Lägga spår med hunden?

Jag hade kunnat tänka mig att ha med en annan hund än den som ska spåra, lös som störning för en rutinerad spårhund. Blir nästan lite sugen på att prova :)

Skulle aldrig fungera för mig. Den hunden som jag ev skulle ha med skulle hänga i klöven :angel:
Där emot brukar jag med den mer rutinerade eftersökshunden lägga ett spår. Gå det efter 5-6h med en hund som jag sen tar av spåret efter en bit. Och så går jag med den äldre kanske 2h senare för att få de lite verkligt ifall man måste börja om ett eftersök som en annan hund misslyckas med.
 

Liknande trådar

L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
659
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
709
Senast: Trassel12
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 508
Senast: Krumben
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 089
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp