Långa svanskapor

vinkelina

Trådstartare
Eh, heter de ens så, hjärnslätt. Delen som går på ryggen och runt svansen ;)

Köpt rockard och fick en remsele på köpet (i jättebra skick, den är ju mera värd en kärran) Selen har tidigare suttit på större halvblod så borde ju passa på mitt lilla knubba finnhäststo (kallblod). Allt utom just "svansdelen" passar. Hon drar 145 i täcken och hästen jag köpte de drar minst 155. Men remmen är för kort. Har de i sista hålet men räcker inte runt. Har inte hittat längre heller att köpa. Nu har jag gjort en nödlösning och skarvat mellan sele och remmen med en extra läderrem men är väl inte de ulitmata. Finns det nått man kan förlänga med eller kan man hitta långa remmar?
 
Köp ett ryggstycke i första bästa travaffär. Remselarna har ofta väldigt kort ryggstycken, konstigt nog. Mät innan och åk till affären eller köp via nätet exempelvis från frtab.
 

Liknande trådar

Utrustning Hur svårt kan det vara att hitta ett flugtäcke som sitter bra egentligen? Började med att prova samma modell som min förra häst alltid...
Svar
12
· Visningar
1 892
Senast: mooi
·
Dressyr Nu är det dags att hitta en ny sadel. Den jag har (Lovatt & Ricketts, Elipse) älskar jag över allt annat, men det är bara att acceptera...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 531
Körning Efter sju svåra år och många om och men har vagnen blivit lagad och hästens körkunskaper uppfräschade :bump: så nu ska här köras för...
Svar
10
· Visningar
1 031
Senast: Rea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp