Om man har lite degigare större lår så får man gärna skavsår när man går i klänning barbent. Någon som känner igen sig och har något bra tips på hur man slipper det?

Cykelbyxor har jag hört är käckt, men funkar det även under långklänning, lite mer slimmad modell? Är rädd för att det ska se ut som att jag har mamelucker under...

Glidmedel har jag hört skall fungera asbra tydligen. Silikonbaserat, inte vattenbaserat. :)
 
@asfaltsflickan Låter lovande :) Det låter liknande den jag har (som heter Band-Aid fricition block stick) men de verkar lite olika i formula. Precis som du skriver tycker jag den jag har är liksom för kladdig, jag skulle hellre vilja en torr och samtidigt glidig yta istället... Lite som silikon eller vad man ska säga :p Som inte heller smälter och blir mer kladdigt glidig när den utsätts för värme/friktion. Tror du Secret Sheild kan uppfylla mina krav på en "torr" men ändå friktionsfri yta?

Det låter som om det kan vara precis det du söker! :) Det blir en torr och lite sammetsaktig yta som gör att låren glider förbi varandra istället för att liksom... halka som de gör med kladdigare produkter.
 
Det låter som om det kan vara precis det du söker! :) Det blir en torr och lite sammetsaktig yta som gör att låren glider förbi varandra istället för att liksom... halka som de gör med kladdigare produkter.

Wow! Måste lägga en beställning direkt ikväll :) 1 eller 2 oz? Hur länge räcker de?

Halka var för övrigt precis rätt ord! Ogillar den känslan.
 
Wow! Måste lägga en beställning direkt ikväll :) 1 eller 2 oz? Hur länge räcker de?

Halka var för övrigt precis rätt ord! Ogillar den känslan.

Jag brukar förbruka en eller två 2oz-sticks per sommar, beroende på hur klänningsvänligt vädret är och hur aktiv jag själv är.
 
Man riskerar inte fläckar på kläderna av alla dessa förslag? Jag förstår ju att man inte behöver så mycket och det sitter ju mellan benen men jag tänker en tunn flyktig klänning kan ju lätt hamna mellan benen när man sätter sig ner till exempel.
@asfaltsflickan @Andromedae @cewe
 
Man riskerar inte fläckar på kläderna av alla dessa förslag? Jag förstår ju att man inte behöver så mycket och det sitter ju mellan benen men jag tänker en tunn flyktig klänning kan ju lätt hamna mellan benen när man sätter sig ner till exempel.
@asfaltsflickan @Andromedae @cewe

Jag har fått trista flottiga fläckar av vissa glidmedel, men Secret Shield har aldrig lämnat några spår på mina kläder.

...och jag inser att jag låter som värsta telefonförsäljaren, men jag lovar att jag inte har nåt annat samröre med säljaren än att jag är en trogen kund. Jag ÄR såhär lyrisk över frihetskänslan det ger att kunna gå barbent på riktigt. :love:
 
@asfaltsflickan Jag lyckas inte beställa :( Det står att man måste fylla i en giltig State, vet inte vad jag ska skriva där. Likaså behöver jag fylla i ett telefonnummer men det står hela tiden att formatet är ogiltigt hur jag än gör?

Om någon annan också vill köpa kan jag lägga in en beställning på 2 st istället, och splitta på frakten. Den blev ganska hög nämligen :)
 
@asfaltsflickan Jag lyckas inte beställa :( Det står att man måste fylla i en giltig State, vet inte vad jag ska skriva där. Likaså behöver jag fylla i ett telefonnummer men det står hela tiden att formatet är ogiltigt hur jag än gör?

Om någon annan också vill köpa kan jag lägga in en beställning på 2 st istället, och splitta på frakten. Den blev ganska hög nämligen :)

Hmm, märkligt. Det var såpass längesen jag registrerade mig på Etsy att jag inte minns om det var nåt krångel med beställningen. Har du valt Sverige som land, det verkar som om sidan kanske väntar sig en amerikansk adress?
 
Jag har ett par underkjolar i byxmodell. Dels ett par längre, och så ett par som mest nog ser ut som mamelucker, fast i ljust silkigt material.

Plus att jag helst går i tunna fladdriga byxor sommartid eftersom mina ben inte är lämpliga att visas offentligt längre....
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 914
Senast: cirkus
·
IT & mobiler Är det någon som har bra tips på en slimmad app för anodroid för att göra anteckningar över tid? Jag har börjat väga mig lite mer...
Svar
6
· Visningar
413
Senast: Exile
·
Kläder & Bli fin Vad ska ni ha på er i jul? :) Jag har ingen julklänning/jultröja eller jul-något-alls faktiskt... men nu är tiden inne känner jag, jag...
Svar
10
· Visningar
935
Senast: Otherside
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 327
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp