Bukefalos 28 år!

Låt oss prata om posten

Haha! Vägra ta emot ett paket jag väntat en månad på, från en privatperson, skulle inte tro det! :rofl:

Nu blir jag ju nyfiken, hur kan det funka att reklamera på hemsidan, då kan de ju inte se hur paketet ser ut. :confused:
Eller måste jag lämna det orört tills någon fått se det, eller klaga på plats men reklamera på hemsidan? Fota? Så många frågor! :confused: :crazy: :confused: :crazy:

Jag filmar alltid med mobilkameran när jag öppnar paketförsändelser som är av värde.
 
Samma här.

Idag hittade förövrigt en granne min post i sin låda - fakturan på bilskatten. Däremot hade brevbäraren lyckats lägga ett kuvert rätt i min låda! (och ett brev till ytterligare en tredje granne). Det måste ju vara ren slumpmaskin som sorterar, eftersom brev till samma mottagare hamnar i olika lådor samma dag? Och hur kan någon tro att K. Johansson på XX delar låda med M.Green på YY?

Wow! Bra jobbat av dem att sprida ut det i olika lådor samma dag! Klantigt räcker ju inte till för att beskriva det, låter mer som att de gör så för att jävlas... :crazy:
 
Hörde något kul som någon hittat på .Att nu var slutförvaringen av utbränt kärnbränsle löst .Det var bara att skicka med postnord så var det borta för alltid .Skämt å sido så fungerar det lysande ibland .Köpte en cpapmask och killen på kliniken skickade den direkt just före kl 17 och den kom till mig nästa dag undra hur tusan det gick till .På jobbet beställde vi saker och firman pratade med posten och sa att packeten skulle komma fram nästa dag då det skickades på morgonen och kunden behövde delen då han skulle ha den till en tävlingsbil och köra den dagen efter på tävling .Det kom ett paket och kunden och jag sprättade lådan glad i hågen då sakerna kommit men..kollegan beställde mer saker och det blev två kollin och dom lämnades in samtidigt .Det som vi skulle haft låg kvar där det lämnades in och det som inte var så brådskande låg på golvet hos oss och båda packeten skulle gått smen ett blev kvar och på fraktsedeln stod det två kollin då jag tittade och det tog evigheter att hitta det som var borta då jag sökte efter det och kunden var rasande .
 
Jag som är i branschen skulle inte använda posten annat än till just brevpost vilket de har monopol på. Vanliga paket skulle jag skicka med stora drakarna typ schenker eller dhl. Viktiga, dyra, ömtåliga, brådskande saker skulle jag pungat upp och betalat för en säker transport hos UPS eller Jetpak eller någon av dem.
 
PostNord har alltid funkat kanon men just nu undrar jag vad Bring pysslar med? :rofl:

Sändningen har lastats för utkörning.
2017-06-09 07:54 556 52 JÖNKÖPING

Sändningen är försenad och kommer att levereras till mottagaren senare.
2017-06-09 12:00 556 52 JÖNKÖPING

Sändningen har lastats för utkörning.
2017-06-12 08:11 556 52 JÖNKÖPING


I måndags liksom. Normalt anländer paket under eftermiddagen samma dag när det gått från Jönköping. Vad tror ni har hänt? Chauffören hittar inte hit? Har hen kört i diket? Är bilen rånad så vi inte får vår kattlucka levererad? :nailbiting:

Sändningen har lastats för utkörning.
2017-06-15 07:51, 556 52 JÖNKÖPING

Nytt försök? Bara sex dagar efter det första och tre dagar efter andra :laugh:
 
Sändningen har lastats för utkörning.
2017-06-15 07:51, 556 52 JÖNKÖPING

Nytt försök? Bara sex dagar efter det första och tre dagar efter andra :laugh:

Gah, är det detta som väntar mig nu när jag beställt ett gigantisk laddning med kattsand? :nailbiting:

Så här är statusen nu:
"2017-06-15 08:48 Torsvik, Sverige Försenad transport
2017-06-15 02:10 Torsvik, Sverige Försändelsen är på väg
2017-06-14 14:55 Örebro, Sverige Försändelsen är på väg"

Jag beställde från ett annat företag än det vanliga och jag får erkänna att jag tvekade lite när jag såg att det var Posten som skulle köra ut det... Sedan har de valt att dela upp sandsäckarna på 5 olika paket så det är nästan så man förväntar sig att något av dem försvinner/går sönder på vägen. :meh:
 
Gah, är det detta som väntar mig nu när jag beställt ett gigantisk laddning med kattsand? :nailbiting:

Så här är statusen nu:
"2017-06-15 08:48 Torsvik, Sverige Försenad transport
2017-06-15 02:10 Torsvik, Sverige Försändelsen är på väg
2017-06-14 14:55 Örebro, Sverige Försändelsen är på väg"

Jag beställde från ett annat företag än det vanliga och jag får erkänna att jag tvekade lite när jag såg att det var Posten som skulle köra ut det... Sedan har de valt att dela upp sandsäckarna på 5 olika paket så det är nästan så man förväntar sig att något av dem försvinner/går sönder på vägen. :meh:

För en stund sedan såg jag bring-bilen komma åkande! :bump: Man ser inte exakt från huset vad de gör nere vid vägen men den åkte vidare (för att vända vid nästa och sista huset på vägen antog jag), och när den körde förbi åt andra hållet igen skuttade jag glatt ner till postlådan för att hämta mitt paket. Snopet när det var tomt :banghead: Paketet stod som levererat på hemsidan... :cautious:
Skulle åka ett ärende och tänkte att jag får ringa sen. Men när jag kom hem stod paketet på verandatrappen. Troligen har de ställt det hos grannen som fått åka hit med det. Söta grannar och värdelösa leverantörer. Vi har en stor veckobrevlåda med stor text på med adress och våra namn...
 
Så försenat kan mina leveranser inte ha varit för typ en kvart efter att jag skrev här dök de upp med 3 av 5 paket :laugh: På en av kartongerna var dock hela ena kortsidan uppriven och sandsäckarna hade lätt kunnat åka ut... Som tur var hade det i alla fall inte blivit något hål på dem. Nu återstår det bara att se när de sista två paketen kommer, det kanske är de som är försenade :nailbiting:
 
Jag som är i branschen skulle inte använda posten annat än till just brevpost vilket de har monopol på.

B-post (brev) går även via Bring. Även tidningsbuden delar ut post. Tex går all A-post från Uppsala- Östhammar- och Tierps kommun via buden. Leverans i lådan innan frukost.

Men övernattleverans i hela landet är det bara posten som har.
 
Samma här.

Idag hittade förövrigt en granne min post i sin låda - fakturan på bilskatten. Däremot hade brevbäraren lyckats lägga ett kuvert rätt i min låda! (och ett brev till ytterligare en tredje granne). Det måste ju vara ren slumpmaskin som sorterar, eftersom brev till samma mottagare hamnar i olika lådor samma dag? Och hur kan någon tro att K. Johansson på XX delar låda med M.Green på YY?
Det händer jämt här trots att ingen av oss har samma efternamn men så går det när man anställer brevbärare med dyslexi. :banghead:
Vi är så vana vid det nu så vi kollar upp namnet innan vi sprättar kuvertet. :meh:
 
B-post (brev) går även via Bring. Även tidningsbuden delar ut post. Tex går all A-post från Uppsala- Östhammar- och Tierps kommun via buden. Leverans i lådan innan frukost.

Men övernattleverans i hela landet är det bara posten som har.
Ja jag vet att företag och kommuner har andra postaktörer. Men som privatperson är man väl hänvisad till postens brevlådor? Och det är värdelöst att kommunen skickar med tidningsbudet, det gör att jag bara får sån post de gånger tidningsbudet orkar gå upp för trappen med gratistidningen...
 
Nä, det hade jag inte tid med just då, jag hämtade ut det direkt när jag fick avin, precis innan jag var tvungen att infinna mig på jobbet. Som sagt, kan de inte ens fatta vems post som ska i min låda, efter massor med klagomål, hur ska de då kunna förstå klagomål på hur emballaget ser ut?
Det paketet hade dessutom varit på villovägar ungefär en månad...

Jag fick besked att det inte gick att reklamera på stället, det är bara kundtjänst (telefon) som tar reklamationer. Såå¨åå djävla uselt.
 
Jag fick besked att det inte gick att reklamera på stället, det är bara kundtjänst (telefon) som tar reklamationer. Såå¨åå djävla uselt.
När det inte funkar så får man söka andra lösningar dvs. som jag gjort genom att helt bojkotta aktören. Inga försändelser = inga jobb = inga pengar in i företaget = konkurs. När ett företag som ska tjäna allmännyttan så till den milda grad missköter det kunderna betalar för att få utfört så har det företaget mist sitt existensberättigande på marknaden och ska bort.
 
Med tanke på att 80% av alla lådor har väldigt bristfällig märkning så är jag inte förvånad över att brev hamnar fel :meh:.

Har lämnat åtaliga lappar om att folk ska märka sina lådor att jag snart blir galen :rage:. Hur tusan ska jag veta att de 2 lådorna utanför en gård är till 2 olika personer när det bara står ett nr på den ena lådan?
Hur ska jag veta att a Andersson, b Bertilsson och ö Östman ska vara i samma låda när det inte står lägenhet nr på breven eller alla namn på lådan??
Och för tusan! Skriv alla namn och/eller nr på samlingslådor så man lägger rätt!!

Man gissar sig till så mycket och att det står ett nr på huset 10m in när jag kommer kl 3 på natten i ösregn hjälper verkligen inte:rage:.

Märk lådorna!! Och klipp för f era häckar och sätt en liten reflex på sidan av lådan så man ser dom :rage:.

1h övertid idag på jobb pga skitmycket post och en hel del backande för att man kört förbi eller fått sitta och försöka räkna hus och då ändå missat ngt för posten varit felsorterad :yuck:.
 
@Ninnurur stämmer att du är hänvisad till posten som privatperson.

Om datumet på posten är längre tillbaka än dagen innan så har budet slarvat. Ellet så har det varit felsorterat till fel distrikt.

Varje brev vi får ska kvitteras i den elektroniska budboken, valen som finns att klicka på är *utdelat* *ej mottaget* *hittar inte*
 
Märk lådorna!! Och klipp för f era häckar och sätt en liten reflex på sidan av lådan så man ser dom :rage:.
:bow: :bow: :bow:

Är det på landet så gör det heller ingenting om gårdsnamnet står väl synligt i stor stil på lådan så man slipper gissa vart fodermorötterna ska, vems utgödsling som pajat och var i helsicke traktor-aset står som säckat ihop. :rage:


McG - som åkt sightseeing bland gårdarna fler än en gång. :meh:
 
Idag kom förvånande nog den sista delleveransen av kattsanden jag beställde. Nu förstår jag också varför den stod som försenad. Den ena kartongen var helt manglad och var tejpad precis överallt. Den andra var utbytt till en annan kartong och de hade skurit ut fraktlappen från den gamla och tejpat fast på den nya. :cautious::rofl: Men fram kom det i alla fall, och snudd på oskadda säckar förutom ett litet hål på en säck. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Tråden för spår
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp