Läderstövlar

Jag har precis köpt ett par Petrie Perfect.
De kostade 2.695:-
Svarta, givetvis!
De är sköna att rida i, dock lite stela, men skaver inte ett dugg! :)
Och de är ursnygga! ;)
 
Petrie, modell Anky. Jättesnygga svarta, höga och skaver lite men jag har bara ridit 5 gånger i dem. Kostade 4100 kr.
 
Cavallo Weltmeister. Svarte. Kostet ca 4000nok (skreddersydde med glidelås). De ser ut som dette.

Støvlene er veldig stive (noe de skal være). Har først begynt å få de litt innridd nå, og dem er veldig gode. En ting er at de sitter veldig bra, men de gjør utrolig mye med sitsen også.
 
Pris? 3500kr
Färg?Svarta
Hur ser dom ut? Special sydda efter mina ben.
Hur är dom att rida i?Jag älskar dem.
Snygga? Hadde velat ha något högre utsida.
Dom är av märket cavallo :)
 
Cavallo
svarta
3000:- cirka
Mountain Horse dragkedja bak
svarta
2000:- cirka
 
Soubirac

Pris? Nypris vet jag inte. Jag köpte de beg. för 1500 kr.
Färg? svarta
Hur ser dom ut? "Dressyrbåge" och snörning.
Hur är dom att rida i? Väldigt sköna
Snygga? Jag tycker det.
Dom är för övrigt till salu (pm:a)
 
Mina är inte helt perfekta då jag köpte de begagnade på annons men foten får (nästan :p) plats så de fungerar. Är kanske lite korta för mina ben eg då jag tävlar dressyr. Betalade 1500:- (kanske 1000:-) inklusive frakt. Är givetvis svarta. :cool:
 
Cavallo Piaffe
Svarta! Dom är helt måttade + Dragkedja + Att dom är lackade.. Vet inte hur mycket dom kostade runt 7000 kanske..
Jag har haft dom i 3 månader men jag har inte orkat rida in dom än för det har varit så kallt.. Men håller på med det nu..
 
Vad har ni för läderstövlar? cavallo Piaff

Pris? 4200
Färg? svarta
Hur ser dom ut? dressyrstövlar typ.
Hur är dom att rida i? underbara :love:
Snygga? supersnygga
 
Har två par, det första är
Vad har ni för läderstövlar? Könings
Pris? ca 4000
Färg? svarta
Hur ser dom ut? klassisk modell, med något spetsiga tår
Hur är dom att rida i? bra, mycket stöd
Snygga? jovars, kunde vara med välputsade kanske ;)

Vad har ni för läderstövlar? Levad Diplomat
Pris? 5600
Färg? Oxblod (bruna)
Hur ser dom ut? klassisk modell, hög utsida
Hur är dom att rida i? stela! (precis nya)
Snygga? mycket!
 
Levad Kadrilj

Pris? 2500 kr för 5 år sen.
Färg? Svarta.
Hur ser dom ut? "Klassiska", ingen snörning lr nåt sånt.
Hur är dom att rida i? Uuuuunderbara.
Snygga? Hmm, dom är ju lite till åren nu men inte värre än att man kan smörja upp dem lite, de börjar även bli liiite korta i skaften eftersom dom sjunker mer och mer för varje år...
 
Tampa
2000
svarta
nätt modell m snörning
har inte använt mina så mkt än, så jag har inte ridit in mig i dom ordentligt men de är väldigt mjuka o följsamma i lädret redan från början
ja!
 
Vad har ni för läderstövlar? EquiComfort (marknadsförs av Globus Hööks har haft dem för länge sen också, ej i katalog)

Pris? rearea eftersom affären skulle sluta sälja dom så jag gav 700 :- :D
Färg? svarta
Hur ser dom ut? ganska nätta med snörning fram och dragkedja bak.
Hur är dom att rida i? hyffsad, skulle kunna vara lite mer mjuka då det kan vara svårt att trampa ner hälen ibland. (har ändå haft dom i 2 år)
Snygga? joda dom duger spec med tanke på priset :D
 
Pris? 2000
Färg? svart
Hur ser dom ut? lite sportig och bekväm för foten
Hur är dom att rida i? sköna =)
Snygga? jorå helt ok

Mountain high rider
 
Mountain Horse Sportive High Rider. De är faktiskt snygga och jag diggar dragkedjan, utan den skulle jag inte komma i dem! Tycker heller inte att resåren förstör det elegantare "uttrycket". De kostade ca 2000kr.

Jag är hemskt ovan att rida i sådana tighta stövlar som dessutom är halare mot sadeln än mina shortchaps så jag ser inte klok ut men jag tror att det blir bra när jag vant mig :)
 
Jag har ett par svarta Sarm Hippique. De har snörnig och dragkedja. Lädret är ganska "matt" och dragkedjan går upp ibland. De är helt ok att rida i, och "halvsnygga". Jag kommer nog inte att köpa det märket igen.

Hade tidigare ett par "Hawkins". Svarta med snörning. Jag köpte dem billigt på rea. Lädret är tunt och smidigt och blankt. De var riktigt snygga, fast sömmarna över foten gav upp ganska snabbt.
 
Märke? Königs
Pris? Gratis
Färg? Bruna
Hur ser dom ut? Standardmodell
Hur är dom att rida i? Mycket bra, något korta, men det får man ta om man fått dem gratis...
Snygga? Färgen är helt underbar :love:
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som ridit på olika utformningar av korta hackare som upplevt någon skillnad på dom? Rider ut på ponnyhack och häst blir...
Svar
3
· Visningar
644
Senast: yamyam
·
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
865
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Om vi bortser helt ifrån hur passade rasen är för dig, mentalitet, hälsa… Bara utseende och absolut ingenting annat. Vilken ras/typ är...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
12 106
Senast: Sezziyanen
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
1 880
Senast: villhöver
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp