Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tanten med 2 kullar om 10 vardera står 4-5 dagar (vilket de flesta av alla mina tikar gjort) och paras då fritt, vilket oftast ger 2-3 parningar per dygn, så när hon går ur höglöpet finns fräscha spermier.

Generellt och högst ovetenskaplig studie på mina egna tikar så har jag fått stora kullar när hundarna får fripara sig och mindre kullar när de inte får det.
Jag gör typ detsamma om jag har hanen hemma men försöker hålla det till max 2 gånger per dag (typ morgon och kväll) - oftast så tycker hundarna att det räcker :p men denna gång fick jag ha lite högögon för Skalman hade nog gärna parat 5 gånger per dag och tiken ställde upp sig typ 1 timma efter parning var gång och dom behöver ju inte slita ut sig :D. Nyhetens behag för grabben som upptäckte det ljuva livet och en megavillig brud ;)
 
En parning till idag :) det blev ingen hängning dock, han hann inte svälla ordentligt innan han flyttade över benet och då slank han ur :cautious:
Hon var nog på sista dagen idag, hon varvade mellan att vara riktigt sur på honom och att villigt ställa upp :p vi tog en paus efter parningen och försökte igen efter lite kaffe, men då var hon inte det minsta intresserad av honom, hur mycket han än fjäskade för henne. Hon var mer sugen på att jaga deras katt :angel:
 
Möög! Fick avslag på mitt kennelnamn av FCI :down: förmodligen för att det är för likt något annat - men det enda jag kan hitta som är likt skiljer det två bokstäver mellan, och det ska skilja 2-3? Störigt.. Nu har jag ingen aning om vad jag vill ha för namn!
 
Möög! Fick avslag på mitt kennelnamn av FCI :down: förmodligen för att det är för likt något annat - men det enda jag kan hitta som är likt skiljer det två bokstäver mellan, och det ska skilja 2-3? Störigt.. Nu har jag ingen aning om vad jag vill ha för namn!
Äh vad trist :(
 
Möög! Fick avslag på mitt kennelnamn av FCI :down: förmodligen för att det är för likt något annat - men det enda jag kan hitta som är likt skiljer det två bokstäver mellan, och det ska skilja 2-3? Störigt.. Nu har jag ingen aning om vad jag vill ha för namn!

Nej, attans vad suurt! Jag brukar sitta och fundera på olika kennelnamn och kommer på några då och då. Alla är jättefåniga. Kom på ett specifikt för om jag skulle ha just Wachtel, men det är verkligen FÅNIGT och inte flashigt. :sneaky::laugh:

Men, lite mer seriöst då... Vad har du tänkt innan, ska det ha någon specifik koppling?
 
Möög! Fick avslag på mitt kennelnamn av FCI :down: förmodligen för att det är för likt något annat - men det enda jag kan hitta som är likt skiljer det två bokstäver mellan, och det ska skilja 2-3? Störigt.. Nu har jag ingen aning om vad jag vill ha för namn!

Åh, tråkigt! Har du inga alternativ på lut? Själv är jag bortskämd med ett kennelnamn som gått från generation till generation.
 

Ja :(

Nej, attans vad suurt! Jag brukar sitta och fundera på olika kennelnamn och kommer på några då och då. Alla är jättefåniga. Kom på ett specifikt för om jag skulle ha just Wachtel, men det är verkligen FÅNIGT och inte flashigt. :sneaky::laugh:

Men, lite mer seriöst då... Vad har du tänkt innan, ska det ha någon specifik koppling?

Jag vill inte ha något flashigt och jag vill inte ha något rasbundet :p jag vill ha vårt gårdsnamn och har varit inställd på det hela tiden, så nu blir det onekligen svårt att tänka om :cautious:

Åh, tråkigt! Har du inga alternativ på lut? Själv är jag bortskämd med ett kennelnamn som gått från generation till generation.

Nej, jag har ju inte det.. de alternativen jag hade var redan upptagna. Baaaajs!

Skönt, så skulle jag också velat haft det :D
 
Ja :(



Jag vill inte ha något flashigt och jag vill inte ha något rasbundet :p jag vill ha vårt gårdsnamn och har varit inställd på det hela tiden, så nu blir det onekligen svårt att tänka om :cautious:



Nej, jag har ju inte det.. de alternativen jag hade var redan upptagna. Baaaajs!

Skönt, så skulle jag också velat haft det :D
Går det att leka med stavningen så det fortfarande är gårdsnamnet men blir mindre likt det som finns? Eller nått sånt.
 
Går det att leka med stavningen så det fortfarande är gårdsnamnet men blir mindre likt det som finns? Eller nått sånt.

Ja, det kan funka att lägga till ett par bokstäver typ.. det låter väldigt töntigt på engelska, annars hade det ju kunnat vara ett alternativ :D
 
Ja, det kan funka att lägga till ett par bokstäver typ.. det låter väldigt töntigt på engelska, annars hade det ju kunnat vara ett alternativ :D
Synd, annars tänkte jag precis föreslå engelska :p Men hoppas att du får till det så det känns bra. Är ju så jädra tråkigt att få avslag när man har kommit på något!
 
Synd, annars tänkte jag precis föreslå engelska :p Men hoppas att du får till det så det känns bra. Är ju så jädra tråkigt att få avslag när man har kommit på något!

Det hade varit ett bra förslag, men tyvärr jättetöntigt i mitt fall :p
Tack!
Jag ska börja med att ringa skk imorn och överklaga :angel: det är faktiskt två bokstävers skillnad och det ska räcka med 2-3 :idea:
 
Nu är tiken lämnad hos hanen :)
De fattade starkt tycke för varandra och började omgående leka och flirta. Inviterna haglade men inget de fullföljde. Det är någon dag kvar. Hoppas på ett positivt samtal i morgon :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 048
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 187
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 713
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 112
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hage
  • När fan slutar jag ramla av?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp