Lagotto Romagnolo!!!

Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Nu har vi överlevt vår första inoffociella utställning ihop :p
Bra miljöträning kan man ju lungt säga :D
Tyvärr var hon ensam Lagotto där.
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Hm ja nu ska vi se om jag minns rätt, fick HP och bäst i rasen (så underligt va? ;) )
trevlig valp för sin ålder, bra proportioner, tillr benstomme, rör sig med något oregelbundna rörelser.

rörelserna berodde helt klart på visaren :crazy:
Plus att lilla damen var väldigt nyfiken på alla lukter i spånet :angel:
Men som sagt var bra träning och positiv erfarenhet för oss alla.
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Nu är det klart!!! I början på juni får jag hem Doris, en ny liten Lagottovalp, tror ni att jag längar:banana::banana::banana:
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Jag och min pojkvän hämtar våran valp om två veckor knappt, 12 veckor är han.
Längtar verkligen ihjäl mig.
Téte Noir Manley heter han än så länge men vi funderar på att döpa honom till Lasse, Bosse eller Alfons :)

dsc00107_36937518.jpg
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Här kommer en bild på Doris, snart så får vi hem henne :bump::bump::bump:
27786954.jpg
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Vilken sötnos, hur har det gått nu när ni fått hem honom?
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

- få ett förstapris i LK2 (gärna 3 st)
- starta freestyle (redan anmäld!!)
- gå kurs i jaktapportering och träna vidare på detta
- få ett CK på vår enda utställning i år


Jaha, så där såg planerna ut tidigare i år.

Och här prickas de av :banana::bump::banana::bump:.

- få ett förstapris i LK2 (gärna 3 st) Jajamän, ett förstapris avklarat, uppflyttade till klass 3
- starta freestyle (redan anmäld!!) Japp, ett förstapris och uppflyttning till klass 2
- gå kurs i jaktapportering och träna vidare på detta inställd kurs, får träna på egen tass
- få ett CK på vår enda utställning i år ingen utställning inplanerad, blir annan träning istället
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Nu har vi haft vårt yrväder hemma i lite mer än 3 veckor, hon är underbar!!

28326284.jpg


28326289.jpg


28326285.jpg
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

nej nu tycker jag att vi uppdaterar den här tråden lite! :banana: :bump:
Wilda har hunnit bli två år och somsagt så gick vi på en liten inoff utställning med det gick inget vidare, klarade inte av den läskiga mannen till domare:/ men jag är inget direkt fan av utställning iallafall. vi har gått en klickerkurs somm var jätte kul! Wilda har lärt sig att till och med snyta sig när jag håller fram en papperstuss:P jag är sugen på att gå en kurs i rallylydnad och en spår kurs:)
Nu tycker jag att vi får hålla uppe den här tråden lite!

full_10888_15977_177881.jpg
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Jag ska köpa en hund till, troligtvis till hösten. Har tittat lite på lagotton och även på perro de agua espanol. Är det någon som har erfarenhet av båda raserna som kan jämföra?

Hur är pälsen på lagotton, mycke jobb?
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Bra initiativ!

Vår Hugo, en lagotto, fyller ett år i februari och börjar blir stor kille nu. Imorgon är det dags för hans första officiella utsällning på Mydog i Göteborg.
Fler som ska dit?

004_67912617.jpg
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Jag ska dit och (ev) köra freestyle i klass 3 på fredagen. Beror på hur hon känns, träningen har inte gått nåt vidare denna vecka.
 
Sv: Lagotto Romagnolo!!!

Pälsvården kräver sitt, särskilt om man ska ställa ut.
Jag som inte ställer ut får ändå pyssla om pälsen regelbundet på min hund, klipper ca var 6e vecka.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 612
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 462
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 805
Senast: NOC14
·
L
  • Artikel
Dagbok Som endel kanske vet så är M en hund som bor med mig ❤️ Men han är inte MIN utan jag lånar han kan man säga för att han inte orkade...
Svar
12
· Visningar
1 224
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp