Bukefalos 28 år!

kuvert med tryck

ameo

Trådstartare
Moderator
Ponera att ett företag eller en förening vill trycka sin adress och logga på kuvert.
Finns det några regler som styr hur detta får se ut? Förutsatt givetvis att det inte täcker hela kuvertet - man bör ju åtminstone kunna se den skrivna adressen till mottagaren...
 
Tror inte det finns så strikta regler?

Jämför med all adresserad reklam du får. En del av kuverten är verkligen fulla av motiv.
 
Ponera att ett företag eller en förening vill trycka sin adress och logga på kuvert.
Finns det några regler som styr hur detta får se ut? Förutsatt givetvis att det inte täcker hela kuvertet - man bör ju åtminstone kunna se den skrivna adressen till mottagaren...

Jag har läst någonstans att det helst inte ska vara en röd rand längst ner eller längst upp på den sidan av kuvertet som porto och adress sitter, men det är ganska gamla uppgifter och jag vet inte om det är aktuellt längre. (Det hade kanske något med begränsning pga maskinell avläsning att göra?)

Annars: fråga posten!
Det skulle vara intressant att veta :)
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 258
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 531
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 830
Senast: sjoberga
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 169
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp