Bukefalos 28 år!

Kul Utan Cash!?

Koltinna

Trådstartare
Jag behöver tips och ideér på vad man kan hitta på för saker utan att det kostar pengar!
Aktiviteterna ska passa en liten tjej på 15 månader.
 
Sv: Kul Utan Cash!?

Vi har varit mycket ute i skogen nu i höst ( grilla korv, plocka fina löv, kolla på djur ). Ni kanske har någon större bondgård i närheten som man kan besöka?
 
Sv: Kul Utan Cash!?

Bara följ efter och låt henne upptäcka. Lek titut bakom stenar, kasta löv, hoppa i vattenpölar.
 
Sv: Kul Utan Cash!?

Öppna förskolan och likande, t.ex. så anordnas här sångstunder i kyrkor, rim & ramsor i biblioteket osv kostnadsfritt :)
 
Sv: Kul Utan Cash!?

Nu har jag inga egna barn men har hört från många andra att det ibland kan vara lite bortkastat att satsa massa pengar på upplevelser för små barn. De kommer ändå ihåg de små sakerna. Ett exempel är några som var på fin semester utomlands och skulle skicka vykort hem till farföräldrarna. Barnet skrev (via mamma): "igår såg vi en död katt" :D Det kanske man inte behöver åka till Spanien för att göra :grin:
 
Sv: Kul Utan Cash!?

Nu har jag inga egna barn men har hört från många andra att det ibland kan vara lite bortkastat att satsa massa pengar på upplevelser för små barn. De kommer ändå ihåg de små sakerna. Ett exempel är några som var på fin semester utomlands och skulle skicka vykort hem till farföräldrarna. Barnet skrev (via mamma): "igår såg vi en död katt" :D Det kanske man inte behöver åka till Spanien för att göra :grin:

Precis. Femton månader behöver man inte lägga mycket pengar på. Kom igen när de är femton år och ska ha allt, allt som kompisarna har och håller på med tusen fritidsaktiviteter. Det räcker med att de börjar skolan så startar den rushen. :D

Som redan sagt i tråden - skogsturer, 4H-gårdar och lekplatser och är vädret dåligt så är inte bara kyrkan (alla är ju inte kyrkliga även om barntimmarna mest går ut på att sjunga och ha det trevligt) utan även biblioteket en underbar plats. På bibblan anordnas det ofta olika aktiviteter i barnhörnorna dessutom med sagoläsning och annat.

Nu glömde jag kolla var du bor så jag kanske kunnat tipsa om något mer specifikt.
 
Sv: Kul Utan Cash!?

Ja nu var ju detta en tråd med saker som inte kostar, men jag måste ändå kommentera ditt inlägg =)

Även om jag inte minns själva resan ( från det att jag var liten ) så finns ju resorna på bild och det i sig känns inte alls bortkastat/onödigt.
 
Sv: Kul Utan Cash!?

Vi brukar gå på promenader i varierande längd, med eller utan vagn, och upptäcka världen. Bara att vara utomhus i sig med allt som naturen har att erbjuda är ju spännande och stimulerande för ett litet barn.

Ut och cykla är skoj!

Lekplatser är alltid roligt att vara på, just nu är det väldigt poppis med att göra "sandkakor" här hemma =)

Vi är på stallet varje dag och det är väldigt spännande och roligt. Ö h t tycker jag att djur nästan alltid går hem hos små barn, så besök på någon bondgård eller djurpark som är gratis kanske? Här i göteborg har vi slottskogen och i alingsås finns nolhagaparken med "barnens zoo", det borde väl finnas på andra platser också (vet inte var du bor)?

Att gå på museum är väl gratis? Det borde väl vara roligt att besöka något museum med uppstoppade djur och sånt?

My älskar att vara i ett köpcentrum, springa omkring bland kläder och folkmassor och sen käka lunch på något trevligt ställe. Det går alltid hem! Visserligen kostar lunchen då, men har du med till lillan så behöver det ju inte bli så dyrt.
 
Sv: Kul Utan Cash!?

Ut och promenera.
Göra utflykter i skogen med matsäck.
Leka i lekparken.
Gå på öppna förskolan eller kyrkis.
 
Sv: Kul Utan Cash!?

Jag vågar nog påstå att de minns, min 3 åring berättar mkt om kreta och det är över 1 år sen vi var där.
Han dansa zorba i flera månader efter vi kom hem.
 
Sv: Kul Utan Cash!?

... och min kille som var på canarieöarna senast när han var 1,5 år pratar ofta om det. Fast visst, han har ju kollat en del på korten och filmerna därifrån...
 
Sv: Kul Utan Cash!?

Jag tycker de flesta aktiviteter för så små barn är gratis

skogen
öppen förskola
lekparker - ta med hink och spade
mata ankor
gå/åka ut på landet och titta på djur (kor och får osv)
utflykt till sjö/havet

vi brukar åka ut till en flygplats som ligger hyfsat nära där vi bor. där kan man sitta på en kulle och fika och titta när planen lyfter och landar

Min kille är drygt 2 år och den enda betal-aktivitet vi gjort med honom är kolmårdens djurpark.
 

Liknande trådar

Fritid Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det...
Svar
8
· Visningar
320
Senast: Tokyo
·
  • Låst
Juridik & Ekonomi Går det att klara sig på så lite pengar? Hur gör man då? Jag får väl anta att både husdjur och bil går bort då. Och inga glasögon. Men...
34 35 36
Svar
708
· Visningar
31 801
Senast: Mineur
·
Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
2 241
Senast: Halcyon
·
Juridik & Ekonomi hej! jag är en tjej på 15 år som vill tjäna pengar men vet inte riktigt hur? har ni några tips? :D
Svar
18
· Visningar
1 021
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp