Bukefalos 28 år!

Kylbenskydd

R

rare

Funderar på att investera i ett par kylbenskydd. Frågan är märke. Det finns ju sånna man lägger i frysen och sen såg jag ett par från D-Sweden som kyler när de kommer i kontakt med hästens värme. Lär ju himla smidigt? Vad har ni för åsikter?
 
Sv: Kylbenskydd

Jag har de man lägger i frysen(blå, vet ej märke). Är nöjd. De får man dock ha på max 20 min per ben. Annars skadar de. Använder mina efter målgång i terräng momentet i fälttävlan.
 
Sv: Kylbenskydd

Finns även en variant som ska ligga 40min i kall vatten innan de sätts på... har dock ej testat själv. Har tankar på att investera i ett par kyldamasker jag med, kör i nuläget med Kylspray (<--- lat varianten) (kallvatten när jag har mer tid)
 
Sv: Kylbenskydd

Har ni någon aning om priset på lite olika varianter av sådana kyldamasker?
Jag brukar köra med kyllera eller ice liniment eller blue lotion...tycker det är så kladdigt!
 
Sv: Kylbenskydd

de flesta ligger runt 1000kr och uppåt som jag tittat på. per par då.

min häst tål inte liniment så det känns som en väldigt bra investering.
 
Sv: Kylbenskydd

Hej!

Jag har köpt mina kyldamasker hos Glirna shopen. De är av märket Aerborn och kostar 295 kr stycket. De ska läggas i frysen och får sen sitta på 20 minuter om de tas direkt. Vill man ha dem på längre kan man ta ut och tina dem ett tag, eller lägga dem i kallt vatten. Hade dem på min fång ponny när han fick symtom och det lindrade direkt. De är också lätta att rengöra.
 
Sv: Kylbenskydd

jag har haft olika kyldamasker och har inte varit nöjd med hur dom fungerat... den bästa kylan är vatten. dock tidkrävande att kyla 4 ben a minst 20 minuter/ben. nyfiken på såna som travet ofta använder, som man sätter på benen och kopplar till slangen. har dock inte det sett det någonstans och vet ej vad det heter?
 
Sv: Kylbenskydd

kylslangar, finns hos de flesta travbutiker :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag bytte för några månader sen till ett par biothanetyglar med metallhakar istället för vanliga spännen. Det blev mest så för att de...
2
Svar
22
· Visningar
2 298
Senast: Hoarfrost
·
Foder & Strö Skåne drabbas av ihållande minusgrader och som gårdsägare med småbarn är fruset vatten inte välkommet... Jag har ett kallstall så just...
Svar
2
· Visningar
615
Senast: animalasia
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
948
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp