Lära ponnyn vad man gör på travbanan

FridaBL

Trådstartare
Hej!
Har en shettis som jag kvalat till ponnytrav. Ska snart startas. Jag har själv märkt av att hon inte riktigt förstår vad man gör på travbanan så några har kollat på henne och själva provat köra henne, de tycker samma sak, att hon inte riktigt förstår. När vi tränar hemma är hon riktigt snabb och tycker det är kul att springa fort. Hon är en långsam shettis så det är svårt motstånd i alla lopp och jag räknar inte med några placeringar. Men hur kan man lära henne vad hon ska göra på banan? Har tränat ca 1 år på banan med och utan sällskap, hon är jätte snäll och trevlig att köra reagerar inte på ny utrustning utan är fortfarande lika snäll. och
volta kan hon riktigt bra och hon förstår hur man gör. Snälla ge mig något tips hur vi kan göra! Tack på förhand! :-)
 
Hon brukar bli glad när vi kommer ut på banan och jag berömmer henne när hon går bra i rätvarv :-)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 136
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 206
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 072
Hästhantering Vill inte ha några arga påhopp eller liknande nu utan är bara ute efter vad ni hade gjort☺️ Vi har en valack född 2013, användes som...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 064
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp