Bukefalos 28 år!

Kuriosa om kända hästar!?!?

Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

måste bara kapa lite :angel:

enda tills idag har jag uttalat ditt nick loby slice :o trodde de va nån jäkla pizza eller nåt. men så såg jag att du hade en häst som heter lobys alice.. antar att det är så det ska uttalas??:o

:rofl:
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Sökte lite på nätet.. HIttade det här från SvD.. "Amatörtränaren Marcus Öhman, från Alnön utanför Sundsvall, hittade Hot Tub i Skåne när hästen var tre år. En stor och gänglig häst som hade svårt att hålla reda på sina ben. Men efter rejäl träning var det dags för debut ett drygt år senare. Och det blev succé direkt, Hot Tub inledde med att vinna fem raka segrar i lite enklare konkurrens innan det var dags för V75, och då blev det seger direkt. Sen började klassresan, Hot Tub vandrade genom de olika V75-klasserna och 14 månader senare vann Hot Tub gulddivisionens final på Mantorp."

Sedär... Var långt mer än vad jag visste :D
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

måste bara kapa lite :angel:

enda tills idag har jag uttalat ditt nick loby slice :o trodde de va nån jäkla pizza eller nåt. men så såg jag att du hade en häst som heter lobys alice.. antar att det är så det ska uttalas??:o

:rofl:

asgarv!!!!:rofl: Pizza?? hehe hon skulle va bra fet som det :D jepp Lobys Alice ska det vá !!
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Faks Björn?
Den pållen har mina släktingar haft :D
Snacka om att dom hade kontrasterna i sitt stall..
Olav - som skengalopperar 5 varv runt banan innan han stannar..
Faks Björn - som inte skulle kunna göra en fluga förnär :p

Såg ganska kul ut när dom hade båda att starta.. Såg ut som att Olav stulit all utrustning av Faks Björn :rofl:
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Angående V75 vinnare Vourrek Sund... sommaren 2004 kom denna i träning hos min dåvarande arbetsgivare, och skulle lastas om på Solvalla till våran buss under tävlingarna. Han var lite orolig vid hämtning från FBL's stall men övertalades. Jag & Order By Fax's nuvarande skötare hade dock en liten brottningsmatch 50 meter kvar till bussen... å än värre blev det när vi kom till lastluckan...:cool: han vägrade, skuttade, stod som en sågbock innan han gick upp halvt på luckan & drog med en jävla fart ner på sidan av luckan med mig som en liten loska (va en liten stl 36 då..)!! Ner mot SHJ's stall, med mig i arslet på honom eftersom man vägrade släppa dum som man är, tvärsväng där & ner mot banan... Till sist blev jag tvungen att släppa eftersom jag höll på att åka på magen (jag måste haft ett jävla steg iaf :D)! Lille Vourrek får då syn på Hans-Owe Sundberg som sitter bakom en Walmann häst & tar sikte på det ekipaget, HOS pratar lite gulligt med den förrymda 1,5 åringen som till slut blir fångad av... Stefan Hultman... Gissa om vi,framförallt JAG som hade rusat runt i häcken på odjuret. Men han var juh iaf inte bakrädd, man blev lite skraj efteråt om han hade sparkat då jag var gravid i 8:e veckan........ Sen dess är jag inte så förtjust i Super Photo Kosmos pållar :p
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

*KL*

Kan ju nämna att man behöver vara ungefär 5 personer för att kunna klippa Torvald Palema i öronen och nacken...
Och att han attackerar utefter staketet i hagen så det har slutat med många hästar som har slitit sig och sprungit lösa... Vilket har medfört många timmars jagande efter löshästar för personalen :P
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Och för dom som inte visste så hette Speedy Crown Headin n'Healin från början...
Och så finns det folk som säger att namnbyten betyder otur ;)
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

kl

Visste ni att Herr Jägermeister var en mäster på att få folk dansa efter hans Pipa......han fick hästbussen att vända för att han skulle åka i "egen" kupe till valla...:D
Dessutom har han möblerat om i många stallar när han varit på turne så det skulle "passa Herrn"
 

Liknande trådar

Träning Jag har funderat lite på dessa stora halvblod som finns idag kontra förr att deras mankhöjd kan ligga mot en 180 cm. Många hästar dör i...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
11 309
Senast: Marita73
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 499
Senast: Görel
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 385
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp