Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och mycket riktigt så har blodet idag mörknat rejält, så hon på väg ur höglöpet - så parningarna blev på bra dagar :) Bara lille Skalman tycker att man nog fortfarande kan fria till mor sin, men han blir lite lugnare för varje timma som går :D

Du verkar ha prickat in parningen perfekt!
 
Hon ska få bada imorgon, men hon kommer nog blöda några dagar till - men dom direkta porrlukterna kan jag ju skrubba bort i alla fall, för det var dom som väckte Skalman ;)

Mamma Mu var sååå grisig efter parningen med Criga och Calibras pappa att jag duschade henne. Hon stank!
Och vips så fick hon sitt första (och hittills enda) fuktexem. Ett stort ett på ryggen. Det var bara att raka. Som tur var läkte det jättefort men pälsen tog ju hundra år på sig att växa ut så hon såg ju lagom kul ut inför valpintressenter :meh:
 
Mamma Mu var sååå grisig efter parningen med Criga och Calibras pappa att jag duschade henne. Hon stank!
Och vips så fick hon sitt första (och hittills enda) fuktexem. Ett stort ett på ryggen. Det var bara att raka. Som tur var läkte det jättefort men pälsen tog ju hundra år på sig att växa ut så hon såg ju lagom kul ut inför valpintressenter :meh:
Usch då, det var ju inget kul alls :crazy:
 
Nu är jag hemma och hulliganerna är med mig :nailbiting:
Jösses Amalia vilken mentalitet dom har och tyvärr är det riktiga frallor helt utan någon forma av självbevarelsedrift,dom är sjövilda.
Men så bra,jag tror detta är min bästa kull ever,alla kan andas in små sten genom näsan o snyta ut dom utan problem, har svans (är vanligt att det saknas eller är för liten) trots kullstorleken är dom jämna och det skiljer bara något 10 tal gram på vikten.
Jag är så himla nöjd.Dom har allt jag önskar :love:
 
Nu är jag hemma och hulliganerna är med mig :nailbiting:
Jösses Amalia vilken mentalitet dom har och tyvärr är det riktiga frallor helt utan någon forma av självbevarelsedrift,dom är sjövilda.
Men så bra,jag tror detta är min bästa kull ever,alla kan andas in små sten genom näsan o snyta ut dom utan problem, har svans (är vanligt att det saknas eller är för liten) trots kullstorleken är dom jämna och det skiljer bara något 10 tal gram på vikten.
Jag är så himla nöjd.Dom har allt jag önskar :love:

Men MER BILDER :D
 
Det hjälper ju inte,jag måste ff få in dom i datorn ,jag är inte vän med mobilen och har linser för att se vad som händer låååååååååååångt bort,och är lika blind som en fladdermus på läsavstånd. :p
Man behöver liksom inte få in bilderna i datorn. Knäpp ett kort, lägg in via mobilen på någon sida och länka till Buke - klart :D

Pst: men håller med om litet och otroligt extra pilligt då.....:cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 959
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 138
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 675
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 072
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp