undra på att han var underbar då :D

Hmm, Jag har ju haft RP , men sen hade jag ju Persos Pride också, detvar väl han jag blandade ihop med.....Persos var också en underbar häst.....( men inte bäst :D )
 
Senast ändrad:
Sv: Kriterieauktionen?

I morgon söndag går några syskon till mina ungdomar. Nr 351, 352 och 354 är syskon till mina 2-åringar.
Nr 353 är lillasyster till 3-åringen plus att jag haft en till efter samma sto.
 
Sv: Kriterieauktionen?

Vilken av dom kan du "rekommendera"
Jag kollade faktiskt på dom o tänkte på dig.. :bow:
 
Sv: Kriterieauktionen?

Vilken av dom kan du "rekommendera"
Jag kollade faktiskt på dom o tänkte på dig.. :bow:
Får man rekommendera något här? :angel:
Ska försöka låta bli att vara partisk...Jag har ju inte sett någon av dessa live tyvärr men känner ju till en del om mödrar och syskon i ala fall.
351, här har jag systern e Spotlite Lobell som är en fin och stark travare, dock typisk Spotlite i "huvudet". Mamman var en utmärkt stayer, alltid amatörkörd- och tränad, som aldrig gav sig.

352, har en tvååring här som är rättställd och fin, men lite sent utvecklad. Även mitt Smasher-sto är u denna märr och hon är ju ruskigt kapabel. Kan tänka mig att stolinjen lämnar lite "hett.

353, det här kan vara något för den som söker en inte alltför dyr häst med tanke på vad som betalats för Dreamaster-ungarna. Jag har haft två från detta sto. Riktigt fina naturtravare om än mina varit lite sena mentalt. Treåringen vi har nu är god för 1.16/2140m enligt kusken. Hade en e Copiad o detta sto, fruktansvärt fin travare men fick sådana problem efter en benbitsoperation så han kunde ej göra sig rättvisa. Moderstammen är väldigt gedigen i flera led.

354, har två u detta sto. Snygga och eleganta hästar, något under medelstorlek. Mycket fina travare, fick tyvärr en komplicerad sparkskada på valacken men han gick 1.16 som treåring. Till nackdel kanske ett lite tufft humör (inget som märkts av i träning dock).
 
Sv: Kriterieauktionen?

Hingstarna är ju intressantast , bra med bilder tycker jag så man kan se även om man nu inte är där.....

Dream Vacation är ju intressant.

Nåja, han ville ha "tre" st av mig idag , så vi får se om Berglöf köper in nån av dom, annars så tycker jag själv att det borde räcka med den som blev....
 
Sv: Kriterieauktionen?

Men vaddå...har du varit där??

Japp, bor ju 5 min ifrån ;)... vi var där o kollade på en ca 100 hästar... Varså nyfiken på Ambro Lanterns förl... Å så ville manträffa alla gamla bekanta :D

Men ack vad ont det gör.... man saknar ju hästarna så in i vassen!
(slutade i Juni)
 
Sv: Kriterieauktionen?

Haha, ja den såg jag :love:

Men jag har kollat en del nu.
http://www.asvt.se/krit/381.pdf

http://www.asvt.se/krit/382.pdf

http://www.asvt.se/krit/389.pdf

Jag är lite osäker på nya hingstar men mammorna är ju intressanta och power har ju en intressant stam..

Super Arnie märrar kan vara kanonkulor :D

Fint möderne... Men alltid svårt att bedömmaen ny hingst! Fin stam och det tror jag kan göra mycket, samt resultaten.

Arnie damen kannog bli kul :D Jag har alltid fått piss märrar o spotlite märrar som jag älskar att få snurr på :banana: Är nog för att jag är lite vresig själv o stressad som vi har passat i hop :angel: :rofl:
 
Sv: Kriterieauktionen?

Men det är ett sto, så hennes avkommor kommer nog att vara eftertraktade även om hon själv skulle bli en nit på banan?
Jag menar, tänk dig själv att ha en fölunge med Varenne som morfar och Queen L. som mormor. Den hästen borde ju nästan heta Prix d'Amerique!

Men om dom inte lämnar nåt vettigt, mer än galoppbenägna, bromsklossar som är stänkrädda matvrak.... Mja,,, det är inget som lockar mig! :angel: :D
 
Sv: Kriterieauktionen?

Denna är jag lite sugen på också ....

och denna

http://www.asvt.se/krit/413.pdf

Men han "gillar" inte märrar....karlar vill ju helst ha svarta snygga hingstar :D ...är det inte så :angel:


Den där tror jag kan vara kanon fin! Såg många förvånandsvärt :idea: fina Alf Palema hästar o märrar igår!

Kanske var dom lite grova, men jaggillar när dom har att "ta av" och "bygga" ifrån... Sen såg dom ruskigt fina ut på ögonen, kloka o snälla!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kriterieauktionen?

JA det är ju det man är "rädd" för ...att det är dunderklumpar....

Men synd jag inte såg det tidigare, för han som säljer bor ju alldeles i närheten....Hmm.
 

Liknande trådar

Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
558
Senast: shebeen
·
  • Artikel
Hästnyheter I dagarna fyra har Kriterieauktionen ägt rum på Solvalla. Hundratals hästar har bytt ägare – här är de tio dyraste hästarna.
Svar
0
· Visningar
147
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för den andra dagen på Gothenburg Horse Show – en dag för hoppälskaren. Det blir både semifinal i Sverigeponnyn...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
52 53 54
Svar
1 068
· Visningar
28 488
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp