Bukefalos 28 år!

Kroon-fallet:Svidande kritik mot djursjukhus, veterinär och förbund

(Ridsport)
Sofia Kroon, som avstängdes i 15 månader av ridsportförbundet och sedan frikändes av Riksidrottsnämnden, gav svidande kritik mot Hallands djursjukhus och behandlande veterinär Florian Lackner, när hon vid tisdagens presskonferens gav sin syn på vad som hände hästarna Gucci och Rolex på sjukhuset.

Läs mer...
 
Sv: Kroon-fallet:Svidande kritik mot djursjukhus, veterinär och förbund

Jag är klart misstänksam, hela sättet andas fjortis... :confused:
 
Sv: Kroon-fallet:Svidande kritik mot djursjukhus, veterinär och förbund

Helt OT men jag måste bara göra en kommentar.

Var in på din länk här och sitter nästan med hakan i golvet. ! :eek:

Är det verkligen sanning att denna blogg/hemsida är en vuxen mans?

Måste säga att om det nu fanns någon som helst respekt för denne som hästmänniska så är den som bortblåst efter att ha läst där.

Nu tänker jag inte på vad han skrev ang det aktuella fallet utan totalt sett.

Visst får man ha åsikter om ditten och datten, absolut, men texterna skulle lika gärna kunna vara skrivna av en unge.

Herre min je..
Precis min tanke då jag läste på sidan :crazy:
 
Sv: Kroon-fallet:Svidande kritik mot djursjukhus, veterinär och förbund

Herregud... jag håller med er, men den verkar tyvärr äkta :D. Han är ju lite speciell, även irl...
 
Sv: Kroon-fallet:Svidande kritik mot djursjukhus, veterinär och förbund

:eek: så den ÄR äkta :eek:

Jo, det verkar ju tyvärr så, hur 17 ska man någonsin kunna ta den mannen på allvar? ;)

Jag tycker det är lite skämmigt... Han är ju äldre än mig! :eek:

Sättet som tävlingsplatsens förmodligen ideella funktionärer beskrivs på är skamligt.

Man kan ju inte direkt påstå att det verkar vara en bra förebild för våra yngre ryttare i landet!

Karln är väl för 17 instruktör och säkert en idol på "sin klubb".? Borde tänka på hur man uttrycker sig då kanske.?
 
Sv: Kroon-fallet:Svidande kritik mot djursjukhus, veterinär och förbund

Men nu får ni väl ge er!!! Han har absolut ingenting med SKs doping att göra. Att kräkas på hur han formulerar sig i sin logg är förbannat lågt. "texterna skulle lika gärna kunna vara skrivna av en unge" "Känns skrivit av någon i tredje klass"? Vad fasen har ni med det att göra? Han har kanske svårt att skriva, svårt att formulera sig, han har kanske till och med ett handikapp? Får man då inte ha en blogg?

Och Mysko som är moderator. Hur tänker du? Ni lägger ut en länk till en ryttares privata blogg, en kille som definitivt inte har med trådens ämne att göra, och skriver en massa skit om honom. Hur många forumregler strider det emot?

Och nej, jag känner inte ryttaren ni diskuterar. Men jag jobbar med en handikappad man som också har fräckheten att blogga trots att han uttrycker sig som en 3-åring. Antar att sådana inte borde få göra saker som vi "normala" gör.:mad:
 
Sv: Kroon-fallet:Svidande kritik mot djursjukhus, veterinär och förbund

Det var jag som länkade till den privata bloggen - inte Mysko. Och det för att visa källan till TittaHits inlägg (nr 173)
" I helsingborg som jag själv var o tävlade så kom det upp i veckan att det fanns en häst dopad..PÅ TIDEN att det dök upp.Att man måste behandla en häst är en självklarhet för alla toppryttare och att man ibland också varit i gråzonen för vissa preaparat.Deta har jag inga problem med.Men att tävla med dom i kroppen på en häst det är ju hetl sjukt
DÅLIGT och osportsligt och helt cp idiotiskt när en häst skall prestera 4 dagar efter tror man verkligen att den här inflamtionen har gått bort på 4 dagar ???

då har man inte fattat det här med skada på en häst.Det o andra sidan inte 5 veckor som alla kliniker vill att det till heller. "

Jag hade ingen som helst baktanke med det - tyckte bara att det var bra för hugade att själva kunna läsa originalet och inte bara nöja sig med citatet.

Själv tycker jag inte att en persons uttrycksförmåga säger någonting alls om hur den är som ryttare, så den diskussionen är för mig obegriplig.
 
Sv: Kroon-fallet:Svidande kritik mot djursjukhus, veterinär och förbund

Ja, jag har inte heller kritiserat ditt inlägg utan de som kommenterade hans blogg.
 
Sv: Kroon-fallet:Svidande kritik mot djursjukhus, veterinär och förbund

OK, jag ville bara ta på mig skulden för länken själv. Ska passa på att be om ursäkt för den nu också - strider förmodligen mot forumreglerna.

Och som sagt var det inte alls min mening att diskussionen skulle komma att handla om blogginnehavaren.
 
Sv: Kroon-fallet:Svidande kritik mot djursjukhus, veterinär och förbund

Helt OT men jag måste bara göra en kommentar.

Var in på din länk här och sitter nästan med hakan i golvet. ! :eek:

Är det verkligen sanning att denna blogg/hemsida är en vuxen mans?

Det är P-O, han är speciell
 
Sv: Kroon-fallet:Svidande kritik mot djursjukhus, veterinär och förbund

Jag måste säga att jag hade riktigt trevligt när jag läste killens blogg. Jag uppskattar när folk är uppriktiga och skriver med en glimt i ögat och jag tycker han gör det med en viss distans. Och notera att han kritiserar sig själv lika mycket som han kritiserar andra. Sen att språket inte är perfekt finns det säkert förklaringar till. Som sägs i inlägg här, han kan ha problem med att läsa och skriva eller så tyckte han helt enkelt att den biten inte är så viktig i en blogg.

Men jag tyckte den var uppfriskande och underhållande!
 
Sv: Kroon-fallet:Svidande kritik mot djursjukhus, veterinär och förbund

Men nu får ni väl ge er!!! Han har absolut ingenting med SKs doping att göra. Att kräkas på hur han formulerar sig i sin logg är förbannat lågt. "texterna skulle lika gärna kunna vara skrivna av en unge" "Känns skrivit av någon i tredje klass"? Vad fasen har ni med det att göra? Han har kanske svårt att skriva, svårt att formulera sig, han har kanske till och med ett handikapp? Får man då inte ha en blogg?


:bow::bow:
 
Sv: Kroon-fallet:Svidande kritik mot djursjukhus, veterinär och förbund

Det är väl lite av hela grejen, vid bloggande, att man skriver rätt ur hjärtat så att säga , direkt var man tänker, utan att fokusera på stavning eller punkter eller formuleringar.
 
Sv: Kroon-fallet:Svidande kritik mot djursjukhus, veterinär och förbund

Jag har sett en del av denna man genom åren, kan bara säga att jag är inte förvånad över hans sätt att uttrycka sig i skrift! ;)

Har tex sett honom när det var bestämt han skulle rida en häst komma i en klädsel som var jättemoderiktig (om man var tonåring... ;) ), och sedan försöka kravla sig upp på hästen så brallorna höll på att spricka eftersom de inte RIKTIGT fungerade som ett par ridbyxor. Men vi "mogna kvinnor" som betraktade det hela hade i allafall väldigt roligt! :angel:

Givetvis inget fel med det, men det är helt annorlunda än de ryttarmän i samma ålder som jag träffat på genom åren. Säger som någon redan sagt, han ÄR speciell! Men tack och lov är han förståndig i allafall, han tar ju avstånd till dumheterna som SK haft för sig!
 
Senast ändrad:
Sv: Kroon-fallet:Svidande kritik mot djursjukhus, veterinär och förbund

Men vem har diskuterat något om ryttarförmågan? Det var ju just uttryckssättet som konfunderade.
 
Sv: Kroon-fallet:Svidande kritik mot djursjukhus, veterinär och förbund

Men nu får ni väl ge er!!! Han har absolut ingenting med SKs doping att göra. Att kräkas på hur han formulerar sig i sin logg är förbannat lågt. "texterna skulle lika gärna kunna vara skrivna av en unge" "Känns skrivit av någon i tredje klass"? Vad fasen har ni med det att göra? Han har kanske svårt att skriva, svårt att formulera sig, han har kanske till och med ett handikapp? Får man då inte ha en blogg?

Och Mysko som är moderator. Hur tänker du? Ni lägger ut en länk till en ryttares privata blogg, en kille som definitivt inte har med trådens ämne att göra, och skriver en massa skit om honom. Hur många forumregler strider det emot?

Håller helt med!
 
Sv: Kroon-fallet:Svidande kritik mot djursjukhus, veterinär och förbund

P-O må va en gapig jävel som inte kan stava, men han har ju i alla fall vettiga saker att säga, dessutom starkt av en "kollega" i eliten att ha kulor att överhuvud taget uttala sig. Någon annan som gjort det?..
Heja P-O!
 
Sv: Kroon-fallet:Svidande kritik mot djursjukhus, veterinär och förbund

P-O må va en gapig jävel som inte kan stava, men han har ju i alla fall vettiga saker att säga, dessutom starkt av en "kollega" i eliten att ha kulor att överhuvud taget uttala sig. Någon annan som gjort det?..
Heja P-O!
Innehavaren av bloggen kanske har dysleksi, det är faktiskt vanligare än man kan tro, jag läser hellre en ärlig och uppriktig blogg av en med dysleksi (man kan alltid fundera sig fram till rätta orden även om det är stavfel/meningsbyggnadsfel) än en blogg av nån blodinbella eller liknande.
Jag tycker det är strongt gjort att säga sin mening, det har varit lite väl tyst från andra tävlingsryttare, men dom kanske inte vill spoliera sin chans att få rida i Falsterbo i framtiden!
 
Sv: Kroon-fallet:Svidande kritik mot djursjukhus, veterinär och förbund

Innehavaren av bloggen kanske har dysleksi, det är faktiskt vanligare än man kan tro, jag läser hellre en ärlig och uppriktig blogg av en med dysleksi (man kan alltid fundera sig fram till rätta orden även om det är stavfel/meningsbyggnadsfel) än en blogg av nån blodinbella eller liknande.
Jag tycker det är strongt gjort att säga sin mening, det har varit lite väl tyst från andra tävlingsryttare, men dom kanske inte vill spoliera sin chans att få rida i Falsterbo i framtiden!

Det vore ju intressant att veta hur många elitryttare som tar avstånd från det som har hänt och hur många som inte gör det. Hur vanligt förekommande är det att tävla en häst inom karenstid? Var det bara en ren slump att SK fick ögonen på sig. Jag blir ju även fundersam när J W tar på sig ärendet. En person i hans ställning borde ha tagit avstånd från hela situationen, tycker jag som gräsrot!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Ansvarsnämnden för djurens hälso- och sjukvård har friat veterinär Florian Lackner, Hallands djursjukhus, från Sofia Kroons...
Svar
4
· Visningar
1 525
Senast: Seabaz
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Ridsportförbundets disciplinnämnd markerade tydligt. Sofia Kroon stängs av i 15 månader på grund av att hon tävlat hästarna...
Svar
3
· Visningar
1 385
Senast: snusmumrikan
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Hallands djursjukhus i Slöinge behandlade Sofia Kroons hästar fyra dagar före tävlingsstarten i Helsingborg. Kroon menade att...
Svar
6
· Visningar
1 447
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp