Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vart tog min gulliga lilla Skalman vägen som bara smånosat på sin mamma under löpet. Efter parningen med alla "porr-dofter" som hör till, så blev han en bortbyting och vill göra samma saker han med - Polly är skitförbannad på honom :rage:
Nu har jag en ung slyngel som inte ens kan se rätt fram under promenaderna, utan riskerar att få en blåtira av en lyktstolpe eller något om vi går ut allihop - han har bara tindrande ögon för mor sin :banghead: :o :p
Nåja, max 2 dygn till sen bör hon gå ur höglöpet - vi ska bara fixa ett besök till medhanen imorgon för att täcka hela höglöpet, sen ska det börja bli lugnt.

Sidospår från avdelningen för småkåta unghundar som en gång varit valpar ;)

Åh, han har upptäckt att han är MAN :meh:

:D
 
Säg till om du vill få dobermann kärlek
Ja det vill jag,är troligen där från typ lördag o framåt några dagar,fordervärden fyller år på måndag och vi har även tänkt oss en resa till tyskland för att fylla på lagret. Jag kommer befinna mig mellan Tomelilla-sjöbo,om jag hinner o har lust ska jag även säga hej till lillebror i Blentarp.
 
Jag bara måste få skryta och vara stolt över mitt avelsarbete,kolla blåshålen på denna :love::banana::banana:
valp%20juni%2017.jpg
 
Det blev parning idag med, så nu är tiken parad på dag 17 och 19. Nu tror jag vi ska vara klara :)
Snabb och enkel parning, då tiken själv kom och ställde sig framför mig efter några försök, för att få hjälp med att flytta benen - hanen är rejäl, men är grövre i bröstkorg och har något lite kortare ben så har lite svårt att sikta tillräckligt högt upp och få bra påskjut :D Underbart smart tik som kommer ihåg att matte hjälpt till där. Alltså inget hålla fast, utan bara flytta fram frambenen så ryggen och bakdelen sjunker lite och då fixar dom det snabbt :love:
 
Det blev parning idag med, så nu är tiken parad på dag 17 och 19. Nu tror jag vi ska vara klara :)
Snabb och enkel parning, då tiken själv kom och ställde sig framför mig efter några försök, för att få hjälp med att flytta benen - hanen är rejäl, men är grövre i bröstkorg och har något lite kortare ben så har lite svårt att sikta tillräckligt högt upp och få bra påskjut :D Underbart smart tik som kommer ihåg att matte hjälpt till där. Alltså inget hålla fast, utan bara flytta fram frambenen så ryggen och bakdelen sjunker lite och då fixar dom det snabbt :love:

Förra parningen här juckade hanen så tiken tappade balansen stup i kvarten och han ramlade av. De försökte om och om igen och vi märkte att de bara blev uttröttade av det hela. Lösningen blev att jag fick sitta på huk framför så hon kunde stötta sig mot mig axel. Snabbt och bekvämt för båda och vips så fick de ett häng. Som du säger, ingen fasthållning...de kunde avbryta och gå när de ville.
Jag kände dock för en dusch sen efter att ha haft hanen flåsande i örat :D
 
Förra parningen här juckade hanen så tiken tappade balansen stup i kvarten och han ramlade av. De försökte om och om igen och vi märkte att de bara blev uttröttade av det hela. Lösningen blev att jag fick sitta på huk framför så hon kunde stötta sig mot mig axel. Snabbt och bekvämt för båda och vips så fick de ett häng. Som du säger, ingen fasthållning...de kunde avbryta och gå när de ville.
Jag kände dock för en dusch sen efter att ha haft hanen flåsande i örat :D
:rofl::rofl::rofl:
och diverse intima dofter är inte så himla mysiga dom heller, när man sitter så nära ;)
 
@russinbulle progtestar du? Kan ju vara bra att veta när/om ägglossning har skett om det nu är skillnad i tid på höglöpet från löp till löp.
Glömde svara på detta :)
Nej, då hanen (eller hanarna) bodde inom en 7-10-mils radie så har jag inte brytt mig och då jag har rätt bra koll ändå på hur hennes löp är (förutom att hon skjutit fram höglöpen lite). Jag märker rätt tydligt på henne när det närmar sig via beteende, blodfärg osv :) Blev bara så ställd när den förste tilltänkte blev mindre och mindre intresserad under de tre dagar dom träffades, för framförallt tredje dagen var hon så redo :confused: men det visade ju reservhanen att hon var, för han parar inte om det inte är rätt dag - det vet jag sen förra gången när han bodde här en vecka under parningen :)

Nu har jag även en unghane som lär sig, så förhoppningsvis kommer han bli en bra markör i framtiden ;) Han vaknade till ordentligt när hans mamma gick in i ordentligt höglöp, så även om hon är skitförbannad på just honom så har han visat tydligt vilka dagar som varit rätt dagar. Han gick igång ordentligt den dagen mamman först blev parad, så förhoppningsvis blir han lika duktig som sin pappa där att visa rätt dagar :D Dock hoppas jag hon går ur höglöpet idag, för han är fortfarande galet sugen och får sitta bakom grind och sucka mesta tiden.....:cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 960
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 140
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 675
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 072
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp