Lån på häst?

Lamborghini

Trådstartare
Är det vettigt att ta lån för att köpa häst? Blir inget större lån, kanske på 45-50'000.

Ska försökas betalas tillbaka på 2 ½ år.

Vad tycker ni?
 
Sv: Lån på häst?

Om man har ekonomiskt utrymme för detta så kan det ju vara okej. Jag skulle dock se till att hästen är fullförsäkrad iaf till lånet är betalt och klart.
 
Sv: Lån på häst?

Jag har lånat 50.000kr till inköpet av min ponny och räknar in det i hennes driftskostnader.

Jag hade inte lånat till någon annan häst än just den här utan då gått ner i pris till något jag kunde betala kontant (dvs börja om med en unghäst). Just den här har jag velat ha i sisådär 10 år innan jag fick möjlighet att köpa henne. (Sparade inga pengar under tiden för jag trodde aldrig hon skulle bli till salu, vilket hon heller inte var, det var bara om jag köpte henne som hon såldes.)

Så, ja om du tänkt igenom det, annars nej, lägg undan pengar för driftskostnader ett halvår eller år så är du snart uppe i de pengarna :crazy:
 
Sv: Lån på häst?

Även om du nu tycker att detta är drömhästen så kan jag nästan svära på att du hittar en lika bra häst om ett år igen. Det finns så oerhört mycket hästar till salu och jag tycker det verkar vara köparens marknad.

Eller så är du kall och väntar, säljaren kanske till slut är villig att gå ned i pris - det verkar som sagt vara rätt svårsålt just nu.
 
Sv: Lån på häst?

Hon kommer inte att gå ner ett öre i pris, vad jag tror. :(

Eg. är jag inte beredd att lägga dom pengarna, men det är en speciell situation. Du kan PM:a om du är nyfiken.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Men det är inte på något sätt en beklagansvärd situation stt ha ett csn-lån att betala på. Så är det bara, förde flesta av oss som har...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
5 790
Senast: Pilot
·
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
525
Senast: gullviva
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 106
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 471

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp