Kriterieauktionen?

Sv: Kriterieauktionen?

jag tyckte mycket om menhammarhästarna och det var en del som gick för bra priser :idea:

*jag badade dem innan auktionen* :angel:
 
Sv: Kriterieauktionen?

Först och främst vill vi i alla fall tacka dig och fler här som gav oss värdefulla tips inför auktionen..:bow: :bow:

Det var så lite så... :o

Den fine killen fick fnatt av alla snygga brudar..

Javisst....den lille foglige grabben blev hingst över en natt och gick med "stödben" hela dagen :idea:
IMG_1562.jpg


......men på tisdag ryker kulorna :cool:

Nog med prat om just Lobo (ursäkta egotrippen :o )
 
Sv: Kriterieauktionen?

Asch, han blev bara lite stressad, det där går bort .......Har haft flera såna första gångerna dom hamnar i "vimlet"
 
Sv: Kriterieauktionen?

Asch, han blev bara lite stressad, det där går bort .......Har haft flera såna första gångerna dom hamnar i "vimlet"

Ja, vi har också varit med om det här förr (Gloster t.ex var likadan ), men vi kan inte låta kraken behöva gå ensam. Han ska få gå i hage med andra hästar...därför ryker kulorna redan nu...han är inte till salu....jag står för mitt ord och ångrar mig inte. ;)
 
Sv: Kriterieauktionen?

jag ahr ju in sett den personligen bara på bilden. men föll för den. inte den snyggaste exeteriört sett men med den pappan måst det vara en fin häst :) har bara träffat fina efter han. har verkligen tänkt både en och 10 ggr om jag skulle be j lägga bud men beslöt mig för att inte göra det.
 
Sv: Kriterieauktionen?

det är jag jobbade sista dagen där igår.. har bara sett kerstins andra hästar aldrig denna. känner ju inte alla här uppe hehe.
 
Sv: Kriterieauktionen?

Han har ju stått hos salmela , ända till för några veckor sen, men han kanske bara var i torneå. (NIANS)
 
Sv: Kriterieauktionen?

jo precis. :idea: stod att kerstin kemlen ägde den så jag tnkte inte på det. men alla unghästar körs in i torne sen kommer en del av dom till bränslan.
 
Sv: Kriterieauktionen?

Kan trösta dig en aning med att vi har en treåring efter Gidde i stallet som mest töltar och passar och knappt travar ett steg...:smirk:
 
Sv: Kriterieauktionen?

hmm..undrar vad 451 kommer gå för....spännade med kadabra!
 
Sv: Kriterieauktionen?

Kan trösta dig en aning med att vi har en treåring efter Gidde i stallet som mest töltar och passar och knappt travar ett steg...:smirk:

*Drar en djup suck* jag hoppas det tröstar mig... Får man bli kär i färgen :crazy: :D :confused: Jag bara älskar strumpor o bläs.... samt hans utstrålning föll jag hårt för! :( :love:
 
Sv: Kriterieauktionen?

Sedan kan jag inget annat än beklaga dom absurt dåliga priserna för dom fina ettåringarna som hittils visats.

Men var det verkligen så dåligt?

Klippt från asvt.se
All time high för Kriterieauktionen

Årets Kriterieauktion är avslutad och med facit i hand konstaterar vi att det var den bästa Kriterieauktionen någonsin. Snittpriset landade på nära 100 000 kronor.

Dyraste auktionshäst blev Prince L (Varenne – Queen L) som såldes på torsdagen för 700 000 kronor till Firma Kurt Wikström från Rejmyre. Prince L är uppfödd av AB Tore Larsson & co.

77 procent såldes
Totalt bjöds det ut 476 hästar i katalogen. Efter strykningar och återrop såldes 334 stycken. Försäljningsprocenten uppgick till 77 procent och totalt såldes hästar för 32,5 miljoner kronor.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I dagarna fyra har Kriterieauktionen ägt rum på Solvalla. Hundratals hästar har bytt ägare – här är de tio dyraste hästarna.
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för den andra dagen på Gothenburg Horse Show – en dag för hoppälskaren. Det blir både semifinal i Sverigeponnyn...
Svar
0
· Visningar
127
Senast: Gunnar
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
51 52 53
Svar
1 059
· Visningar
26 529
Utrustning Hej Alla Har försökt googla, Söker info om just thule transporterna, Vad är skillnaden på 135 och 150 ? Jag skulle vilja hitta en som...
Svar
2
· Visningar
280
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp