Lagotto Romagnolo!!!

Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Kan uppdatera om att våran Vilda är tjock för tillfället men det beror på att hon ska valpa om 12 dagar :love: Innan vägde hon 14 kilo och nu har hon ökat 7 kilo i vikt! Ska bli spännande att se hur många som gömmer sig där inne. Bilder kommer sen :angel:
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Fast det beror på vad man jämför med. Min familj har alltid haft wheaten terriers vilket innebär kamma, kamma och mer kamma ( min mamma fick tennisarm under första året med vår amerikanska wheaten)
Så med mina mått mätt så innebär lagotton ingen större pälsvård. Hålla borta lite tovor, bada då och då samt klippning. Helt okej tycker jag och lätt värt det för att slippa hår i hela lägenheten!
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Kan uppdatera om att våran Vilda är tjock för tillfället men det beror på att hon ska valpa om 12 dagar :love: Innan vägde hon 14 kilo och nu har hon ökat 7 kilo i vikt! Ska bli spännande att se hur många som gömmer sig där inne. Bilder kommer sen :angel:
ååh, vad kul! Vi har också tänkt para wilda med en mörkbrun hane:) OBS! Bilder är obligatoriskt!! ;)
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Vad sp'nnande med valpar, Lagottovalpar är ju såååå söta! Hade inte min sambo stoppat mig så hade jag nog haft hur många osm helst!

Tiden går ju så fort, Stella är nu över två år och Doris blir 9 månader i nästa vecka! Jag är oerhört nöjd med mina hundar och val av ras!
Jag ska till MyDog på fredagen för att titta, kanske kan man lära sig något... Doris ska jag ställa på några utställningar under vår/sommar. Vi har varit på två¨inofficiella utställningar och det har gått jättebra. På den första blev hon BIG ochpå den andra blev hon BIR. Synd bara att hennes matte är en sån usel utställare...

Nej nu ska jag utfodra mina små, sen är det dags att åka och jobba för första gången sen innan jul.....
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

ååh, vad kul! Vi har också tänkt para wilda med en mörkbrun hane:) OBS! Bilder är obligatoriskt!! ;)

Nu är åtta stycken små valpar ute. Men dom kom med kejsarsnitt så än är dom kvar hos vet. och det dröjer två låååånga timmar innan vi får åka dit och hämta dom!! Men alla mådde bra iaf och Vilda med. Bilder kommer nog ikväll om jag kan slita mig från valplådan ;)
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Grattis till valparna:bump::bump:
Skönt att alla mår bra, har ni fått hem dem nu?
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

dsc_0186.jpg

dsc_0160.jpg


Lite kassa bilder, fler finns för den som är nyfiken och letar lite ;)
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Huvudbilder på dom små. Tre veckor har dom hunnit bli nu :) Skäller, busar och vinglar omkring :love:

Zelda
Zelda_Huvudbild.jpg

Zigrid
Zigrid%20Huvudbild.jpg

Zixten
Zixten%20Huvudbild.jpg
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

De är verkligen hur söta som helst, jag skulle kunna tänka mig ett par stycken!!
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Zigrid är välkommen anytime. :love:

Haha, Zigrid var den som inte var så söt och väckte någon som helst uppmärksamhet när dom var nyfödda men nu har alla som ringt sagt att dom gärna vill ha henne ;) Hon är hur charmig som helst! Vi som ska välja en av tikarna har lite beslutsångest vill jag lova :crazy:
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 612
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 462
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 805
Senast: NOC14
·
L
  • Artikel
Dagbok Som endel kanske vet så är M en hund som bor med mig ❤️ Men han är inte MIN utan jag lånar han kan man säga för att han inte orkade...
Svar
12
· Visningar
1 224
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Flytta eller ej?
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp