Bukefalos 28 år!

Kuriosa om kända hästar!?!?

Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Nja.. inte riktigt sant. har lite inside information, han blev motions riden som 3 åring...

Kan säkerligen vara sant, men då jag fick min information direkt från Marcus Öhman så ifrågasatte jag den INTE. :cool: :)
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Kan säkerligen vara sant, men då jag fick min information direkt från Marcus Öhman så ifrågasatte jag den INTE. :cool: :)

nej jag har läst det i ronden el om det var travnet. men jag råkar veta eftersom hästen stod hos min fd arbetsgivare som 3 åring.
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

piper cub var ingen gullegosse.... Han bet av örat på tränaren eller om de var skötaren, kommer inte ihåg vad mannen heter men jag minns när jag frågade varför han bara hade ett halvt öra... HAHA Tror de var tränaren..
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

nej jag har läst det i ronden el om det var travnet. men jag råkar veta eftersom hästen stod hos min fd arbetsgivare som 3 åring.

Vi måste tala om det här för Herr Öhman. :)
Så att han kan skicka en liten peng till den som lade grunden för montéframgångarna!
Det tror jag de skulle uppskatta, eller hur? :) :banana: :)
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Vi måste tala om det här för Herr Öhman. :)
Så att han kan skicka en liten peng till den som lade grunden för montéframgångarna!
Det tror jag de skulle uppskatta, eller hur? :) :banana: :)

Tuben köptes väl som 5:åring så Öhman hade nog ingen aning om att han var riden innan :p
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

piper cub var ingen gullegosse.... Han bet av örat på tränaren eller om de var skötaren, kommer inte ihåg vad mannen heter men jag minns när jag frågade varför han bara hade ett halvt öra... HAHA Tror de var tränaren..

Jag har inte sett att Stig H har ett halvt öra, han tränade Piper Cub och de två skötare jag kan minnas att han hade under tävlingskarriären var kvinnliga.

Han kanske hade någon manlig skötare efter sin tävlingskarriär?
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Och jag har en jättebra en..för många år sedan,närmare 22 år sedan,när jag höll till på jägersro-var jag ute och red runtomkring,red jag förbi en hage,där det stog en viss..LEGOLAS:bow:(hans namn stog på grimman) så min pålle (nu idag 27 år gammal) har hälsat på en världsartist:bow: försäkrade mig om att det var han som stog där,så jag vat att det var han.Kul grej! han var så fin!!
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Tuben köptes väl som 5:åring så Öhman hade nog ingen aning om att han var riden innan :p

Öhman kvalade in honom i november som fyråring (enligt travsport.se) så jag tror nog att han köpte honom före det! Har för mig att jag läst att han hade honom ganska länge innan det blev kvaldags.
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Vi måste tala om det här för Herr Öhman. :)
Så att han kan skicka en liten peng till den som lade grunden för montéframgångarna!
Det tror jag de skulle uppskatta, eller hur? :) :banana: :)

haha jaa förmodligen. Kruxet är att det var en skoltrött ridskole-tjej som hade 1 dag med anpassad studiegång som mös med drummeln i skogen under den korta perioden han stod i stallet. Har ingen aning vars hon finns idag, Hon var inte alls intresserad av trav, bara att komma bort från plugget.
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

piper cub var ingen gullegosse.... Han bet av örat på tränaren eller om de var skötaren, kommer inte ihåg vad mannen heter men jag minns när jag frågade varför han bara hade ett halvt öra... HAHA Tror de var tränaren..

Det här låter mer som Mr Lucken! :D
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Jag har inte sett att Stig H har ett halvt öra, han tränade Piper Cub och de två skötare jag kan minnas att han hade under tävlingskarriären var kvinnliga.

Han kanske hade någon manlig skötare efter sin tävlingskarriär?

kan de ha varit någon som jobbade på stutei tro... hursomhelst var han då jag träffade honom på stefan söderkvist träningsanläggning i bollebygd amatörtränar
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Jag har inte sett att Stig H har ett halvt öra, han tränade Piper Cub och de två skötare jag kan minnas att han hade under tävlingskarriären var kvinnliga.

Han kanske hade någon manlig skötare efter sin tävlingskarriär?
Men han tränades väl som 2-åring på gotland innan han kom till SH
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Öhman kvalade in honom i november som fyråring (enligt travsport.se) så jag tror nog att han köpte honom före det! Har för mig att jag läst att han hade honom ganska länge innan det blev kvaldags.

Han skulle ha köpt en häst av oss under sommaren -04 och då var Hot Tub inte köpt, så mycket vet jag bara... :p

Frågan är om han var köpt vid kvalet eller om han köptes efter... kan tänka mig att han slog till månaden efter, när hästen blev fem ;)
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Han skulle ha köpt en häst av oss under sommaren -04 och då var Hot Tub inte köpt, så mycket vet jag bara... :p

Frågan är om han var köpt vid kvalet eller om han köptes efter... kan tänka mig att han slog till månaden efter, när hästen blev fem ;)

Han hade nog köpt honom vid kvalet, vet att han var ner & provkörde hästen på Jägers efter samtal med en kompis om att hitta en bra häst. Sen började juh följetången med några raka segrar efter kvalet :)
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Sökte lite på nätet.. HIttade det här från SvD.. "Amatörtränaren Marcus Öhman, från Alnön utanför Sundsvall, hittade Hot Tub i Skåne när hästen var tre år. En stor och gänglig häst som hade svårt att hålla reda på sina ben. Men efter rejäl träning var det dags för debut ett drygt år senare. Och det blev succé direkt, Hot Tub inledde med att vinna fem raka segrar i lite enklare konkurrens innan det var dags för V75, och då blev det seger direkt. Sen började klassresan, Hot Tub vandrade genom de olika V75-klasserna och 14 månader senare vann Hot Tub gulddivisionens final på Mantorp."
 

Liknande trådar

Träning Jag har funderat lite på dessa stora halvblod som finns idag kontra förr att deras mankhöjd kan ligga mot en 180 cm. Många hästar dör i...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
11 432
Senast: Marita73
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 523
Senast: Görel
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 388
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp