Bukefalos 28 år!

Kriterieauktionen

Sv: Kriterieauktionen

*kl*
Vi får se om det blir någon auktion eller inte för oss. Antagligen kommer det en seriös spekulant på både Dimitri och alla fölen i nästa vecka. Förhoppningsvis blir det affär så att vi slipper åka upp. Auktioner är ju alltid en chansning på både gott och ont.

Ska ni upp med hästen?
 
Sv: Kriterieauktionen

Underbart att det finns fortfarande kvar någon som vill och vågar satsa på sporten .Hejhej martha och lycka till!:bump:
 
Sv: Kriterieauktionen

Taaack Lines o Poppis :bump: :bump:

Han är så läcker...ganska stor, eller väldigt stor, maffig och ser verkligen redan nästan ut som en färdig häst....
 
Sv: Kriterieauktionen

*KL*

Så menhammar och Broline fick vara på auktionen med sina hästar?

Kul för dom, men lite konstigt att Samonella-spärrarna verkar slå så olika.
 
Sv: Kriterieauktionen

Med tanke på att en viss tränare inte ens vågar hämta häst hos oss, som inte ens har salmonella, är det lustigt att andra vågar köpa häst av de som bevisligen haft det, och fortfarande har det.

Ursäkta, men jag är lite bitter, hur salmonella-hanteringen på ett av dessa stuterier drabbar mig, som inte ens haft med dom att gjort.
Bekanta en bit bort fick med sig salmonella hem, och nu börjar mina djurbönder jag jobbar åt sluta anlita mig, eftersom en granne till mig har salmonella.
Vilket de inte behövt fått, om "det stora stuteriet" i fråga kunnat upplysa om att de hade skiten.
 
Sv: Kriterieauktionen

Du behöver inte ursäkta nåt.
Att vara förbannad, orolig och ledsen för detta är fullt förståeligt.

Hela infot och hantering av salmonellafallen har skett på ett uselt vis. :crazy:

Jag är ganska säker på att vi nu kommer att få fler fall av salmonella.

Inte blir jag förvånad om vi får läsa i ronden att tränare kommer att få stå i karantän och startförbud p.g.a. smittospridningen nu framöver.

Vad jag inte begriper är hur man kan lassa en buss full med hästar, som då stått på ett smittat ställe, där provtagningar påbörjats men ej avslutats, och sedan sprida ut djuren i hela Sverige utan att ens komma på tanken att fler blir drabbade.

Vi skall upp med 3 på fredagen och en på lördagen.
Är inte orolig för hästarna då ägarna är informerade och händer det något så blir det inte vår huvudvärk.
Är mer orolig för min personal som ev. utsätts för risk.
Och sedan kommer hem med skiten till oss.

Hästar på Kriterieauktionen utsätts för en totalt ofattbar stress. Snacka om vara mottaglig för allt skit som finns i miljön.

Man kan ju verkligen hoppas att dom som har hästar där inte tar hem dom igen om det finns föl på samma anläggning.


AM
 
Sv: Kriterieauktionen

85.000 för en efter Windsong's Legacy med riktigt bra möderne. Verkar dessvärre inte vara bättre priser idag än så länge. :(
 
Sv: Kriterieauktionen

martha shoppar idag igen ser jag! ;) Lite billigare idag!
 
Sv: Kriterieauktionen

Härligt martha! :banana:
Vi ses snart i en auktionsring nära dig.....:D

Mot Solvalla, travlig helg allesammans! :bump:
 
Sv: Kriterieauktionen

vi får väl försöka syns i kväll :bump:

Min sista .....

riseandrule02.jpg


Han kommer att bli mycket snyggare
 
Sv: Kriterieauktionen

Det var ju inga fel på den, ser stor ut?... Den jag hade spanat in på förhand, nummer tre i onsdags, hade vi ju nästan kunnat köpa själva:p... Men ingen av den hingstens avkommor verkade gå så bra?

Håller tummarna för Dimitri idag... Men det verkar vara svårt att få betalt, som Martha skrev i en annan tråd så är det nog nu man ska göra fynd om man vill köpa en unghäst.
 
Sv: Kriterieauktionen

han är stor..iallafall snäppet under 160......men han är också lite sned i kostymen och nacken har han ont i men det fixar jag så nån får rätt fort jag får hem honom.....ett riktigt speedigt kors och helt rättställd är han ( dock en benbit i hasen)
ska bli skitkul o se vad det kan bli.....:bump: ser ut som en riktig racer iallafall..... ( bilden r ju ganska oproffsig närman sett typ menhammar,alebäck o bokobilderna)
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 723
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 238
Senast: Jeps
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 766
Senast: Masse
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
23 118
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp