Läderstövlar

Vad har ni för läderstövlar? Ett par Petrie

Pris? 2900 kr för snart 9 år sedan
Färg? Svarta
Hur ser dom ut? Vanliga släta (ingen dragkedja el. snörning) med rätt hög utsida.
Hur är dom att rida i? De var grymt stela de första åren... Nu är de jättebra!
Snygga? O ja! De är sparsamt använda och ser faktiskt fortfarande helt nya ut. Har t.o.m nominerad att vinna KM i stövelputsning (tvättar med sadeltvål och sköljer av under kranen :o)
 
Petrie, kostade väl nånstans mellan, 2500-3000:- svarta, och jag tycker att dom är snygga... :)
 
mountain high rider
1500 ungefär
svarta...resår bak
jättesköna men mina e lite stora så de glider ner när ja rider barbacka...pajade kardborreknäppet igår när jag drog i den för att dra upp stöveln *dumtdumtdumt*
jag tycker att de är assnygga!
 
Vad har ni för läderstövlar? Graninge

Pris? 1000 kr
Färg? svarta
Hur ser dom ut? Runda i tån och grov sula, lösa och lediga.
Hur är dom att rida i? Bra.
Snygga? Det beror på vad man gillar för ngt. Jag gillar tex inte stövlar med spetsig tå eller när de är så tajta att man knappt får plats med fötterna och vaderna i dem.
 
Cavallo
Kostade runt 1500:- för 5 år sedan
svarta
Dressyrbåge
Helt fantastiskt sköna numera, minns att jag fick ha stora bandage i knäveckan första veckorna, för de skavde så :D
Jättesnygga, börjar dock bli lite låga, dax att skaffa nya..

Mountainhorse high Rider
runt 1400:-
Svarta
Dragkedja, resår, rätt stora och klumpiga
Jättesköna att ha ute i skogen och så, men till dressyren ger de inget viare stöd. Men dom är väääldigt sköna annars, riktiga mysstövlar! :D
Inte särskilt snygga, tycker dom är alldeles för klumpiga

Okänt märke :confused:
1600:-
Svarta
"Hoppstövlar", snörning och dragkedja
Inte riktigt inridna, används mest på skolan (naturbruksgymn)
Nja, snygga vet jag inte, men dom funkar. Köptes bara för att ha till ridningen på skolan, så kvalitén är väl inte den bästa kanske.. :crazy:
 

Liknande trådar

Utrustning Har precis skaffat en Kemnevall Theia och den har mer framskurna kåpor än jag är van vid på dressyrsadlar. Mina Mattes dressyrschabrak...
Svar
2
· Visningar
264
Senast: peperoni2
·
Utrustning Är det någon som ridit på olika utformningar av korta hackare som upplevt någon skillnad på dom? Rider ut på ponnyhack och häst blir...
Svar
3
· Visningar
644
Senast: yamyam
·
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
865
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Om vi bortser helt ifrån hur passade rasen är för dig, mentalitet, hälsa… Bara utseende och absolut ingenting annat. Vilken ras/typ är...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
12 106
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp